پیغام های سیاسی پیرامون اعتراضات هنگ کنگ در برنامه وی چت سانسور می شوند

به گزارش مجله آرنا، طبق گزارشات متعدد بدست آمده از چینی های حاضر در آمریکا، ظاهرا برنامه وی چت (شبکه اجتماعی چینی)، پیغام هایی را که حاوی کلمات سیاسی، به خصوص مربوط به اعتراضات هنگ کنگ باشد را سانسور می نماید.

پیغام های سیاسی پیرامون اعتراضات هنگ کنگ در برنامه وی چت سانسور می شوند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

وی چت را می توان بزرگ ترین شبکه اجتماعی در چین دانست که استفاده های زیادی از آن می گردد. ساده ترین و معمولی ترین وظیفه آن، پیغام رسانی است اما در کنار این موارد می توان از آن برای پرداخت قبوض، رزرو پرواز، تنظیم نوبت پزشک و … استفاده کرد.

محدوده استفاده از وی چت و بزرگ ترین رقیب آن از نظر سیستم پرداخت یعنی Alipay به حدی در چین فراگیر شده اند که تقریبا اکثر مردم این کشور به جای استفاده از پول نقد، از این برنامه ها جهت پیشبرد کارهای پرداختی خود استفاده می نمایند.

اما اینطور که به نظر می رسد، کشور چین حساب کاربری تمام کسانی را که در این برنامه به موارد سیاسی، به خصوص موارد مربوط به هنگ کنگ اشاره داشته باشند مسدود می نماید.

برای مثال، حساب کاربری یکی از کارشناسان امنیت اطلاعات آمریکا، با نام بین ژی، (Bin Xie) بعد از نوشتن پیغامی در رابطه با انتخابات اخیر هنگ کنگ با این مضمون که کاندیداهای حامی چین کاملا شکست خوردند مسدود شد. گفتنی است در انتخابات اخیر هنگ کنگ، کاندیداهای حامی این کشور توانستند مقبولیت بسیار زیادی را در مقایسه با کاندیداهای حامی چین بدست آورند. بین ژی اعتراض خود را به این مسئله این چنین اعلام کرد:

بین ژی بعد از این مسئله به یک گروه در واتساپ شامل افراد چینی آمریکایی پیوست که اتفاقا حساب کاربری آن ها هم به دلیل مشابهی از برنامه وی چت بلاک شده بود.

چین، هنگ کنگ، بلیزارد و آزادی بیان

در نگاه اول این مشکل شاید بزرگ دیده نگردد، اما برای افرادی که در آمریکا زندگی می نمایند و خانواده و بستگان آن ها در کشور چین حضور دارند، مسدود شدن حساب کاربری وی چت معضل بسیار بزرگی است!

همچنین از آن جایی که برنامه های اجتماعی مشهوری چون فیسبوک و واتساپ برای مردم چین و هر کسی که به این کشور سفر کند از دسترس خارج است، بنابراین قطع دسترسی به تنها راه ارتباطی کاربران با وابستگان خود در چین بسیار مشکل ساز خواهد بود.

با این اوصاف، اگرچه وی چت قوانین سانسور متعددی را برای اتباع چینی و حتی خارجی ها اعمال نموده، اما وب سایت The Verge به این نکته اشاره نمود که کاربران چینی حاضر در آمریکا شاید بتوانند در صورت در اختیار داشتن یک شماره تلفن چینی (که متعلق به آن ها باشد)، از این سانسورها در امان باشند.

در تماسی هم که Business Insider با مالک برنامه وی چت یعنی Tencent برقرار کرد تا در رابطه با مسائل و مسائل پیش آمده شرح بخواهد، هیچ پاسخی داده نشد و لذا معین نیست داستان سانسور کاربران قرار است تا چه حد ادامه دار باشد.

گسترش محدوده قانون سانسور چین به خارج از مرز های این کشور چند ماهی است که گریبان گیر شهروندان آمریکایی نیز شده و مصاحبه با سه تن از افراد مشهور حاضر در این کشور نیز به صحت این ماجرا دامن زده است.

نظر شما در رابطه با قوانین سخت گیرانه کشور چین و اعمال سانسورهای متعدد روی شبکه های اجتماعی چیست؟

پاسخ آذری جهرمی به درخواست نمایندگان مجلس برای وصل اینترنت

منبع: businessinsider

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 424

به "پیغام های سیاسی پیرامون اعتراضات هنگ کنگ در برنامه وی چت سانسور می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام های سیاسی پیرامون اعتراضات هنگ کنگ در برنامه وی چت سانسور می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید