رکورد گینس در ساخت ابر سازه کنسروی دنیا در یزد شکسته شد

به گزارش مجله آرنا، رکورد گینس در ارتباط با ساخت ابرسازه کنسروی دنیا با استفاده از 302 هزار و 498 قوطی کنسروماهی در یزد شکسته شد.

رکورد گینس در ساخت ابر سازه کنسروی دنیا در یزد شکسته شد

به گزارش مجله آرنا، همزمان با برگزاری اولین دوره مسابقات سازه های کنسروماهی ایران که به میزبانی استان یزد برگزار گردید، رکورد ابرسازه کنسروماهی دنیا که با 247 هزار قوطی کنسرو توسط کشور تایلند زده شده بود، شکسته شد.

دانشجویان دانشگاه های استان یزد در این رقابت با استفاده از 302 هزار و 498 قوطی کنسروماهی رکورد گینس در ارتباط با ساخت ابرسازه کنسروماهی دنیا را از آن خود کردند.

سال 2010 آمریکا با 157 هزار قوطی کنسرو و در سال 2011، تایلند با 247 هزار قوطی کنسرو توانستند بزرگترین سازه های کنسرو ماهی دنیا را به نام خود به ثبت برسانند.

در طرح ابرسازه کنسرو دنیا سعی شده معماری اصیل ایرانی اسلامی پیاده و سازه طراحی شده بر اساس چهار عنصر آب، خاک، باد و آتش اجرا شده است و در نقشه ایران قسمت استان کرمانشاه برای همدردی با مردم این خطه به رنگ سیاه در آمده است.

در ساخت این سازه 302 هزار و 498 عدد قوطی کنسرو مورد استفاده نهاده شد که پس از خاتمه سایت کن استراکشن به صورت رسمی ساخت آن را مورد تایید قرار داد و رکورد دنیا در ارتباط با ابرسازه کنسروماهی دنیا به نام ایران و یزد ثبت شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 520

به "رکورد گینس در ساخت ابر سازه کنسروی دنیا در یزد شکسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد گینس در ساخت ابر سازه کنسروی دنیا در یزد شکسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید