دانمارک همه محدودیت های کرونایی را لغو کرد

به گزارش مجله آرنا، نرخ بالای واکسیناسیون در دانمارک به این کشور امکان داد، اولین کشور در اتحادیه اروپا باشد که همه محدودیت های داخلی کرونایی را لغو می نماید.

دانمارک همه محدودیت های کرونایی را لغو کرد

به گزارش امروز (آدینه) ایرنا به نقل از روزنامه گاردین، لغو این محدودیت ها پس از اعمال قوانین سختگیرانه به مدت 548 روز برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برقرار شد.

بازگشت به شرایط عادی در دانمارک، تدریجی بوده، اما از امروز لزوم همراه داشتن گواهی دیجیتال سلامت که مدرکی دال بر واکسن زدن است، برای ورود به کلوپ های شبانه الزامی نیست.

بیش از 80 درصد از افراد بالای 12 سال در این کشور اسکاندیناوی دو دُز واکسن را دریافت نموده اند. این شرایط باعث شده تا دولت دانمارک اعلام کند که کووید - 19 از این پس یک بیماری بحرانی اجتماعی در این کشور به تعداد نمی رود.

سورن رییس پالودان استاد ویروس شناسی در دانشگاه آرهوس در دومین شهر عظیم دانمارک گفت: من نمی گویم که هنوز زود است؛ ما در را باز نموده ایم، اما بعلاوه گفته ایم که در صورت احتیاج می توانیم آن را ببندیم.

وی اضافه کرد: نقطه عطف در دانمارک برای شروع کاهش محدودیت ها زمانی رخ داد که اکثریت گروه سنی بالای 50 سال دو دُز واکسن را دریافت کردند.

از 14 اوت (23 مرداد)، اجبار زدن ماسک در وسائط نقلیه عمومی در دانمارک برداشته شد. از 1 سپتامبر (10 شهریور) هم کلوپ های شبانه بازگشایی، محدودیت تجمعات برداشته و ورود به رستوران، سالن های ورزشی و آرایشگاه هم مستلزم نشان دادن گواهی سلامت نبود.

با این حال، پوشاندن صورت با ماسک همچنان در فرودگاه های دانمارک اجباری است و به مردم توصیه می گردد در مطب پزشکان، مراکز آزمایشگاهی یا بیمارستان ها ماسک بزنند.

بعلاوه رعایت فاصله اجتماعی همچنان مورد توجه واقع شده است و محدودیت های ورودی سخت برای اتباع غیردانمارکی در مرزها اعمال می گردد.

مگنوس هیونیک وزیر بهداشت دانمارک ماه گذشته اعلام نمود که همه گیری کرونا تحت کنترل است. وی در عین حال هشدار داد که هنوز از همه گیری خارج نشده ایم و دولت در صورت احتیاج اقدام خواهد نمود.ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1707

به "دانمارک همه محدودیت های کرونایی را لغو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانمارک همه محدودیت های کرونایی را لغو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید