جاذبه های گردشگری استان مرکزی با فیلمبرداری پهپاد معرفی می گردد

به گزارش مجله آرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، از تهیه و تنظیم فیلم معرفی جاذبه های گردشگری توسط پهپاد و با استفاده از تکنولوژی روز در این استان اطلاع داد.

جاذبه های گردشگری استان مرکزی با فیلمبرداری پهپاد معرفی می گردد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا ارزان تابستان 99 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش مجله آرنا از اراک، سیدمحمد حسینی با اشاره به معرفی جاذبه های گردشگری در استان مرکزی گفت: این فیلم مستند با معرفی جاذبه های گردشگری 12 شهرستان استان مرکزی اراک، خمین، محلات، دلیجان، تفرش، شازند، آشتیان، فراهان، کمیجان، خنداب، ساوه وزرندیه به صورت هوایی تهیه شده است.

وی افزود: 130 میلیون ریال برای تهیه این فیلم هزینه شده و در این فیلم قابلیت های میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و میراث معنوی با مشخص مصادیق و اولویت ها در پهنه استان مرکزی به تصویر کشیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان مرکزی اعلام کرد: این کار حرفه ای برای نخستین بار در استان با هدف فرهنگ سازی حفظ آثار با ارزش، فرهنگ سنتی، قومی و ملی اجرا شده و پخش آن منجر به گسترش صنعت توریسم و جذب گردشگران داخلی وخارجی می گردد.

حسینی مطرح کرد: در این فیلم کوشش شده 50 نقطه گردشگری، امامزادگان، آثار و ابنیه تاریخی از ارتفاع بالا با زاویه دید زیبا که تا به امروز تصویربرداری نشده برای بیننده به نمایش درآید.

وی افزود: این کارهنری همراه با موسیقی که به معرفی ابنیه، اماکن، آثار، اهداف، دستاورد و اقدامات با زبان تصویر در مدت زمان پنج دقیقه برای مخاطب عام و خاص ارایه می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان مرکزی مطرح کرد: این فیلم در قالب لوح فشرده به عنوان اقلام تبلیغاتی در نوروز سال جاری بین مسافران و گردشگران در مبادی ورودی شهرهای استان مرکزی، رایگان توزیع می گردد.

مناسب سازی محیط برای تمامی افراد جامعه لازم است

معاون توان بخشی بهزیستی استان مرکزی گفت: مناسب سازی و توسعه محیط های بدون مانع برای همه افراد جامعه و با هر سطح توانایی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

فرح بانو فرقانی در نشست با اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک که با موضوع مناسب سازی محیط برگزار گردید اعلام کرد: معلولیت یک پدیده اجتماعی است و هر انسانی در طول حیات خود به دلایل مختلف مانند بیماری، حوادث و یا با رسیدن به دوران سالمندی به نوعی آن را تجربه خواهد نمود.

وی افزود: مناسب سازی و توسعه محیط های بدون مانع برای همه افراد جامعه و با هر سطح از توانایی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و باید به طور ویژه به جامعه معلولان که بزرگترین اقلیت هر جامعه هستند، نگریسته گردد.

معاون توان بخشی بهزیستی استان مرکزی توضیح داد: باید با برنامه ریزی های اصولی زمینه حضور معلولان را در عرصه های مختلف اجتماعی آنچنان که شایسته یک انسان و عضوی از جامعه است، فراهم کرد.

فرقانی ادامه داد: معلولان حق دارند از امکاناتی برخوردار باشند که بتوانند به طور مستقل در جامعه حضور و زندگی نمایند، بر این اساس در راستای نیل به این هدف از شهرداری انتظار می رود قبل از انجام اقدامات مناسب سازی، این معاونت را آگاه نموده تا با حضور کارشناس تخصصی در این زمینه بتوانیم گام های مؤثرتری برداریم.

آموزش های فنی وحرفه ای پایداری اشتغال را در پی دارد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: آموزش های مهارتی با خدمات برای کارگران با هدف پایداری اشتغال در واحدهای صنعتی امری مهم و لازم است.

فریبرز فضلی خانی با بازدید از شرکت تولیدی و صنعتی کمباین سازی ایران در نشست تعاملی و آنالیز زمینه های گسترش همکاری های آموزشی با این واحد صنعتی گفت: ارائه آموزش های مورد احتیاج صنایع نقش مهمی در توسعه و پشرفت صنایع دارد که این موضوع با توجه به اینکه استان مرکزی بعنوان قطب صنعتی کشور محسوب می گردد حائز اهمیت است.

وی افزود: آموزش های مهارتی با توانمند سازی افراد در مجموعه صنعتی می تواند در کیفیت محصولات و افزایش بهره وری مفید واقع گردد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی اعلام کرد: آموزش های مهارتی با ایجاد اشتغال باعث پایداری اشتغال می گردد که در استان مرکزی اراده راسخی در راستای ارائه خدمات آموزشی به جامعه صنعتی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت کمباین سازی استان هم با تاکید بر صندلی و اهمیت ارائه آموزش حین کار برای کارگران گفت: اعتقاد مجموعه مدیریتی این شرکت به توسعه فعالیت های آموزشی برای کارکنان است.

حمیدی مفرد اعلام کرد: تجربه مطلوبی از تاثیر مطلوب آموزش های فنی و حرفه ای در این کارخانه از گذشته داریم و متقاضی فعالیت مجدد این بخش در این شرکت هستیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 615

به "جاذبه های گردشگری استان مرکزی با فیلمبرداری پهپاد معرفی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری استان مرکزی با فیلمبرداری پهپاد معرفی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید