تور چین: پنتاگون از گفتگویی صریح و بی پرده با ارتش چین اطلاع داد

به گزارش مجله آرنا به نقل از راشاتودی، مارتین مِینرز سخنگوی پنتاگون روز چهارشنبه در بیانیه ای خاطرنشان کرد که دو طرف (ارتش آمریکا و ارتش چین) در خصوص طیفی از موضوعات اثرگذار بر روابط دفاعی ایالات متحده- جمهوری خلق چین (PRC) گفتگویی صریح و بی پرده، عمیق و باز داشتند.

تور چین: پنتاگون از گفتگویی صریح و بی پرده با ارتش چین اطلاع داد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

وی این نشست را مؤلفه ای مهم در کوشش های واشنگتن برای مدیریت مسئولانه رقابت میان ایالات متحده و جمهوری خلق چین خواند.

بنا به گفته سخنگوی پنتاگون، دو طرف بعلاوه توافق بر سر باز نگه داشتن کانالهای ارتباطی را بار دیگر مورد تأیید قرار دادند. طرف آمریکایی بعلاوه تعهد خود را به حراست از اصول مشترک با متحدان و شرکایش در منطقه ایندوپاسیفیک ابراز کرد.

لازم به ذکر است، چین توافقنامه همکاری سه جانبه میان ایالات متحده، انگلیس و استرالیا موسوم به آکوس را بسیار غیرمسئولانه می داند و آن را محکوم نموده است و می گوید که طرح و برنامه ها برای تجهیز استرالیا به زیردریایی هایی با سوخت هسته ای به طور جدی صلح و ثبات منطقه را تضعیف می نماید و می تواند آتش رقابت تسلیحاتی در منطقه ایندوپاسیفیک را شعله ور سازد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1736

به "تور چین: پنتاگون از گفتگویی صریح و بی پرده با ارتش چین اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین: پنتاگون از گفتگویی صریح و بی پرده با ارتش چین اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید