ساختمان آسانسور؛بنای تاریخی و دیدنی ازمیر، عکس

به گزارش مجله آرنا، یکی از این مکان های توریستی، ساختمان آسانسور ازمیر است. ساختمانی که مشابه آن را در هیچ نقطه ای از این کره خاکی نمی توان دید. تقریبا می توان گفت که هیچ گردشگری در ازمیر نبوده که با دیدن Asansor Building شگفت زده نشده باشد. پس بهتر است هنگام خرید بلیط هواپیما ازمیر، شما هم برنامه ویژه ای برای بازدید از این ساختمان قدیمی و حیرت انگیز برای خودتان بچینید.

ساختمان آسانسور؛بنای تاریخی و دیدنی ازمیر، عکس

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

چرا بازدید از ساختمان آسانسور ازمیر پیشنهاد می گردد؟

ساختمان آسانسور قدمتی بالغ بر یک قرن داشته و از مکان های تاریخی شهر ازمیر به حساب می آید.

این ساختمان دارای چند رستوران و کافی شاپ بسیار شیک است.

سوار شدن به آسانسور ازمیر، فرصت تماشای نماهای جادویی و باور نکردنی از این شهر را در اختیار بازدیدنمایندگان قرار می دهد.

محله اطراف ساختمان آسانسور یک محیط بسیار زیبا با سنگ فرش های چشم نواز است. بزرگترین کنیسه ازمیر نیز در این محله قرار گرفته است.

تاریخچه ساختمان آسانسور ازمیر

تا سال 1907 میلادی، شهفرایندان ازمیر برای رفتن به خیابان رفعت پاشا در این شهر، مجبور بودند 115 پله را زیر پا بگذارند و از این راستا سخت عبور نمایند. اما این موضوع هر قدر که برای شهفرایندان عادی یک مساله سخت و غیر قابل تحمل بود، برای یک تاجر یهودی به انگیزه ای برای نوآوری تبدیل شد. وی در آن سال ها با ابتکار عمل خود، آسانسوری ساخت که با فشار آب بالا می رفت. این آسانسور به قدری کار مردم شهر را راحت کرد که کم کم متعلقات دیگر به آن نیز اضافه شد و امروزه آسانسور ازمیر در ساختمانی همراه با رستوران ها و کافی شاپ های زیبا به محلی توریستی و تفریحی تبدیل شده است. گفتنی است که این آسانسور امروزه به تکنولوژی های الکترونیکی مجهز شده و دیگر مثل گذشته با استفاده از فشار آب کار نمی کند.

معماری ساختمان آسانسور ازمیر

بنای 51 متری ساختمان آسانسور با سبک معماری نئوکلاسیسم و با آجرهای مارسی در شهر ازمیر ساخته شده است. همانطور که پیشتر اشاره شد، از پشت بام این برج تاریخی و با شکوه که امروزه از به عنوان یک رستوران حیرت انگیز استفاده می گردد. با توجه به ارتفاع زیاد ساختمان آسانسور، از این برج به عنوان یکی از بهترین مکان ها برای تماشای نماهای دل انگیز از شهر ازمیر یاد می گردد. ورودی این بنا دارای 3 در چوبی است که در کنار طاق وسط آن، از مهم ترین عناصر ساختمان آسانسور به شمار می فرایند. همچنین در بدنه آن می توان چندین پنجره را مشاهده کرد که زیبایی خاصی به این بنای مشهور در شهر ازمیر بخشیده اند.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از ساختمان آسانسور چه قدر است؟

بخش اعظمی از بازدید شما از ساختمان آسانسور ازمیر را خوردن غذاها، نوشیدنی ها و دسرهای لذیذ در رستوران و کافی شاپ این مکان تشکیل خواهد داد. بنابراین، بهتر است زمانی به بازدید از آسانسور تاریخی ازمیر بپردازید که نزدیک به وعده ناهار یا شام باشد. بدین ترتیب حدود 2 ساعت از زمان شما در کنار این بنای قدیمی سپری خواهد شد. ناگفته نماند که برخلاف زمان های گذشته، امروزه برای بازدید از خود ساختمان هیچ هزینه ای دریافت نمی گردد.

فصل مناسب برای بازدید از ساختمان آسانسور چه زمانی است؟

همانطور که می دانید شهرهای ترکیه بهترین مقصد برای سفرهای تابستانه هستند. ازمیر و ساختمان آسانسورش نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اما اگر می خواهید فضای آرام و ساکتی در این ساختمان تجربه کنید و از شلوغی اطراف آن دور باشید، بهتر است شش ماهه دوم سال را برای سفر خودتان به این مکان برگزینید.

چگونه به ساختمان آسانسور ازمیر برویم؟

ساختمان آسانسور ازمیر در منطقه ای از این شهر واقع شده که نام های متعددی دارد. برای مثال در مطالب مختلف نام این آسانسور را در میدان کاراتاش یا خیابان داریو مورنو قرار می دهند. اما با توجه به مشهور بودن خود بنا، اگر از راننده تاکسی های شهر بخواهید که شما را به ساختمان آسانسور ببرند دسترسی آسانی به این برج خواهید داشت. همچنین استفاده از ترام هم برای دسترسی به ساختمان آسانسور گزینه مناسبی به نظر می رسد. کافیست در این حالت خودتان را به ایستگاه ترام کاراتاش برسانید و سپس با پیاده روی اندکی در مقابل این ساختمان قرار بگیرید.

در نزدیکی ساختمان آسانسور از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

موزه باستان شناسی ازمیر: 1.9 کیلومتر

میدان کوناک: 2.3 کیلومتر

بازار کمرآلتی: 3 کیلومتر

لوناپارک ازمیر: 3.5 کیلومتر

برج ساعت ازمیر: 3.6 کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی ساختمان آسانسور برای اقامت وجود دارد؟

هتل آن آپارت: 1.3 کیلومتر

هتل بست وسترن پلاس: 1.8 کیلومتر

هتل یشیل یورت رزیدنس: 2.5 کیلومتر

هتل مارینا: 2.9 کیلومتر

هتل کی: 3 کیلومتر

هتل هیلتون: 3.1 کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به ساختمان آسانسور هستند؟

رستوران ایلک آدرسیم: 1.2 کیلومتر

رستوران انجیر او یمکلری: 1.4 کیلومتر

رستوران جیبورک: 1.5 کیلومتر

رستوران سالوت: 2.5 کیلومتر

منبع: گردشبان
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1069

به "ساختمان آسانسور؛بنای تاریخی و دیدنی ازمیر، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختمان آسانسور؛بنای تاریخی و دیدنی ازمیر، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید