50 درصد معادن کرمانشاه فعال هستند

به گزارش مجله آرنا، محسن رستمی امروز پنج شنبه در نشست شورای معادن که در استانداری کرمانشاه برگزار گردید، گفت: استان کرمانشاه با داشتن بیش از 1.1 میلیارد تن ذخایر شناسایی شده حدود 2 درصد از کل ذخایز معدنی کشور را دارا است. وی از 68 نوع ماده معدنی شناسایی شده در کشور اطلاع داد و گفت: 20 نوع این مواد در استان کرمانشاه شناسایی شده است.

50 درصد معادن کرمانشاه فعال هستند

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه توضیح داد: این استان از نظر ذخایر بیتومین رتبه اول را دارد و از حیث سنگ های تزئینی نیز صندلی مناسبی در کشور دارد.

وی بیان کرد: در حال حاضر سنگ مرمریت شهرستان هرسین از شهرت جهانی برخوردار است.

رستمی تعداد معادن استان را 218 معدن بیان کرد و گفت: از این تعداد 118 مورد فعال و 101 مورد غیر فعال است که از ابتدای سال تا کنون با کوشش های اجرا شده 17 مورد را توانستیم به چرخه فعالیت برگردانیم.

وی ادامه داد: در سال حدود 15 میلیون تن از معادن استان کرمانشاه برداشت داریم که در هر معدن یک مسئول فنی بر روند کار نظارت دارد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان توضیح داد: در حال حاضر 218 فقره پروانه بهره برداری معدنی با اشتغالزایی 2 هزار و 300 نفر و سرمایه گذاری 1214 میلیارد ریال در استان وجود دارد.

رستمی همچنین گفت: در استان کرمانشاه هیچ مجوزی برای شن و ماسه رودخانه ای نداریم و فقط در موارد خاص این مجوز صادر می گردد.

وی از 2 هزار و 530 مورد بازرسی طی سال گذشته اطلاع داد و اضافه نمود: بر این اساس حدود 90 درصد از بتن هایی که در ساخت و سازهای مناطق زلزله زده به کار گرفته شده از استانداردهای لازم برخوردار هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 7

به "50 درصد معادن کرمانشاه فعال هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "50 درصد معادن کرمانشاه فعال هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید