شهرک صنعتی ایران و جمهوری آذربایجان؛ فرصت ویژه برای عبور از تحریم

به گزارش مجله آرنا، رئیس اتاق مشترک ایران و جمهوری آذربایجان گفت: با تأسیس شهرک صنعتی مشترک، و تحت عنوان شرکت های آذربایجانی می توانیم به دوراز محدودیت تحریم ها وارد بازار جهانی شویم.

شهرک صنعتی ایران و جمهوری آذربایجان؛ فرصت ویژه برای عبور از تحریم

حسین پیرموذن در جلسه هم اندیشی استفاده از فرصت امتیازات صادرات و واردات با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا، تأکید کرد: فرصت عضویت در اتحادیه کشورهای عضو اوراسیا فرصت ویژه ای است اما با توجه به شرایط تحریمی در کشور ما به سختی می توانیم از این فرصت به بهترین نحو استفاده کنیم.

رئیس اتاق اردبیل افزود: ما در بازار کشورهای CIS و روسیه در جنگ مالی با رقبا هستیم و به دلیل قدرت آنها و در تحریم بودن خودمان نمی توانیم تراز صادرات خود را مثبت کنیم.

او یادآور شد: با تفاهم دو طرف شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان به زودی کلنگ زنی می گردد که یک فرصت ویژه برای عبور از تحریم ها و افزایش سهم اقتصاد دو کشور در بازار اوراسیاست.

پیرموذن همچنین با اشاره به کوشش های طولانی مدت در راستای ایجاد شهرک صنعتی مشترک و اتصال ریلی ایران و آذربایجان گفت: بالاخره پس از چند سال کوشش ما و پیگیری بحث اتصال راه آهن و شهرک صنعتی مشترک به مرحله اجرایی رسیده است و من از همه تولیدکنندگان و صادرکنندگان می خواهم که با آغاز فرآیند وارد این شهرک صنعتی مشترک شوند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 649

به "شهرک صنعتی ایران و جمهوری آذربایجان؛ فرصت ویژه برای عبور از تحریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرک صنعتی ایران و جمهوری آذربایجان؛ فرصت ویژه برای عبور از تحریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید