کرونا در روسیه، ثبت 53 مورد جدید و رسیدن کرونا به کریمه

به گزارش مجله آرنا، با ثبت 53 مورد جدید آلودگی، تعداد مبتلایان به عفونت ویروس کرونا در روسیه به 306 نفر رسید و نخستین مورد آلودگی در شبه جزیره کریمه نیز در مردی که به وسیله خاک اوکراین از فرانسه بازگشته، شناسایی شد.

کرونا در روسیه، ثبت 53 مورد جدید و رسیدن کرونا به کریمه

به گزارش گروه بین الملل مجله آرنا به نقل از خبرگزاری نووستی، ستاد عملیاتی برای جلوگیری از ورود و شیوع عفونت جدید ویروس کرونا در روسیه عصر روز شنبه گفت که طی 24 ساعت گذشته، 53 مورد جدید از ابتلا به عفونت ویروس کرونا در 18 منطقه از کشور ثبت شده است.

طبق این اطلاعات، 17 مورد از آلودگی به ویروس کرونا در منطقه مسکو، 6 مورد در پایتخت، 5 مورد در جمهوری تاتارستان، 2 مورد در سن پترزبورگ و موارد دیگر در سایر مناطق روسیه شناسایی شده است.

ضمن اینکه نخستین تشخیص آلودگی به ویروس کرونا در یکی از ساکنان شبه جزیره کریمه روسیه نیز تأیید شد. این فرد، مردی است که اخیراً از کشور فرانسه به شبه جزیره بازگشته است. شخص بیمار به وسیله خاک اوکراین وارد منطقه شده بود. فرد مبتلا فوراً در بیمارستان بستری و زنجیره افرادی که با وی در تماس بودند، شناسایی و تحت نظارت پزشکی قرار دارند.

این ستاد همچنین یادآور شده که بر اساس آنالیز های اپیدمیولوژیک، تعیین شد که شهروندان مبتلا به عفونت ویروس کرونا، پیش از این از کشورهای دارای شرایط نامطلوب از نظر عفونت کروناویروس بازدید نموده یا با افراد بازگشته به کشور، ارتباط داشتند.

بدین ترتیب روز شنبه 21 مارس (دوم فروردین) ، 306 مورد تایید شده از عفونت ویروس کرونا در روسیه به ثبت رسیده است.

با وجود شیوع کرونا، خطوط مترو مسکو از لحاظ فنی باید به کار خود ادامه دهند

ضمن اینکه سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو امروز یکشنبه گفت که خطوط مترو پایتخت، به دلیل شیوع عفونت ویروس کرونا بسته نخواهد شد.

وی شرح داد: بستن مترو غیرممکن است. مترو به لحاظ فنی به گونه ای طراحی شده است که قطارها باید دائماً در حرکت باشند تا هوا را پمپاژ نمایند و این امکان را ایجاد نمایند که همه شبکه ها از شرایط هوای خوبی برخوردار باشند. اگر مترو را متوقف کنیم ، برای شروع به کار مجدد آن شش ماه زمان ضروری است. بنابراین ، در هر شرایطی ، مترو پایتخت به کار خود ادامه خواهد داد.

سوبیانین بدین ترتیب شایعات منتشر شده در بعضی رسانه ها مبنی بر آماده سازی شرایط برای تعطیلی متروی مسکو را تکذیب کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 822

به "کرونا در روسیه، ثبت 53 مورد جدید و رسیدن کرونا به کریمه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در روسیه، ثبت 53 مورد جدید و رسیدن کرونا به کریمه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید