اگر لاویج نرفته اید، بشتابید!

به گزارش مجله آرنا، روستای لاویج علاوه بر اینکه یک روستای بکر و زیباست و از دیدنی ترین ییلاقات ایران محسوب می گردد، طبیعت خیره کننده، آبشار زیبا، چشمه های آب گرم و جاذبه های گردشگری بسیار متنوعی نیز دارد.

اگر لاویج نرفته اید، بشتابید!

مجله آرنا: اگر از عاشقان پروپا قرص سفر به شمال هستید ؛ نگویید لاویج نرفته اید که اگر این طور است از قافله زیباگردان عقب افتادید! اما نگران نباشید ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است تا فرصت خوش تابستان است می توانید به لاویج بروید و از تماشای زیبایی و طراوت شمال لذت ببرید!

روستای لاویج علاوه بر اینکه یک روستای بکر و زیباست و از تماشای ترین ییلاقات ایران محسوب می گردد، طبیعت خیره نماینده، آبشار زیبا، چشمه های آب گرم و جاذبه های گردشگری بسیار متنوعی نیز دارد. اگر برای شما هم جالب است که بدانید روستای لاویج کجاست و چه دارد که این همه محبوب است ادامه مطلب را بخوانید.

در همسایگی شهر نور و 18 کیلومتری جنوب چمستان، در میان دره های زیبا و جنگلی البرز، دهستانی زیبا و پرشکوه واقع شده است که نامش را لاویج گذاشته اند؛ قصد سفر به اعماق طبیعت را که داشته باشید و جاده سبز چمستان نور را که پیش بروید، ناگهان خود را در دل جنگل های زیبای کشپل می بینید؛ آنجا که سرشار از دهها چشمه آب گوارا و درختان کهنسال افرا و توسکا و بلوط است و هر گردشگری را مجذوب خود می نماید.

جاده چمستان به لاویج از میان پارک جنگلی کشپل عبور می نماید؛ پارکی که با سرسره و تاب و آلاچیق و تخته سنگ های رنگی، تفرجگاه زیبای مسافرانی است که دل به طبیعت می دهند.

اینجا، بوی دود وکباب می دهد؛ بوی غذاهای معطری که طعم سفر را، خاطره انگیزتر می سازد. سیاحت در هوای نم آلود پارک کشپل، آنقدر خاطره انگیز است که دل کندن از آن، آسان نیست؛ جاده که می پیچد و بالا می رود، بوی هوای باران خورده پاییز به دل می نشیند و نگاه هر مسافری، لبریز از مهربانی مردمانی می گردد که دلشان مثل آب چشمه، زلال است؛ انگار لحظه های این سفر، به شعری لطیف و شورانگیز می ماند و نگاهت مسحور کوه های سبز جنگلی می گردد که در پس زمینه ای سبز، رها شده اند و آن سوتر، در پایین دست کوهستان مه آلود و میان دره ای بسیار زیبا، خانه های روستاییان یک به یک، رخ نشان می دهند.

انبوهی از مسافران که در میانه های راه آتش روشن می نمایند و بساط خوردنی هایشان را به راه می اندازند، غرق این زیبایی و طراوت طبیعت می شوند و محو این بهشت رنگارنگ که روبرویشان، دامن می گسترد. تماشا غازهایی که در کنار جاده لاویج به صف ایستاده اند و اردک های سیاه و سفیدی که در چاله های آب حمام می نمایند، هر کسی را به وجد می آورد و پژواک شادی شان در کمرکش کوه و جنگل می پیچد.

در امتداد رودخانه لاویج که حرکت کنید، بین روستاهای کالج و دین کوه و بعد از عبور از پارک جنگلی کشپل، به آبشاری زیبا می رسید که آبشار حرام او نام دارد. سرچشمه این آبشار از رودخانه ای است که از ارتفاعات سوردار و از پایین دست امامزاده صالح لاویج حرکت می نماید و پس از سه کیلومتر به لاویج می رسد.

مهم ترین جاذبه دهستان لاویج، شش چشمه آبگرم است که هر یک خواص درمانی خاص خود را دارد؛ درمان دردهای عضلانی، مفصلی و روماتیسمی، مسائل پوستی و تمدد اعصاب، از خواص این چشمه های آبگرم است که البته برای رفاه حال گردشگران و بیماران، علاوه بر امکاناتی چون استخر، دوش آب، وان و جکوزی، سوییت هایی هم برای اقامت آنان تدارک دیده شده است.

چشمه آب گرم لاویج را به عنوان معروف ترین و البته محبوب ترین جاذبه گردشگری روستای لاویج می شناسند. خیلی ها به خاطر شنا کردن در آب این چشمه و بهره بردن از مزایای درمانی آن برای بیماری های پوستی راهی این روستا می شوند.

باید بگوییم که شما می توانید یک سفر چند روزه به روستای لاویج داشته باشید و مطمئن باشید که در هر ساعتی که در این روستا اقامت می کنید، یک تجربه شیرین، متفاوت و منحصر به فرد در انتظارتان است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 19 شهریور 1402 بروزرسانی: 19 شهریور 1402 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 2214

به "اگر لاویج نرفته اید، بشتابید!" امتیاز دهید

1 کاربر به "اگر لاویج نرفته اید، بشتابید!" امتیاز داده است | امتیاز: 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر لاویج نرفته اید، بشتابید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید