تور آفریقای جنوبی: ماجراجویی و هیجان در آفریقای جنوبی

به گزارش مجله آرنا، هیجان، ماجراجویی و آدرنالین؛ سفر به کیپ تاون آفریقای جنوبی

فرقی نمی کند شجاع باشید یا ترسو، دوست دار طبیعت باشید یا تاریخ، با هر سلیقه ای میتوانید به آفریقای جنوبی سفر کنید و از سفرتان لذت ببرید. کیپ تاون آفریقای جنوبی پر است از انواع و اقسام تفریح ها، اما در اینجا دو تفریح ای را که برای افراد ماجراجو مجذوب کننده است معرفی می کنیم، با خبرنگاران همراه باشید:

تور آفریقای جنوبی: ماجراجویی و هیجان در آفریقای جنوبی

با تور آفریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس ژوهانسبورگ را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

غواصی در قفس کوسه سفید بزرگ

در آب های سرد سواحل کیپ تاون، جویندگان هیجان می توانند به صورت چهره به چهره با یکی از ترسناک ترین شکارچیان اقیانوس که همان کوسه سفید بزرگ است، روبرو شوند. افرادی که قصد دارند در مکان هایی که این کوسه ها هستند غواصی نمایند در داخل قفسی که میله های آهنی ضخیمی دارد، قرار می گیرند و این شرایط باعث بالا رفتن آدرنالین بدن غواصان و ایجاد ترس و هیجان در آنها می گردد.

گردانندگان تورها در شهر کیپ تاون پیشنهاد می نمایند که مسافران به تماشای غواصی کوسه سفید در مکان هایی مانند شهر سیمون (Simons Town)، جزیره دیر (Dyer Island)، خلیج موسل(Mossel Bay) ، جزیره سیل (Seal Island) و گانس بای (Gansbaai) بپردازند. برترین زمان برای تماشا کوسه های سفید بزرگ از ماه آوریل تا اکتبر است. از آنجایی که غواصان داخل قفس های آهنی قرار می گیرند لازم نیست که گواهینامه غواصی داشته باشند. لازم به ذکر است؛ بخشی از عایدی کسب شده در این منطقه به مطالعه درباره کوسه ها و نحوه حفاظت از آنها اختصاص داده می گردد.

کسانی که ترجیح می دهند، با فاصله هیبت کوسه های سفید را ببینند می توانند از داخل قایق و با شور و هیجان به تماشای آنها بنشینند. بعلاوه برای کسانی که ترسو هستند امّا دوست دارند که حیوانات را مشاهده نمایند نیز تورهای خوک آبی، دلفین، پنگوئن و نهنگ در دسترس هستند.

سیگنال هیل و نون گان (Noon Gun)

پنج دقیقه که از مرکز شهر کیپ تاون به سمت غرب آن با اتومبیل بروی، کوه سیگنال هیل را می بینی که 350 متر ارتفاع دارد و نمایش خیره نماینده ای از شهرکیپ تاون و تیبل بای (Table Bay) ارائه می دهد. سیگنال هیل بدنه کوه مجاور (لیونز هد) را تشکیل می دهد و علت نام گذاری آن به این علت است که در گذشته پرچم ها برای ارسال پیغام به کشتی ها بر روی آن قرار می گرفته اند. بسیاری از مردم محلی و بازتماشامایندگان از این منطقه به سمت بالای کوه سیگنال

هر روز ظهر (به جز روزهای یکشنبه و تعطیلات عمومی) یک توپ از طریق ضربه الکترونیکی فعال می گردد و صدای تیراندازی آن به گوش می رسد. در گذشته، تیراندازی که در محلی به نام نون گان انجام می شده، زمان دقیق لنگر انداختن کشتی را در خلیج اعلام می نموده است. در این مکان تاریخی به گردشگران خوش آمد گفته می گردد و بعد از یک سخنرانی آنها به تماشای شلیک توپ می نشینند.

به کسانی که میخواهد به بالای تپه بروند توصیه می گردد که حتما ً لباس گرم مناسب همراه داشته باشند، چرا که پس از غروب خورشید هوا به شدت سرد می گردد. از سویی دیگر، در زمان تعطیلات این منطقه بسیار شلوغ می گردد و به همین علت مراجعه زود هنگام به آنجا برای به دست آوردن جای پارک لازم است.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1933

به "تور آفریقای جنوبی: ماجراجویی و هیجان در آفریقای جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آفریقای جنوبی: ماجراجویی و هیجان در آفریقای جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید