رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی به زندان رفت

به گزارش مجله آرنا، دادگاه قانون اساسی آفریقا در تیر ماه زومای 79 ساله را به علت اهانت به دستگاه قضایی به وسیله عدم حضور برای دفاع از اتهام فساد، به 15 ماه حبس محکوم کرد.

رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی به زندان رفت

با تور افریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس ژوهانسبورگ را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

جاکوب زوما که از سال 2009 تا 2018 میلادی رئیس جمهوری آفریقای جنوبی بود روز چهارشنبه خود را به پلیس معرفی کرد تا محکومیت 15 ماهه خود را شروع کند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از یورو نیوز، زوما تنها چند دقیقه مانده به انتها مهلت در روز چهارشنبه با کاروانی از خودروهای امنیتی خانه خود را ترک کرد تا به وسیله پلیس بازداشت نشود.

آخرین کوشش روز گذشته او برای عقب انداختن حکم بازداشت از سوی دادگاه عالی آفریقای جنوبی بی نتیجه ماند.

وکیلان زوما از قاضی ارشد آفریقای جنوبی خواسته بودند که به علت تهدید جانی رئیس جمهوری سابق این کشور، حکم بازداشت وی را به تاخیراندازد.

بنیاد زوما در بیانیه ای در توییتر گفت: رییس جمهور زوما تصمیم گرفته است از حکم بازداشت پیروی کند و خود را به پلیس معرفی نموده است.

بازداشت زوما یک هفته پس از افزایش تنش ها در آفریقای جنوبی اتفاق می افتد. روز یکشنبه صدها هوادار زوما در مقابل خانه او در استان کوازولو ناتال اجتماع کردند تا از بازداشت وی جلوگیری نمایند.

رئیس پیشین حزب کنگره ملی آفریقا که در 6 می سال 2009 به اسم رئیس جمهوری آفریقای جنوبی به وسیله اعضای مجلس این کشور انتخاب شده بود، در 14 فوریه 2018 تحت فشارهای سیاسی به علت اتهاماتی مبنی بر فساد اقتصادی و جنسی از مقام خود استعفا کرد.

دادگاه قانون اساسی آفریقا در تیر ماه زومای 79 ساله را به علت اهانت به دستگاه قضایی به وسیله عدم حضور برای دفاع از اتهام فساد، به 15 ماه حبس محکوم کرد.

رئیس جمهوری پیشین آفریقای جنوبی بعلاوه با 2 سال زندان به علت اتهام هایی مبنی بر مجاز دانستن خود برای غارت از خزانه دولت در طول تقریبا 9 سال دوران ریاست جمهوری روبرو است.

زوما متهم به فساد اقتصادی از ژوئیه سال 2019 با استناد به مسائل پزشکی و احتیاج داشتن به زمان برای آماده شدن به منظور دادرسی، درخواست حضور در دادگاه را نادیده گرفت. او تنها در ماه نوامبر برای مدت زمان کوتاهی در دادگاه حاضر شد اما پیش از بازپرسی آنجا را ترک کرد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 14 مرداد 1400 بروزرسانی: 14 مرداد 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1663

به "رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی به زندان رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی به زندان رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید