مدیرعامل فیسبوک پاسخ منتقدان را داد: ما داده های مردم را نمی فروشیم
به گزارش مجله آرنا، مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک ضمن دفاع از مدل تبلیغاتی فیسبوک گفت: ما داده های مردم را نمی فروشیم و امنیت مخاطبانمان را فدای مسائل مالی نمی کنیم.
به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، مدیر عامل فیسبوک در مصاحبه با وال استریت ژورنال کوشش نموده است تا از ترس کاربران نسبت به تبلیغات در شبکه های اجتماعی بکاهد. وی در مصاحبه با وال استریت ژورنال به مناسبت15 سالگی فیسبوک، گفت: آمارهای مرتبط با حریم خصوصی کاربران در فیسبوک اصلا مطابق با آن چه که در مطبوعات اعلام می گردد نیست.
زاکربرگ می گوید که سوالات و نگرانی های رایج در خصوص مدل کاری فیسبوک واقف است اما تعهد خود و همکارانش نسبت به فیسبوک را بسیار بالا ارزیابی می نماید.
او در بخشی از این مصاحبه می گوید: اگر ما متعهد به خدمت به همه باشیم، پس ما احتیاج به خدماتی داریم که برای همه مناسب است. برترین راه برای انجام این کار این است که به طور رایگان خدمات ارائه دهیم، که تبلیغات، ما را قادر به انجام آن می نماید.
اما سوال واقعی این است که چگونه این تبلیغات به مردم خدمت می کنن؟ زاکربرگ می گوید که کاربران از تبلیغات هدفمند استفاده می نمایند و به این ترتیب فیسبوک باید منافع خود و کاربران را در نظر بگیرد اما در نهایت، کاربران از شفافیت و کنترل استفاده از اطلاعات بهره مند می شوند.
او می نویسد: بر اساس آنچه که مردم می خواهند، آنچه روی آن کلیک می نمایند، و سایر سیگنال ها، ما دسته ها را ایجاد می کنیم و سپس تبلیغ نمایندگان را برای نشان دادن تبلیغات در آن دسته می گذاریم. بنابراین کنترل آنچه را که ما برای نشان دادن تبلیغات در نظر داریم به شکلی جدی تر پیگیری می کنیم.
زاکربرگ اذعان می نماید که پیچیدگی این مدل منجر به نگرانی های بیشتری شده است، از جمله اینکه آیا فیس بوک اطلاعات کاربران را به فروش می رساند یا به طور عمدی به محتوای بحث برانگیز اجازه می دهد تا روی سایت باقی بمانند یا خیر.
وی تأکید می نماید: ما داده های مردم را به فروش نمی رسانیم. هر چند که اغلب اینگونه وانمود می گردد که ما در حال فروش داده های مردم هستیم.
منبع: انتخاب