پیک استفاده از اینترنت در کشور 4 برابر شد

به گزارش مجله آرنا به نقل از شرکت ارتباطات زیرساخت، صادق عباسی شاهکوه با بیان اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت زمانی پایدار خواهد بود و با اطمینان خاطر به کار خود ادامه خواهد داد که دیدگاه مشتری گرایی، ایجاد شبکه پر ظرفیت و با کیفیت در همه لایه های زیرساخت ارتباطی کشور رسوخ کند، ادامه داد: برای آنکه شرکت ارتباطات زیرساخت بهترین خدمات را ارائه دهد باید به خواسته ها و نیازهای مشتریان توجه کنیم و شبکه ای ایجاد کنیم که برای مشتریان ظرفیت بهتر و هم کیفیت بهتر ایجاد کند.

پیک استفاده از اینترنت در کشور 4 برابر شد

وی گفت: هسته اصلی شبکه ملی اطلاعات شبکه زیرساخت کشور است که متشکل از لایه فیبرنوری 70 هزار کیلومتری است که روی آن یک شبکه انتقال ایجاد شده و به حدود 250 نقطه سرویس دهی می نماید. روی این شبکه، یک شبکه IP داخلی است که در 105 نقطه سرویس می دهد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت تاکید نمود: ما موظف هستیم که شبکه را به بهترین کیفیت نگهداری کنیم و در قسمتی که بخش خصوصی فعال است، به رقابت نپردازیم و تنها به توسعه و ارائه خدمات به بخش خصوصی اقدام کنیم.

عباسی شاهکوه گفت: در یکسال گذشته ظرفیت شبکه انتقال کشور بیش از 2 برابر و ظرفیت شبکه IP داخلی بیش از 3 برابر افزایش یافته است. از نظر پایداری شبکه نیز شاهد تغییرات عمده ای بوده ایم و پیک استفاده از اینترنت کشور از حدود کمتر از یک ترابیت برثانیه به بالای 4.1 ترابیت برثانیه رسیده و این شبکه به خوبی توانسته به کاربران سرویس بهتری ارائه دهد .

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت اظهار داشت: در بحث شبکه داخلی و اهداف شبکه ملی اطلاعات نیز ما در IXP (مرکز تبادل اطلاعات) حدود 4 برابر رشد داشتیم. همچنین ظرفیت ترانزیت پهنای باند که در آبان سال گذشته 250 گیگابیت برثانیه بود، هم اکنون به 500 گیگابیت برثانیه رسیده و تا انتها سال به یک ترابیت برثانیه می رسد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 60

به "پیک استفاده از اینترنت در کشور 4 برابر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیک استفاده از اینترنت در کشور 4 برابر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید