شوک بزرگ انتخابات تورینگن به دولت ائتلافی آلمان

به گزارش مجله آرنا، به نوشته رسانه های آلمانی نتایج انتخابات ایالتی روز گذشته تورینگن شوک بزرگی به دولت ائتلافی وارد کرد و شکست تلخی را برای احزاب دولت ائتلافی آلمان رقم زد.

شوک بزرگ انتخابات تورینگن به دولت ائتلافی آلمان

به گزارش گروه بین الملل مجله آرنا به نقل از روزنامه تاگس اشپیگل آلمان در انتخابات ایالتی روز گذشته تورینگن از ایالات شرقی آلمان حزب چپ به رهبری بودو راملو پیروز شد با کسب آراء 29.6 درصد بیشترین کرسی مجلس ایالتی را از آن خود کند. این حزب حالا در تشکیل ائتلاف با احزاب سوسیال دموکرات و سبزها دچار مشکل شده است چرا که آراء این احزاب در این انتخابات ریزش چشمگیری داشته است.

دومین حزب قدرتمند در این انتخابات ایالتی حزب افراطی جایگزینی برای آلمان بوده است که توانست حدود 23.6 درصد آراء شهروندان را کسب کند. این در حالی است که این حزب در انتخابات ایالتی دور قبل تنها 10 درصد آراء شهروندان را به دست آورده بود.

حزب دموکرات مسیحی هم سومین حزب قدرتمند در این انتخابات ایالتی شده و توانست 22.7 درصد آراء شهروندان را به خود اختصاص دهد. این حزب قبلا در این ایالت دومین حزب قدرتمند محسوب می شد. به نوشته رسانه های آلمانی این یک نتیجه بد تاریخی برای حزب دموکرات مسیحی محسوب می گردد.

حزب سوسیال دموکرات هم در این انتخابات تنها توانست 8.7 درصد آراء شهروندان را کسب کند و این در حالی است که این حزب در دور قبل بیش از 12 درصد آراء را به خود اختصاص داده بود.

حزب سبزها هم در این انتخابات ایالتی 5.4 درصد آراء ، حزب لیبرال دموکرات هم حدود 5 درصد آراء شهروندان را به خود اختصاص داد.

نتیجه این انتخابات نشان می دهد که تشکیل ائتلاف سابق موسوم به سرخ-سرخ- سبز (چپ ها ، سوسیال دموکرات ها و سبزها) با مشکل روبرو خواهد شد. با این همه راملو، نخست وزیر چپ گرای ایالت تورینگن از تمایل خود برای ادامه ائتلاف پیشین سخن گفته است. وی بعد از اعلام نتایج انتخابات گفته است که رای دهندگان خواسته اند که او به وظیفه خود به عنوان نخست وزیر ادامه دهد.

در این دور انتخابات تورینگن بیش از 65 درصد واجدین شرایط رای دادن به پای صندوق های رای رفتند.

روزنامه تاگس اشپیگل آلمان در گزارشی نوشت که نتایج انتخابات ایالتی در تورینگن موجی از شوک را به برلین ارسال کرد. حالا در ائتلاف بزرگ این نگرانی افزایش پیدا می نماید که یک ایالت کوچک در این کشور بتواند وزنه های قدرت را جابجا کند.

در این انتخابات ایالتی احزاب دولت ائتلافی شکست تلخی را تجربه کردند و حزب افراطی جایگزینی برای آلمان توانست برای اولین بار از احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال دموکرات پیشی گرفته و صندلی دومین حزب قدرتمند را از آن خود کند.

در این انتخابات ایالتی حزب افراطی جایگزینی برای آلمان توانست در همه گروه های سنی زیر 60 سال حزب پیشتاز باشد.

حزب چپ در این انتخابات ایالتی برای اولین بار در یک ایالت آلمان صندلی قدرتمندترین حزب را از آن خود کرد.

بعد از این شکست تاریخی و تلخ برای حزب دموکرات مسیحی بسیاری از مقامات این حزب آنگرت کرامپ-کارن بائر، رئیس حزب دموکرات مسیحی و سیاست هایش را عامل این شکست دانستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 437

به "شوک بزرگ انتخابات تورینگن به دولت ائتلافی آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شوک بزرگ انتخابات تورینگن به دولت ائتلافی آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید