تصاویر ، پنج تویوتای کمتر شناخته شده با قیمت کمتر از 600 میلیون تومان

به گزارش مجله آرنا، دیجیاتو نوشت: خودروهای مالی در جهان کم نیستند و شرکت های معتبر جهانی از جمله تویوتا ژاپن در این زمینه عملکرد مناسبی داشته اند.

تصاویر ، پنج تویوتای کمتر شناخته شده با قیمت کمتر از 600 میلیون تومان

پنج خودروی ناشناخته و مالی تویوتا که پیش از این احتمالا نام آنها را نشنیده اید. این محصولات قیمت نسبتا پایینی دارند و گمان می رود بتوانند استانداردهای 85گانه جهت حضور در بازار ایران را با موفقیت پشت سر بگذارند.

1. تویوتا Glanza

تویوتا گلنزا یک هاچبک خانوادگی است که در بازار هندوستان عرضه شده و قابلیت های مناسبی برای جایگزینی با محصولات مالی داخلی دارد. این خودرو به موتور 1.2 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ مجهز است و قدرتی در حد 88 اسب بخار به علاوه 113 نیوتن متر از پیشرانه آن خارج می گردد.

این هاچبک شهری ابعادی در حد سایپا کوییک دارد اما فاصله بین محور چرخ های آن بزرگتر بوده و درنتیجه کابین جادارتری در اختیار سرنشینان خود می گذارد. تویوتا گلنزا در بازار هندوستان با تیپ های مختلف به فروش می رسد که بسته به مقدار آپشن و بعلاوه نوع جعبه دنده، قیمتی بین 8,200 تا 12,500هزار دلار خواهند داشت. شرکت سازنده از گیربکس 5 دنده دستی و یا نیمه اتوماتیک AMT جهت انتقال قدرت موتور به چرخ های جلو در این هاچبک شهری استفاده نموده است. گلنزا حدود 4.5 لیتر در هر صد کیلومتر سوخت مصرف می نماید و وزن آن بین 920 تا 960 کیلوگرم است.

تویوتا Glanza در تیپ پایه خود به دو کیسه هوا، ترمز ضد قفل abs و ebd و ترمز کمکی مجهز است. در نسخه فول آپشن آن نیز کیسه های هوای جانبی، رادار هشدار نقاط کور و خروج از خط و سیستم های کنترل کشش و پایداری یافت می گردد. موتور این خودرو قادر به دریافت استاندارد یورو 6 بوده و بنابراین از این لحاظ مسئله ای برای ورود به کشور نخواهد داشت.

2. تویوتا urban cruiser hyryder

تویوتا urban cruiser hyryder یک کراس اوور بسیار مجذوب کننده است که قد و قواره ای نزدیک به فیدلیتی دارد و به عنوان یک خودروی سایز میانه می تواند گزینه مناسبی برای حضور در کشورمان باشد.

البته قبول داریم موتور آن چندان پرقدرت نیست، زیرا یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی در نسخه پایه این خودرو که قیمتی حدود 13 هزار دلار دارد، تعبیه شده است. این موتور می تواند حدود 100 اسب بخار قدرت و 135 نیوتن متر گشتاور فراوری کند. مصرف سوخت آن نسبتا پایین و حدود 5 لیتر در هر 100 کیلومتر بوده و در مجموع می تواند به عنوان یک شاسی بلند شهری آرام و متعادل، نیازهای روزمره خانوادگی را به خوبی جوابگو باشد.

سیستم های کنترل کشش و پایداری، دو کیسه هوای جلو، ترمز ضد قفل abs و ebd و استاندارد آلایندگی یورو 6 از ویژگی های دیگر تویوتا اوربن کروزر هستند. این خودرو به زودی به بازار هندوستان عرضه خواهد شد و بیشتر تیپ های آن بین 13 تا 18 هزار دلار قیمت دارند. جالب است بدانید که این محصول جزو فراوریات مشترک جوینت ونچر تویوتا-سوزوکی در بازار هندوستان به شمار میرود و نسخه های هیبریدی آن نیز در این کشور عرضه خواهند شد.

3. تویوتا Rumion

تویوتا رومیون یکی دیگر از محصولات تازه کمپانی ژاپنی تویوتا در بازار هندوستان به شمار میرود که از اواخر سال 2022 در این کشور به فروش خواهد رسید. این خودرو تقریبا حالتی بین کراس اوور و خودروهای مینی ون دارد و در بخش فنی خود به یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی به قدرت 103 بخار و گشتاور 138 نیوتن متر مجهز است.

تویوتا رومیون در قالب تیپ های مختلف و در رنج قیمت 11 تا 13 هزار دلار به بازار عرضه می گردد و در نسخه های فول آپشن آن تجهیزاتی مثل نمایشگر لمسی 15 اینچی، سنسورهای پارک، کیسه های هوای جلو و جانبی و... دیده می گردد. بعلاوه یک جعبه دنده پنج سرعته دستی و یا چهار سرعته اتوماتیک با مبدل گشتاور در این خودروی مالی تویوتا به کار گرفته خواهد شد.

4. تویوتا بلتا

تویوتا Belta از دیگر محصولات مشترک دو کمپانی تویوتا و سوزوکی است که به عنوان یک سدان مالی در رنج قیمتی 11 تا 15 هزار دلار عرضه می گردد. این محصول به موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر مجهز است که قادر به فراوری 102 اسب بخار قدرت و 138 نیوتن متر گشتاور بوده و با گیربکس 5 دنده دستی یا اتوماتیک روانه بازار شده است.

تویوتا بلتا کمتر از 5 لیتر در 100 کیلومتر بنزین مصرف می نماید، استاندارد آلایندگی یورو 6 دریافت نموده و معادل 1055 کیلوگرم وزن دارد. این خودرو ابعاد مناسبی جهت مصارف خانوادگی داشته و می تواند جای محصولاتی مثل پژو پارس را بگیرد. دریافت چهار ستاره ایمنی از موسسه آسیا انکپ نشانگر سطح امنیت نسبتا بالای تویوتا بلتا بوده و آن را به گزینه مناسب برای حضور در ایران به عنوان یک خودروی ایمن، کم مصرف و باکیفیت تبدیل می نماید.

نسخه پایه این خودرو به دو کیسه هوا به همراه ترمز ضد قفل ABS و EBD مجهز است اما در نسخه های گران تر آن می توان تجهیزات بیشتری مثل سامانه های کنترل کشش و پایداری و کیسه های هوای جانبی نیز پیدا کرد.

5. تویوتا اوربن کروزر

تویوتا اوربن کروزر یک کراس اوور جمع وجور شهری است که در کشور هندوستان با قیمتی معادل 11 هزار دلار در مدل پایه تا 15 هزار دلار در نسخه فول آپشن عرضه می گردد. این خودرو به موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی مجهز است و از گیربکس 5 دنده دستی یا اتوماتیک جهت انتقال قدرت به چرخ های جلو استفاده می نماید.

این محصولمی تواند جایگزین مناسبی برای کراس اوورهای میان قیمت چینی باشد و کیفیت بالاتر به همراه ایمنی بهتر را در اختیار کاربران بگذارد. از جمله تجهیزات ایمنی در نسخه پایه این محصول دو کیسه هوا و ترمزهای ضد قفل ABS و EBD خواهد بود. طبق انتظار نسخه های گران تر به تجهیزاتی مثل سامانه های کنترل کشش و پایداری و کیسه های هوای جانبی نیز مجهز هستند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 11 مهر 1401 بروزرسانی: 11 مهر 1401 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 2071

به "تصاویر ، پنج تویوتای کمتر شناخته شده با قیمت کمتر از 600 میلیون تومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، پنج تویوتای کمتر شناخته شده با قیمت کمتر از 600 میلیون تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید