کلینتون: روسیه و اوکراین مسئول سرنگونی هواپیمای مالزی هستند

به گزارش مجله آرنا، خبرنگاران: وزیر خارجه سابق آمریکا استقلال طلبان اوکراین و روسیه را مسئول سرنگونی هواپیمای مسافربری مالزی دانست.

کلینتون: روسیه و اوکراین مسئول سرنگونی هواپیمای مالزی هستند

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل مجله آرنا به نقل از ای بی سی نیوز؛ هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا روز آدینه در مصاحبه ای اعلام نمود که استقلال طلبان اوکراینی با سرنگونی هواپیمای مسافربری مالزی دست به اقدام تروریستی زده اند.

وی در ادامه گفت: زمانی که شما شبه نظامیان مسلحی دراختیار دارید که از سوی کشوری مانند روسیه حمایت می گردد و برای سرنگونی یک هواپیمای تجاری قادر به استفاده از موشک های زمین به هوا هستند این مساله نوعی تروریسم است.

کلینتون گفت: نمی دانم چه در ذهن آنها می گذشت. حداقل مایلم اینگونه فکر کنم که آنها تصور می کردند هدف یک هواپیمای نظامی اوکراین است. اما آنها از سوی روسیه تجهیز شده بودند، توسط روسی ها آموزش دیده بودند و ممکن است نیروهای روسی نیز در کنار آنها باشند. نتیجه نیز چنین حمله وحشتناکی بود.

کلینتون از کوشش اوباما برای بهبود روابط با روسیه در سال 2009 حمایت و اعلام نمود که این کوشش ها به تجدید معاهده تسلیحات هسته ای و تحریم های بین المللی علیه ایران منتهی شد.

وی اعلام نمود که در سال 2011 و زمانی که اوباما به دنبال بازگشت به ریاست جمهوری بود او هشدار داده بود که این مساله می تواند بی ثباتی در اروپا را به همراه داشته باشد.

کلینتون در ادامه به این مساله اشاره نمود که پوتین دارای روحیه ای بسیار تهاجمی است که سعی در کنترل مرزهای خود را دارد. بنابراین این مساله چندان عجیب نیست، مساله عجیب از دید وی این بود که پوتین به دنبال تجهیز استقلال طلبان برای انجام اقداماتی چون سرنگونی یک هواپیمای مسافربری باشد.

وی در ادامه به انتقاد از ویکتور یانکوویچ، رئیس جمهور سابق اوکراین به دلیل عدم پیوستن به اتحادیه اروپا تحت فشار روسیه و یاری به شورش های خیابانی پرداخت.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 333

به "کلینتون: روسیه و اوکراین مسئول سرنگونی هواپیمای مالزی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلینتون: روسیه و اوکراین مسئول سرنگونی هواپیمای مالزی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید