چرا رسانه در فاجعه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی به خطا رفت؟

به گزارش مجله آرنا، تجربه نشان داده است پس از بروز حوادث هوایی، معمولا چند هفته طول می کشد تا علت حادثه تعیین گردد، لذا رسانه ها راهی جز مراجعه به اظهارات مقامات و کارشناسان حوزه هوایی نداشتند.

چرا رسانه در فاجعه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی به خطا رفت؟

جهت دریافت مشاوره سفر با تور عید کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

به گزارش ، تجربه نشان داده است پس از بروز حوادث هوایی، معمولا چند هفته طول می کشد تا بر اساس شواهد و قرائن، استخراج اطلاعات جعبه سیاه و بازخوانی نوار مکالمات خلبان و برج مراقبت، علت حادثه تعیین گردد. بر اساس همین رویه پذیرفته شده، رسانه ها راهی جز مراجعه به اظهارات مقامات و کارشناسان حوزه هوایی نداشتند.

امروز و پس اطلاعیه ستاد کل نیرو های مسلح روشن شد: خطای انسانی در حوزه پدافندی، عامل سقوط هواپیما بوده است. چرا اصل ماجرا زودتر اطلاع رسانی نشد؟ افکار عمومی انتظار دارد قوه قضائیه و دیگر نهاد های مسئول در 2 حوزه، تحقیقات خود را کامل و بر اساس نتایج آن برخورد نمایند: 1- رسیدگی به علل فاجعه و برخورد با مقصران 2- شناسایی و برخورد با کسانیکه عمدا از ارائه اطلاعات به مردم و رسانه ها، خودداری کردند و موجب بی اعتمادی افکار عمومی به جریان سالم اطلاع رسانی شدند.

مجله آرنا، ضمن تسلیت مجدد به بازماندگان حادثه سقوط هواپیما و عذرخواهی از همه مخاطبان، در راستای ایفای وظایف خود، تا روشن شدن همه ابعاد حادثه، موضوع را پیگیری خواهد نمود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 580

به "چرا رسانه در فاجعه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی به خطا رفت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا رسانه در فاجعه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی به خطا رفت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید