خلخال سفیدپوش شد

به گزارش مجله آرنا، بارش برف در پنجمین روز از دومین ماه از فصل بهار در خلخال و مناطق تابعه این شهرستان موجب سفیدپوش شدن منطقه شده و چهره خلخال را زمستانی کرد.

خلخال سفیدپوش شد

به گزارش مجله آرنا رییس اداره هواشناسی خلخال روز آدینه به خبرنگار ایرنا گفت: با ورود سامانه سرد و بارشی به منطقه بارش شدید باران در شهر از روز گذشته در خلخال شروع و از بامداد امروز نیز بارش برف در این شهر و مناطق تابعه شروع شده و همچنان ادامه دارد.

فرامرز فرض الله پور از بارش بیش از 25 میلیمتر برف و باران در شب گذشته و پیش از ظهر امروز خلخال اطلاع داد و اضافه کرد: تا به امروز بیش از هشت سانتیمتر برف بر روی زمین نشسته و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی و گردنه های کوهستانی بیشتر گزارش شده است.

وی اظهارداشت: بارش برف همراه با وزش باد با سرعت 40 کیلومتر در ساعت موجب بروز کولاک برف در این شهر شده و شدت کولاک با توجه با شدت وزش باد در مناطق کوهستانی و مرتفع این شهرستان بیشتر است.

وی به بارندگی های مناسب باران در هفته گذشته در خلخال اشاره نمود و گفت: دمای هوا بطور قابل محسوسی کاهش یافته و در حالی که حداقل دمای روز گذشته این شهر در سردترین زمان 9 درجه بالای صفر بود، حداقل دمای هوای امروز این شهر به صفر درجه رسیده که 9 درجه در مقایسه با زمان مشابه روز قبل سردتر شده است.

وی با بیان اینکه بارندگی های برف و باران با توجه به حاکمیت سامانه پرفشار در منطقه تا شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت، اظهارداشت: افت دمای هوای خلخال تا 2 درجه زیرصفر دور از انتظار نیست و این امر احتمال سرما زدگی شکوفه ها و سردرختی باغ های میوه را افزایش می دهد.

بارش برف در پنجمین روز از اردیبهشت در حالی که درختان میوه در مناطق مختلف بخش های مرکزی ، بخش های خورش رستم و شاهرود خلخال این شهرستان به شکوفه نشسته، احتمال سرمازدگی سردرختی باغ های میوه را افزایش می دهد.

معروف خسروی ،سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خلخال نیز از بارش بیش از 30 سانتیمتر برف در گردنه الماس واقع در جاده ارتباطی خلخال - اسالم اطلاع داد و گفت: در حال حاضر جز راه ارتباطی خلخال - پونل در استان گیلان که 2 حوزه استحفاظی این استان به علت بارندگی های برف سنگین از سال گذشته مسدود است، سایر محورهای اصلی ،فرعی و روستایی این شهرستان باز بوده و تردد خودروها در آنها جریان دارد.

وی اظهارداشت: بارش برف موجب یخبندان تمام راه های ارتباطی شده و در بسیاری از راه های ارتباطی روستایی خلخال رانندگان خودروها را وادار به استفاده از زنجیرچرخ کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 916

به "خلخال سفیدپوش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلخال سفیدپوش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید