شروع دومین نشست تجاری فناوری ایران و ارمنستان با حضور 50 شرکت دانش بنیان و خلاق

به گزارش مجله آرنا، دومین نشست تجاری فناوری شرکت های دانش بنیان و خلاق ایرانی تجار و فناوران ارمنی در ایروان شروع شد.

شروع دومین نشست تجاری فناوری ایران و ارمنستان با حضور 50 شرکت دانش بنیان و خلاق

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه علم و پیشرفت مجله آرنا، 50 شرکت دانش بنیان و خلاق ایرانی با هدف توسعه بازار جهانی محصولات و خدمات ایران ساخت راهی کشور ارمنستان شدند تا در نشست های رودررو با همتایان ارمنی خود فضای کار اشتراکی میان دو کشور را تسهیل نمایند. این کار به ورود محصولات و خدمات دانش بنیان ایرانی به بازار اوراسیا هم یاری می نماید.

بازار ارمنستان ظرفیت بالایی برای پذیرش شرکت های دانش بنیان و خلاق دارد و تبادلات تجاری با این کشور می تواند نقشی تاثیرگذار در توسعه روابط دوجانبه داشته باشد. به همین علت پس از اعزام نخستین گروه فناورانه ایرانی به ارمنستان در بهمن ماه سال گذشته، برای دومین بار شرکت های دانش بنیان و خلاق ایرانی به این کشور اعزام شدند تا همکاری ها میان دو کشور تقویت گردد.

برگزاری نشست تخصصی بین شرکت های ایرانی و 120 شرکت ارمنستانی در حوزه های مختلف فناورانه، نشست تخصصی میان 15 شرکت ایرانی و 40 شرکت ارمنی در زمینه فناوری های ارتباطات و اطلاعات و بازدید از مراکز و زیرساخت های فناورانه این کشور از جمله برنامه های این سفر است.

کشور ارمنستان به واسطه داشتن جمعیت 8 میلیونی خارج از مرزهای خود و در کشورهای اروپایی، آمریکا و کانادا فرصت و ظرفیت مناسبی برای اجرای پروژه های فناورانه این کشورها دارد. اما با توجه به جمعیت 3 میلبون نفری خود توان انجام همه طرح ها را ندارد به همین علت در کوشش است تا با استفاده از ظرفیت دیگر کشورها این پروژه ها را اجرایی کند.

بر همین اساس یک تیم فناورانه از شرکت های فعال در حوزه صنایع خلاق و آی تی به ویژه برنامه نوسی سفارشی به وسیله کارگزار تخصصی معاونت علمی و فناوری در این کشور شکل گرفته است تا فرایند صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان کشورمان به ارمنستان را سرعت دهد و تولیدات مشترک میان 2 کشور افزایش یابد.

شرکت های اعزام شده به این کشور در حوزه صنایع خلاق، مواد، ماشین آلات و تجهیزات صنعتی، تجهیزات پزشکی و غیره فعالیت می نمایند

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1622

به "شروع دومین نشست تجاری فناوری ایران و ارمنستان با حضور 50 شرکت دانش بنیان و خلاق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع دومین نشست تجاری فناوری ایران و ارمنستان با حضور 50 شرکت دانش بنیان و خلاق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید