بازسازی جداره های بافت تاریخی روستایی نوبندگان فسا

به گزارش مجله آرنا، معاون میراثفرهنگی استان فارس از شروع بازسازی جداره های بافت تاریخی روستایی نوبندگان در شهرستان فسا اطلاع داد.

بازسازی جداره های بافت تاریخی روستایی نوبندگان فسا

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش مجله آرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، عبدالرضا نصیری امروز 4 تیرماه 1399 اظهار کرد: فاز سوم عملیات بازسازی و جداره سازی بافت تاریخی روستایی نوبندگان فسا به روش پیمانی توسط پیمانکار دارای رتبه بازسازی آثار باستانی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 700 میلیون ریال به مدت سه ماه از محل اعتبارات ملی و با نظارت مستقیم کارشناسان فنی حوزه معاونت میراثفرهنگی شروع به کار کرد.

او اضافه کرد: این عملیات به منظور رونق و تثبیت ساکنان درراستای ادامه زندگی و خالی نشدن از سکنه، در دستور کار اداره کل استان قرار گرفته است.

معاون میراثفرهنگی استان فارس اعلام کرد: توضیح اجرایی این عملیات، شامل تراشیدن اندود سیمان و کاه گل فرسوده از روی دیواره های موجود در بافت روستایی، اجرای تعمیرات و استحکام بخشی دیوارهای خشتی، آجری و سنگی موجود در بافت روستایی، اجرای اندود کاه گل بر روی جداره های موجود در بافت روستایی، احیای سردر و تعمیرات بخش های سنگی و آجری سردرهای ورودی خانه های موجود در بافت روستایی و اجرای رخبام آجری بر روی بخش فوقانی دیواره های موجود در بافت روستایی است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 921

به "بازسازی جداره های بافت تاریخی روستایی نوبندگان فسا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی جداره های بافت تاریخی روستایی نوبندگان فسا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید