آموزش جلوگیری از هک کردن تلگرام و آشنایی با برنامه های آن

به گزارش مجله آرنا، هک کردن تلگرام از مواردی است که امروزه بسیار شاهد آن هستیم. با چند روش ساده می توانید از هک شدن تلگرام جلوگیری نمایید.

آموزش جلوگیری از هک کردن تلگرام و آشنایی با برنامه های آن

طی حرف و حدیث های پیش آمده در مورد هک شدن اکانت تلگرام و در دستافتادن تمامی اطلاعات اکانت و گوشی در اختیار هکر ، امروز تصمیم گرفتیم چند ترفندجزئی و کاربردی به شما اموزش دهیم که می توانیدآن ها را مورد استفاده قرار دهید و از هک کردن تلگرام به واسطه هکرها جلوگیری نمایید.

توجه: برخی هک ها با ادد کردن بوت و اکانت های هکر به عنوان یکبوت مثل Jocnda که تصاویر وبسایت ها را می آورد صورت می گیرد.مثلا هکر اکانت یا بوتی را ایجاد می کند و اکانت شما بعد از ادد کردن هک می گردد .

آموزش جلوگیری از هک شدن در تلگرام

ابتدا وارد اکانت تلگرام خود شده و به بخش Settingمراجعه نمایید. سپس به بخش privacy and security بروید. حالا در بخش Security گزینه Passcode lock را انتخاب کنید.

Passcode lock:

پس کد لاک برای محافظت برنامه از افراد اطراف شما است که هنگام ورودبه برنامه رمز می خواهد. (ممکن است که یک فرد در اطراف شما گوشی هوشمندتان را برداردو چت های شما را بخواند و یک بوت به شما ارسال کند. سپس به سرعت آن بوت را باز کندو موبایل شما را سر جایش بگذارد، بدون اینکه شما متوجه شوید).

1. برای فعال سازی روی دکمه مشخص شده در تصویر کلیک کنید و رمز خود را وارد کنید. رمز (4رقمی) است و باید دو بار آن را وارد نمایید.

بعد از فعال سازی می توانید برای قفل اتوماتیک، طبق عکس زیر عمل کنید. به این ترتیب تلگرام شما در فواصل زمانی مشخصی قفل می گردد.

یا اگر نمی خواهید روی قفل اتوماتیک بگذارید. وقتی که از چت می خواهیدخارج شوید مطابق شکل زیر روی آیکون قفل کلیک کنید .

حالا بعد از خروج و ورود به برنامه با تصویر زیر روبرو می شوید که بادادن رمز می توانید وارد برنامه شوید .

حال بخش دوم security را توضیح می دهیم. گزینه Two - Step verification کهمهمترین بخش امنیت تلگرام است.

Two - Step verification:

با کلیک کردن روی Two - step verification ، از شما یک رمز می خواهد.که بهتر است یک رمز پیچیده باشد. (دوبار باید رمز را وارد نمایید). بعد باید یک اسم انتخاب کنید. در نهایت یک ایمیل معتبر از خود را وارد کنید، زیرا برای فعال سازی به شما یکلینک تاییدیه خواهد فرستاد که با زدن بر روی لینک، این حالت رمزگذاری بر روی دستگاه شما ایجاد می گردد.

حال اگر هکر این رمزی را که شما گذاشته اید وارد نکند نمی تواندبه اکانت شما دسترسی داشته باشد. (البته اگر ایمیل های شما را پیدا کند و بتواند کرک کند؛ به راحتی هک می شوید. بنابراین باید از رمزهای پیچیده برای ایمیل خود استفاده کنید).

اگر نمی خواهید به این صورت تلگرامتان رمز گذاری داشته باشد، می توانید رمز آن با انتخاب گزینه Turn Password Off غیر فعال نمایید. از شما می پرسد که آیا اطمینان دارید که می خواهید رمز را غیر فعال کنید؟ و شما با زدن Ok تائید خود را اعلام می کنید.

Active Sessions:

اگر اکانت شما مورد حمله قرار گرفته است. در بخش activesessions که در بخش privacy and security هست واردشوید. و دستگاه هایی که با آن ها به تلگرام وصل شده اید را ببینید. اگر دستگاه مشکوکی دیدید روی آن کلیک کنید و بعد از باز شدن صفحه روی OK کلیک کنید تا دیگر آن دیوایس (دستگاه) نتواند وارد اکانت شما گردد .

گروه تکنولوژی مجله آرنا

منبع: setare.com
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 856

به "آموزش جلوگیری از هک کردن تلگرام و آشنایی با برنامه های آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش جلوگیری از هک کردن تلگرام و آشنایی با برنامه های آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید