انفجار بمب در مناطق مسلمان نشین تایلند

به گزارش مجله آرنا، ایرنانوشت: تایلند کشوری در جنوب شرق آسیا با اکثریت بودایی است که در سه استان یالا، پاتانی و ناراتیوات واقع در جنوب این کشور استقلال طلبان مسلمانان با دولت مرکزی در جنگ هستند، هر چند مذاکراتی نیز بین دو طرف برای سرانجام درگیری ها برگزار می گردد که تاکنون به نتیجه نرسیده است.

انفجار بمب در مناطق مسلمان نشین تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

شش بمب از هشت بمب منفجر شده از ساعت 19 شب گذشته تا هفت و 30 دقیقه صبح روز شنبه به وقت محلی در منطقه سونگای گولوک استان ناراتیوات تایلند کارگذاشته شده بود.

به نوشته روز شنبه تارنمای بانکوک پست یک بمب نیز به سمت آشپزخانه یک رستوران در راستا یک جاده در استان سونگخلا تایلند پرتاب شد، اما در این انفجار هیچکس مصدوم نشد.

یک بمب نیز مقابل هتل آسیا هتل در یالا منفجر شد که در نتیجه هشت نفر زخمی شدند. انفجار استان یالا باعث صدمه زدن به شبکه برق و قطع برق تعدادی از مناطق این استان تایلند شد.

در این انفجارها در مجموع شش نفر کشته و 11 نفر مصدوم شدند.

اواسط خردادماه نیز چهار نظامی تایلندی توسط افراد مسلح ناشناسی در استان یالا واقع در جنوب این کشور جنوب شرق آسیا کشته شدند.

جنوب تایلند طی سال های گذشته شاهد عملیاتی از طریق گروهی از مسلمانان برای استقلال است. در جریان این حرکت های نظامی که از سال 2004 شروع شد تاکنون حدود شش هزار و 200 تن کشته و 14 هزار و 350 تن زخمی شده اند.

دولت نظامی تایلند اعلام نموده است که با پذیرش استراتژی جدیدی خواهان مقابله با اقدامات استقلال طلبان در این منطقه است، اقداماتی که تاکنون نتوانسته است موجب آرامش منطقه گردد.

از سوی دیگر مذاکرات صلح بین جدایی طلبان جنوب تایلند با دولت مرکزی پس از برگزاری پنج دور مذاکره از سال 1392 به سبب شروع بحران سیاسی در سال گذشته متوقف شد و اواخر اردیبهشت چاو اوچا نخست وزیر این کشور شروع دور جدید مذاکرات را تایید کرد.

مقامات نظامی تایلند اعلام کردند دستور کار اصلی دور جدید مذاکرات چگونگی رفتار برای کاهش خشونت ها، به ویژه علیه شهروندان بی گناه است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 417

به "انفجار بمب در مناطق مسلمان نشین تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انفجار بمب در مناطق مسلمان نشین تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید