خبرنگاران کتابخانه تابستانه در آذربایجان غربی آغاز به کار کرد

به گزارش مجله آرنا، ارومیه- خبرنگاران- طرح کتابخانه تابستانه با هدف ترویج کتابخوانی و غنی سازی اوقات فراغت به اهتمام اداره کل کتابخانه های عمومی در آذربایجان غربی شروع شد.

خبرنگاران کتابخانه تابستانه در آذربایجان غربی آغاز به کار کرد

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی در این خصوص به خبرنگار مجله آرنا گفت: با توجه به شرایط موجود در جامعه و جلوگیری از برنامه های تجمع محور، کتابخانه های عمومی استان، فعالیت خود را در فضای مجازی تداوم خواهند داد که کتابخانه تابستانه جزئی از این برنامه هاست.

خدیجه معصومی با اشاره به اینکه طرح هایی برای سه گروه کودک، نوجوان و بزرگسال با موضوع کتاب پیش بینی شده، اضافه نمود: جلسه مشاوره خواندن، کارگاه قصه گویی خلاق و شعرخوانی ویژه بچه ها، بحث و گفت و گو در مورد آثار هوشنگ مرادی کرمانی، نمایش خوانی و کارگاه تفکر خلاق ویژه نوجوانان، جلسه نقد و آنالیز کتاب، شب شعر عاشورایی، نشست کتاب خوان ویژه بزرگسالان و کارگاه روانشناسی کار ویژه کتابداران از جمله این طرح هاست.

وی گفت: شیوع ویروس کرونا، تهدیدی برای کتابخانه های عمومی بود که با رویکرد استفاده از بستر فضای مجازی سعی در تبدیل این تهدید به فرصت داشته ایم.

وی ادامه داد: فراوری محتوا توسط کتابداران و نشر در فضای مجازی، اجرای برنامه های زنده در صفحه رسمی اینستاگرام اداره کل کتابخانه های عمومی استان و کتابخانه های تابعه و اجرای برنامه های تعاملی کتابخوانی به صورت وبینار از جمله اقدامات کتابخانه های عمومی برای اجرای طرح ها با وجود شیوع بیماری کرونا بوده است.

به گزارش مجله آرنا، ثبت نام در طرح تابستانه علاقه مندان می توانند به وسیله ارسال عدد 2 برای بچه ها، ارسال عدد 3 برای نوجوانان و عدد 4 برای بزرگسالان به شماره 10045012 شرکت نمایند.

71 باب کتابخانه عمومی نهادی، 22 باب کتابخانه عمومی مشارکتی و 2 باب کتابخانه مستقل در استان زیر نظر اداره کتابخانه های عمومی فعالیت می نماید و هم اکنون یک میلیون و 428 هزار و 238 نسخه کتاب در کتابخانه های عمومی استان وجود دارد .

منبع: ایرنا
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1089

به "خبرنگاران کتابخانه تابستانه در آذربایجان غربی آغاز به کار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کتابخانه تابستانه در آذربایجان غربی آغاز به کار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید