کیتون از خودروسازی کارمانیا به ایساتیس موتور می رود؟

به گزارش مجله آرنا، کیتون قرار است محصولات خود را در ایساتیس موتور عرضه کند. گفته می شود این برند چینی قرارداد همکاری خود را با شرکت خودروسازی ایساتیس موتور کارا مدرن نهایی کرده است. ایساتیس موتور هم بر اساس این قرارداد برنامه دارد عرضه کننده محصولات کیتون در بازار خودرو کشور باشد.

کیتون از خودروسازی کارمانیا به ایساتیس موتور می رود؟

مجله آرنا - ایساتیس موتور کارا مدرن شرکتی است که مهر ماه سال گذشته تأسیس شد. شرکتی که براساس آگهی تأسیس آن قرار است وارد کننده قطعات CKD، CBU و SKD خودرو و سایر وسایل نقلیه در کشور باشد. حال این شرکت تازه تأسیس در حال به روز رسانی خطوط تولید خود است.

در خطوط تولید ایساتیس موتور قرار است مدل های V60 و پیک آپ 7 کیتون تولید و به بازار عرضه گردد. کیتون V60 از طرف شرکت سازنده آن به نام یک SUV معرفی شده است. حال آنکه بی شباهت به خودروهای مینی ون نیست. این خودرو قرار است در نمونه فول آپشن وارد بازار خودرو کشور گردد. البته تنها تفاوت های نمونه فول آپشن با سایر مدل ها تنظیم شدن غربیلک فرمان، قابلیت پخش فایل های MP4، نویگیشن، بلوتوث و 6 عدد اسپیکر بجای 4 اسپیکر است. نمونه فول آپشن همچنین با ایربگ راننده و سرنشین کناری تولید خواهد شد.

مشخصات فنی کیتون V60

کیتون V60 خودرویی هفت نفره است.

کیتون V60 مجهز به پیشرانه 1/5 لیتری با قدرت 114 اسب بخار است. گشتاور خروجی این موتور هم در دور موتور 4500 به 150 نیوتن متر می رسد. کیتون جعبه دنده پنج سرعته دستی را برای V60 در نظر گرفته و نیروی تولید شده از طریق موتور به محور عقب منتقل می گردد.

نمایشگر 8 اینچی، آیینه های جانبی برقی، فرمان برقی، سنسور های نصب شده بر روی سپر عقب و دوربین عقب، مهمترین موارد از بخش آپشن های رفاهی این خودرو بشمار می آیند. نمونه فول آپشن این خودرو، 10.440 دلار یا 66.900 یوان قیمت دارد.

مشخصات فنی پیک آپ کیتون

وانت کیتون از سوی ایساتیس موتور به بازار عرضه خواهد شد.

اما محصول دیگری از کیتون که زمزمه حضور آن در بازار خودرو کشور وجود دارد، پیک آپ KEYTON است. این پیک آپ که پلت فرم آن به دانگ فنگ S16، دایون V5 و فودای F22 شبیه است قرار است از طریق ایساتیس موتور در سمنان به تولید برسد.

دو پیشرانه دیزلی و بنزینی از سوی کیتون برای این پیک آپ در نظر گرفته شده است. موتور چینی Yunnei دیزلی با کد D19TCIE2 که 1/9 لیتر حجم دارد، مجهز به توربوشارژر است. پیشرانه بنزینی این خودرو اما متعلق به کمپانی میتسوبیشی است. این موتور 2/4 لیتری با کد 4G69S4N بر روی خودروهایی چون بی وای دی S6، گریت وال وینگل و Soueast دلیکا هم قرار گرفته است.

این موتور 157 اسب بخار قدرت دارد و 221 نیوتن متر گشتاور آن هم در دور 4000 بدست می آید. KMC T8، آمیکو آسنا، فوتون تونلند و دانگ فنگ ریچ رقبای پیک آپ کیتون در بازار کشور هستند.

موتور بنزینی این خودرو با گیربکس پنج سرعت دستی عرضه خواهد شد و موتور دیزلی مجهز به جعبه دنده شش سرعته دستی است. باید دید ایساتیس موتور کدام نمونه را با چه امکاناتی در خط تولید سمنان خود تولید خواهد کرد.

قرارداد نهایی شده خودروسازی کارمانیا با برند کیتون چه شد؟

برند کیتون را برای نخستین بار با خودروسازی کارمانیا شناختیم. این شرکت خودروسازی پس از سال ها عدم فعالیت در بازار خودرو کشور در بیست و نهم اردیبهشت ماه 1400 در خبری که در سایت رسمی خود منتشر کرد از نهایی شدن قرارداد همکاری با KEYTON Motors خبر داد.

خبر نهایی شدن قرارداد کیتون در سایت رسمی کارمانیا

کارمانیا در این خبر اعلام کرده بود که جزئیات برنامه ریزی و چگونگی تبدیل قراردادها، ارسال دعوتنامه ها، زمان بندی فرآیند به روزرسانی معوقات از طریق اطلاعیه های آینده اعلام می گردد.

اطلاعیه هایی که البته تا به امروز در سایت رسمی این شرکت خودروسازی دیده نشده اند.

خودروهای کیتون ایساتیس موتور در گمرک رویت شده اند. حال، به نظر می رسد کیتون V60 و EX80 هم مانند بی وای دی S7، بی وای دی سانگ، بی وای دی تانگ نسل اول و بی وای دی e6 رویاهایی بودند که از سوی کارمانیا به واقعیت تبدیل نشدند.

منبع: بیت ران
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1627

به "کیتون از خودروسازی کارمانیا به ایساتیس موتور می رود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیتون از خودروسازی کارمانیا به ایساتیس موتور می رود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید