قم پیشگام کاهش تلفات جاده ای است

به گزارش مجله آرنا، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای قم گفت: در هشت ماه سال 98، با وجود افزایش ترددها در محورهای مواصلاتی قم، این استان مقام نخست کاهش تصادفات و کشته های جاده ای را در کشور کسب نموده است.

قم پیشگام کاهش تلفات جاده ای است

به گزارش مجله آرنا به نقل از ایرنا، ابوالفضل جمالی، گفت: تمام تصادفات جاده ای استان قم در سال های اخیر مطالعه و 65 نقطه حادثه خیز به عنوان نقاط پر تصادف در محورهای مواصلاتی استان شناسایی و تا به امروز ایمن سازی 44 نقطه اجرا شده و اصلاح 21 نقطه دیگر نیز در دستور کار است.

جمالی، سیستم حمل و نقل هوشمند را مهمترین راه حل برای کاهش تصادفات جاده ای دانست و گفت: 280 سامانه هوشمند از جمله 21 دوربین نظارتی، 80 دوربین تردد شمار، 67 دستگاه کنترل سرعت و نصب 10 تابلوی هوشمند ترافیک در جاده های استان نصب شده است.

وی ادامه داد: احداث و بهسازی 2 هزار کیلومتر راه روستایی در قالب طرح ابرار در کشور برنامه ریزی شده است که سهم این استان 24 کیلومتر راه روستایی است که این هدف گذاری تا خاتمه سال 98 درد قم تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای قم، رانندگان بخش حمل و نقل را سربازان ولایتمدار دانست و گفت: رانندگان در جاده های کشور، کالاهای اساسی کشور را جابه جا می نمایند تا احتیاج بخش های مختلف کشور را تامین و مانع از ایجاد کمبود کالاهای اساسی می شوند.

جمالی تاکید نمود: راهداری و حمل ونقل جاده ای قم با هشت راهدار خانه و 105 ماشین آلان سبک و سنگین، ارتقای ایمنی جاده های استان، ارتقای سطح کیفی جابه جایی و همچنین روان سازی ترافیک را به عهده دارد.

وی با بیان اینکه به دلیل موقعیت دینی قم، این شهر سالانه پذیرای بیش از 20 میلیون زائر است گفت: این استان با هشت راستا اصلی مواصلاتی، شاهراه اتصال 17 استان است که این موجب شده تا سالانه 169 میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان ثبت گردد.

جمالی اضافه نمود: ستاد قرارگاه حمل و نقل زمستانی در استان ایجاد و در این راستا خرید و ذخیره سازی پنج هزار تن شن و نمک، توزیع پنج هزار کیسه شن و نمک و تامین ماشین آلات مورد احتیاج برای بازگشایی راستاها در زمان بارش برف اجرا شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 561

به "قم پیشگام کاهش تلفات جاده ای است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قم پیشگام کاهش تلفات جاده ای است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید