کمان رستمرا ببینید

به گزارش مجله آرنا، خبرنگاران/سمنان کمان رستم یکی از درخت های کهنسال در شهمیرزاد استان سمنان است که با قدمتی بیش از سه قرن پابرجا و راسخ ایستاده است.

کمان رستمرا ببینید

به گزارش مجله آرنا، درخت گردوی کمان رستم در شهمیرزاد از توابع شهرستان مهدیشهر حدود 300 سال قدمت داشته و در فهرست آثار ملی کشورمان نیز به ثبت رسیده است.

این درخت که دارای تاجی دو شاخه و متقارن است و در بین اهالی بومی منطقه به نام گردوی کمان رستم معروف است در بخش جنوبی شهمیرزاد واقع شده و با بزرگترین باغ گردوی دنیا که در یکی دو کیلومتری این شهر واقع شده، فاصله زیادی ندارد.

گردوی کمان رستم شهمیرزاد حدود 15 متر ارتفاع دارد و از ارتفاع سه متری دارای تاج دو شاخه با زاویه باز است.

این درخت از سال 1388 به عنوان نماد میراث طبیعی توسط شهرداری شهر شهمیرزاد معرفی و به دلیل سن بالای آن، نسبت به مقاوم سازی آن با پایه های فلزی، اقدام شده است.

گردو یکی از مهم ترین محصولات و سوغاتی های شهمیرزاد است، به همین دلیل درخت گردو در شهمیرزاد به میخ طلا معروف است و همانند درخت نخل دارای شناسنامه و سند مالکیت است.

این درخت در شهمیرزاد، کوچه شهید مجتبی شهابی(داش دره قدیم)، منشعب شده از بلوار اصلی شهر نمونه بین المللی گردشگری شهمیرزاد واقع شده است.

شهر نمونه گردشگری بین المللی شهمیرزاد با برخورداری از بزرگ ترین باغ گردوی دنیا با وسعت 700 هکتار از سوی سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد(فائو) به عنوان قطب مهم گردوی ایران شناخته شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 706

به "کمان رستمرا ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمان رستمرا ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید