دروازه بان سابق منچستریونایتد و از بازماندگان سانحه مونیخ درگذشت

به گزارش مجله آرنا، دروازه بان سابق تیم فوتبال منچستریونایتد و تیم ملی ایرلند شمالی درگذشت.

دروازه بان سابق منچستریونایتد و از بازماندگان سانحه مونیخ درگذشت

با نرخ تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش مجله آرنا، هری گرِگ، دروازه بان سابق منچستریونایتد و تیم ملی فوتبال ایرلند شمالی در سن 87 سالگی درگذشت. او یکی از بازماندگان سانحه هوایی مونیخ و از بازماندگان بازبی بیبز(شاگردان سرمَت بازبی) بود. او که بین سال های 1957 تا 1966 عضو تیم منچستریونایتد بود، زمانی که در ماه دسامبر 1957 در ازای 23 هزار و 500 پوند از دانکستر روورز به شیاطین سرخ ملحق شد، تبدیل به گرانقیمت ترین دروازه بان دنیا در آن دوره شد. او همچنین در جام دنیای 1958 به عنوان بهترین دروازه بان تورنمنت انتخاب شد.

در آن سانحه که در تاریخ 6 فوریه 1958 رخ داد، هواپیمای حامل بازیکنان منچستریونایتد که پس از بازی با ستاره سرخ بلگراد و صعود به مرحله نیمه نهایی جام یوفا، از بلگراد راهی منچستر بود، در فرودگاه مونیخ جهت سوختگیری توقف می نماید. پس از انجام سوختگیری هواپیما در سومین کوشش خود برای بلند شدن از باند لغزنده در نتیجه بارش برف به دلیل نرسیدن به سرعت لازم برای بلند شدن و برخورد با موانع انتهای باند دچارسانحه می گردد. در این سانحه هوایی 8 بازیکن منچستریونایتد، 2 مربی تیم و یکی از اعضای باشگاه جان خود را در کنار 8 روزنامه نگار، 2 خدمه پرواز و 2 مسافر از دست دادند.

هری گرِگ که خود از این سانحه جان سالم به در برد، پس از بروز این حادثه از ترس اینکه مبادا هواپیما منفجر گردد، بلافاصله در یاری به تخلیه بازماندگان از هواپیما یاری کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 685

به "دروازه بان سابق منچستریونایتد و از بازماندگان سانحه مونیخ درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دروازه بان سابق منچستریونایتد و از بازماندگان سانحه مونیخ درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید