خبرنگاران نهاوندیان: شاخص های مالی باید با در نظر دریافت شرایط ارزیابی شوند

به گزارش مجله آرنا، تهران- خبرنگاران- معاون مالی رییس جمهوری امید را گام اول آینده سازی در جامعه دانست و گفت: باید رویکردها در نقد گذشته و در طراحی آینده از موضع منصفانه و واقع بینانه باشد و در ارزیابی شاخص های مالی ضرورت دارد که عنصر زمان و مکان و شرایط داخلی و خارجی مورد توجه قرار بگیرد.

خبرنگاران نهاوندیان: شاخص های مالی باید با در نظر دریافت شرایط ارزیابی شوند

به گزارش شنبه شب پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمد نهاوندیان امروز در چهاردمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور با تأکید بر اهمیت برقراری ارتباط اندیشگی با دانشجویان و اساتید ایرانی خارج از کشور به منظور آینده پژوهی، آینده نگری و آینده سازی، اظهار کرد: جامعه ای که بتواند به جای محدود شدن در مسائل و مسائل روزمره، افق های بلندی را در راستا پیشرفت و آبادانی خود ترسیم کند، چنین جامعه ای سربلند خواهد بود..

معاون مالی رییس جمهوری خاطر نشان کرد: باید اهداف و واقعیات موجود و امکانات را در کنار نقاط قوت و ضعف به خوبی شناسایی نموده و بر همان مبنا برای رسیدن به اهداف متعالی ریل گذاری انجام داد..

نهاوندیان با بیان این که بدون یاری جامعه نمی توان به آینده موفقی دست یافت، اظهار کرد: برای دستیابی به آینده درخشان باید همه آحاد جامعه و فعالان سیاسی، فرهنگی، مالی و اجتماعی با نقشه راه ترسیم شده احساس مشارکت نمایند.

معاون مالی رییس جمهوری اضافه نمود: هر جامعه و حرکت منسجم اجتماعی که بخواهد، مهندسی آینده انجام دهد، نیازمند 3 عنصر فرهنگ، ساختار و رفتار است و این عنصر بر هم اثر می گذارند لذا استراتژیست ها ،این 3 مؤلفه را مورد توجه جدی قرار می دهند چرا که نتیجه این مؤلفه ها به عملکرد می انجامد.

نهاوندیان با اشاره به اهمیت فرهنگ در جامعه، گفت: فرهنگ سرمایه مشترک یک جامعه است و جامعه ای که از فرهنگ مشترک یعنی دنیا بینی، آرمان ها و شناخت مشترک برخوردار باشد، خدشه ناپذیر و باثبات خواهد بود..

معاون مالی رییس جمهوری با تأکید بر اهمیت رفع کردن ابهامات در فرهنگ مشترک یک جامعه، گفت: لازمه ثبات یک جامعه این است که مشترکات در دنیا بینی و اهداف و آرمان ها، در هویت ملی وارد گردد. از مهم ترین سرمایه های جامعه ایرانی در طول تاریخ قدرت بالای هضم، تلفیق و نوسازی در آن بوده است چنانکه به نیروی مهاجم زبان، فرهنگ و دین خود را تحمیل و آنها را با فرهنگ خود همراه نموده است.

نهاوندیان وحدت و انسجام را در حرکت رو به جلوی جامعه حائز اهمیت توصیف کرد و گفت: اگر رویکرد اداره جامعه مبتنی بر مشارکت همگانی و وحدت و همدلی نباشد، چنین جامعه ای نمی تواند به اهداف و آرمان های بلند خود دست پیدا کند.

معاون مالی رییس جمهوری با تأکید بر ضرورت تبیین ارتباط مؤلفه هایی مانند آزادی، پیشرفت ، عدالت و اخلاق با مناسبات مالی، گفت: در تعریف این ارتباطات اتخاذ رویکرد تقلیدی امکان پذیر نیست و لازمه آن خرد ورزی مؤمنانه است.

نهاوندیان استفاده از تجارب، علم و دانش دیگران را از جمله عوام پیشرفت جامعه دانست و گفت: باید هم از گذشته خودمان بیاموزیم و هم از تجربه های مفید دیگران استفاده کنیم و در مدیریت اجتماعی با دوگانه سازی های کاذب و تفرقه افکنی های مزورانه مقابله کنیم.

وی اضافه نمود: همچنان که در 40 سال گذشته شاهد بودیم، عوامل فرهنگی و رسانه های وابسته به دشمن همواره بدنبال ایجاد تفرقه بودند و در این راه گاهی هویت ایرانی را در مقابل هویت اسلامی و یا دوگانه ملی نگری را در مقابل دنیای نگری طرح می نمایند که همه این دوگانه ها نادرست و اشتباه است.

معاون مالی رییس جمهوری خاطر نشان کرد: اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به درستی بر اقتصاد درون زا و برون گرا تأکید شده است، به منظور استفاده از ظرفیت های داخلی در کنار بهره مندی از تجارب مثبت و توانمندی های سایر کشورها است. لذا معتقدیم که لازمه حرکت رو به جلو تعامل سازنده با دنیا و برقراری ارتباطات در عرصه سیاست خارجی از موضع عزت، حکمت و مصلحت است.

نهاوندیان خاطر نشان کرد: باید روینمودها در نقد گذشته و در طراحی آینده از موضع منصفانه و واقع بینانه باشد و در ارزیابی شاخص های مالی ضرورت دارد که عنصر زمان و مکان و شرایط داخلی و خارجی مورد توجه قرار بگیرد.

معاون مالی رییس جمهوری گفت: هدف دشمن از اعمال تحریم های شدید در سال 97 فروپاشی مالی و در نهایت ایجاد مسائل سیاسی برای کشور بود اما امروز می توان قهرمانانه اعلام نمود که دشمن در این هدف خود شکست خورده و ملت ایران پیروز این میدان است و علیرغم همه مسائل و سختی ها در مقابل همه فشارهای شدید تحریم، مقاومت و ایستادگی نموده است.

نهاوندیان خاطر نشان کرد: هجمه دیگری که در ماه های اخیر به آن گرفتار شده ایم، بیماری کرونا است که در این عرصه نیز برغم همه محدودیت ها در مقایسه با سایر کشورهایی که مشکل تحریم ندارند، از عملکرد قابل قبولی برخوردار هستیم و اقتصاد ایران بخاطر حرکت در راستا اقتصاد مقاومتی آسیب پذیری کمتری در این هجمه داشته است.

معاون مالی رییس جمهوری تحریف واقعیات و واژگونه ارزیابی کردن مسایل را یکی دیگر از هجمه ها علیه کشورمان توصیف کرد و گفت: باید با این هجمه در سطح اندیشگی و رسانه ها و با استفاده از سرمایه فرهنگی مقابله کرد و بی تردید با وحدت و همدلی خواهیم توانست از همه مسائل عبور کنیم و همچنان پرچم عزت و افتخار ملت ایران برافراشته خواهد ماند.

نهاوندیان خاطر نشان کرد: دانشجویان و اساتید ایرانی خارج از کشور سربازانی هستند که برای آینده کشور توشه علم و دانش کسب می نمایند و باید از این سرمایه ها در راستا پیشرفت و تعالی روزافزون جامعه استفاده کنیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1095

به "خبرنگاران نهاوندیان: شاخص های مالی باید با در نظر دریافت شرایط ارزیابی شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نهاوندیان: شاخص های مالی باید با در نظر دریافت شرایط ارزیابی شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید