کولما ، شهری در آمریکا که به شهر مردگان معروف است !!

به گزارش مجله آرنا، کولما شهری است کوچک که تعداد افراد دفن شده در این شهر، بیشتر از آدم های زنده و در حال زندگی در آن می باشد! شهر کولما در بخش جنوبی سانفرانسیسکو آمریکا واقع شده است، جای در حوالی شهر دلی؛ مساحت شهر کوچک کولما که به شهر مردگان یا شهر خاموش نیز مشهور است در حدود 5 کیلومتر می باشد و تعداد افراد دفن شده در آن به مقدار 17 گورستان تشکیل شده از 1.5 میلیون نفر می باشد. نکته قابل توجه این شهر، آماری است که از آن به تازگی منتشر شده است و نسبت افراد زنده به مردهای این شهر را یک به هزار برآورد نموده است! با خبرنگاران برای سفر به آمریکا، شهر سانفرانسیسکو و تماشای یکی از ترسناک ترین و حیرت انگیزترین جاذبه های گردشگری آمریکا، مقاصد گردشگری آمریکا و دیدنی های آمریکا، همراه باشید.

کولما ، شهری در آمریکا که به شهر مردگان معروف است !!

تاریخچه شهر کولما

تاریخچه شهر کولما به زمان پیدایش طلا در خاک کالیفرنیا بر می شود. درست در اواسط قرن 19، سال 1849 میلادی! زمانی که تعداد زیادی از مردمان دنیا برای دست یافتن به طلا راهی این شهر شدند؛ جنون به دست آوردن ثروت باد آورده و استخراج طلا از زمین های سانفرانسیسکو سبب شده بود تا هزاران نفر به این شهر هجوم ببرند. جمعیت آمده زیاد و نتیجه به دست آمده غیر قابل توجیه اما باز هم سوداگران ثروت دست از کوشش نمی کشیدند و با طلوع خورشید فردا، به جست و جو خود ادامه می داند. در این بین تعداد زیادی بر اثر حوادث و تصادفات غیر مترقبه جان خود را از دست دادند و بعضی نیز دچار بیماری هایی همانند وبا شدند و در نهایت، فوت شدند! در آن زمان ها تعداد ساکنین شهر سانفرانسیسکو نزدیک به 200 نفر بود که با مرگ و میر تعداد زیادی از آنان در آن زمان، احتیاج مبرمی به ایجاد قبرستان احساس شد و در واقع از آن وقت بود که تاریخ ایجاد قبرستان هایی با مساحت های مختلف در این شهر، کلید خورد! گفتنی است که در این شهر در حدود 24 قبرستان ایجاد شد و تمامی قبرهای موجود در آن نیز پر شدند. در سفر به آمریکا به شهر سانفرانسیسکو بروید، برای تماشای یکی از ترسناک ترین و حیرت انگیزترین جاذبه های گردشگری آمریکا، مقاصد گردشگری آمریکا و دیدنی های آمریکا.

نخستین قبرستان شهر کولما

آمار کشته شدگان جویندگان طلا روز به روز بیشتر شد تا جایی که دیگر قبرستان های سانفرانسیسکو هم جای خالی نداشتند و آن زمان بود که نگاه همگان به سمت و سوی شهر کولما کشانیده شد! اولین گورستان تحت عنوان صلیب مقدس در سال 1887 در شهر مردگان ایجاد شد و با اعلام دولت سانفرانسیسکو در سال 1900 که بیان کرده بود دیگر سانفرانسیسکو جایی برای دفن کردن مردگان ندارد و بعلاوه اجازه دفن کردن کسی را هم از این پس نخواهد داد، تقریبا اغلب مردگان را به شهر کولما می آورند و در آن جا به خاک می سپردند. البته این سرازیر شدن مردگان بیشتر به خاطر این بود که دولت سانفرانسیسکو در سال 1914 بیانیه ای صادر نمود که طبق آن، نه تنها اجازه دفن کردن را نمی داد و آن را منع کرده بود بلکه در صدد پس گرفتن زمین هایی بود که به شغال مردگان در آورده شده بودند و می خواستند که دوباره آن زمین ها را پس گرفته و از آن ها استفاده دیگری را بنمایند! به همین دلیل این بیانیه خود را به تمام قبرستان ها ارسال کردند و همین امر، سبب انتقال تمام اجساد به شهر کولما (شهر مردگان) شد! در سال 1924 شهر کولما به طور رسمی به ثبت رسید و در ابتدا نام آن را Lawndale این گذاشتند که بعدها در سال 1941 این نام، به نام کولما تغییر داده شد.

بلا تکلیفی زمین در شهر مردگان

زمین های شهر مردگان نسبت به شرایط بلا استفاده ای که تنها برای دفن کردن مردگان، مورد بهره برداری قرار می گرفتند، ارزشی همانند طلا را داشت! طبق آمار بدست آمده و مطالعاتی که بر روی زندگی افراد مرده در این شهر صورت گرفته است، تمام کسانی که در خاک کولما به خاک سپرده شده اند، بومی این منطقه بوده اند و در طول زندگی نیز در همین شهر کوچک کولما زندگی کرده اند. با گذر زمان و وارد شدن این شهر به قرن نو، قرنی که ساخت و ساز در آن از اهمیت بالا و بعلاوه با سود کلان مالی همراه بود، تمام نگاه های دولت مردان آمریکایی به سمت شهر مردگان جلب شد و در آخر آنان حکمی را صادر نمودند که بر اساس آن تمام کسانی که محل دفنشان (قبرهایشان) در محدوده سانفرانسیسکو بود بایستی به مکان دیگری منتقل می شدند و البته علت این کار نیز به گفته مسئولان وقت آن زمان، جلوگیری از شیوع بیماری هایی بود که معتقد بودند منشا آن بیماری ها، از قبرستان های این شهر بوده است! اما حقیقت پشت پرده چیز دیگری بود؛ در حقیقت این حکم را تنها برای افزایش ارزش ملک هایی که در این منطقه فقط برای نگه داری اجساد مردگان مورد استفاده قرار می گرفتند، صادر کرده اند. هنگام سفر به آمریکا به شهر سانفرانسیسکو برای تماشای یکی از ترسناک ترین و حیرت انگیزترین جاذبه های گردشگری آمریکا، مقاصد گردشگری آمریکا و دیدنی های آمریکا بروید. با اجرای حکم انتقال، تعداد زیادی از اجساد دفن شده به قسمت های خالی که در جنوب شهر کولما واقع شده بودند، منتقل شدند و رفته رفته با انجام این کار، شهر کولما که به آن شهر مردگان و یا شهر خاموش نیز می گفتند، پایه و اساس گرفت! برای مدت زمان کوتاهی تنها ساکنان شهر کولما، قبرکن ها، سازندگان مقبره و پرورش دهندگان گل و گیاه بودند تا هم محیط این ظهر را بهتر از قبل نمایند و هم روند انتقال سازی را سرعت بخشند! به هر حال، تقریبا از سال 1980 میلادی به این طرف آرام آرام افراد دیگری با شغل های متفاوت دیگری به این شهر آمدند و در حوالی خانه مردگان، اسکان دائمی یافتند. امروزه با توسعه صنعت خودرو در تمام قاره آمریکا، از زمینه آن به این شهر نیز رسیده است و می توان نمایندگی های مختلف خودروها را در آن پیدا کرد! البته ناگفته نماند که در شهر کولما مراکز خرید بزرگی نیز تاسیس شده است و آنقدر از بعد سال 1980 به این شهر رسیدگی شده است که در حال حاضر، شهر کولما به یکی از قطب های برگزاری مسابقات بوکس در سالیان گذشته تبدیل شده است.

کلام آخر

هنگام سفر به آمریکا به شهر سانفرانسیسکو برای تماشای یکی از ترسناک ترین و حیرت انگیزترین جاذبه های گردشگری آمریکا، مقاصد گردشگری آمریکا و دیدنی های آمریکا بروید. در حال حاضر حدود 1800 نفر در شهر کولما زندگی می نمایند و نزدیک به 1.5 میلیون فوت شده در قبرستان ها آن، دفن شده اند که در میان آنان شخصیت های معروف و برجسته آمریکایی نظیر: فراوری نماینده شلوار کتان (کلود لوی استراس)، روزنامه نگار قدرتمند و با نفوذ (ویلیام راندولف هرست) و بنیان گذار بانک آمریکا (آمادئو جیانینی) به آرامش ابدی دست یافتند. با این حجم زیاد از افراد دفن شده در این شهر، لقب هایی نظیر شهر خاموش و یا شهر مردگان را به آن داده اند و اهالی شهر کولما به شوخی از موقعیت شهر خود یاد می نمایند و شعاری نیز برای شهر کولما ساخته اند که آن؛ زنده ماندن در کولما فوق العاده است، می باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 15 دی 1401 بروزرسانی: 15 دی 1401 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 2112

به "کولما ، شهری در آمریکا که به شهر مردگان معروف است !!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کولما ، شهری در آمریکا که به شهر مردگان معروف است !!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید