قرارداد 4 کشور اروپایی با یک شرکت داروسازی برای دریافت 400 میلیون دوز واکسن کرونا

به گزارش مجله آرنا، وزیر بهداشت ایتالیا از امضای قراردادی بین 4 کشور اروپایی و یک شرکت داروسازی انگلیسی-سوئدی برای دریافت 400 میلیون دوز واکسن کرونا از اواخر امسال میلادی اطلاع داد.

قرارداد 4 کشور اروپایی با یک شرکت داروسازی برای دریافت 400 میلیون دوز واکسن کرونا

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل مجله آرنا به نقل از رویترز، روبرتو اسپرانزا وزیر بهداشت ایتالیا روز شنبه در حساب کاربری رسمی خود در فیس بوک گفت که به موجب قراردادی که دولت های ایتالیا، آلمان، فرانسه و هلند با شرکت داروسازی آسترازنکا منعقد نموده اند، این شرکت انگلیسی-هلندی 400 میلیون دوز واکسن کرونا به این کشورها تحویل خواهد داد.

شرکت آسترازنکا با همکاری پژوهشگران دانشگاه آکسفورد واکسنی را برای مهار ویروس همه گیر کرونا فراوری نموده است که این واکسن در حال حاضر در مرحله آزمایش قرار گرفته است. به گفته مقامات شرکت آسترازنکا، مرحله آزمایش این واکسن جدید تا پاییز امسال به سرانجام خواهد رسید و پس از آن واکسن وارد فاز فراوری انبوه خواهد شد.

به گفته وزیر بهداشت ایتالیا، اولین محموله از واکسن های فراوریی شرکت آسترازنکا در اواخر امسال میلادی تحویل کشورهای طرف قرارداد خواهد شد.

روز آدینه نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، بازوی اجرایی این اتحادیه یعنی کمیسیون اروپا را ملزم کردند که به منظور پیش خرید واکسن کرونا با شرکت های داروسازی وارد مذاکره گردد.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی منتشر شده از سوی دولت های اروپایی، تا به امروز حدود 2.2 میلیون نفر از شهروندان اروپایی به ویروس کرونا (بیماری کووید-19) مبتلا شده اند که از این تعداد بالغ بر 182 هزار نفر جان باخته اند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 973

به "قرارداد 4 کشور اروپایی با یک شرکت داروسازی برای دریافت 400 میلیون دوز واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرارداد 4 کشور اروپایی با یک شرکت داروسازی برای دریافت 400 میلیون دوز واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید