49 هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان قم ثبت نام کرده اند

به گزارش مجله آرنا، خبرنگاران/قم مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: تا به امروز 49 هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان قم ثبت نام کرده اند و متقاضیان برای ثبت نام در این طرح تا 15 دی ماه فرصت دارند.

49 هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان قم ثبت نام کرده اند

حسن صبوری، مدیرکل راه و شهرسازی قم، درخصوص مهلت متقاضیان طرح مسکن ملی بیان کرد: با توجه به این که ثبت نام در این طرح یک بار تمدید شده ممکن است دیگر تمدید نشود، تقاضیان باید در مدت به جای مانده ثبت نام کنند.

وی با تاکید بر این که تنها به کسانی که از طریق سامانه طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند پاسخگو خواهیم بود، اضافه کرد: پس از اتمام ثبت نام، با برنامه ریزی در شورای تامین مسکن و پالایش ثبت نام شده ها برای خانه دار کردن متقاضیان اقدام خواهیم کرد.

وی شرح داد: برای تمامی افراد حائز شرایط و پالایش نهایی شده تامین مسکن انجام شود و همه آن ها صاحب خانه شوند.

صبوری، متاهل بودن یا سرپرست خانوار بودن، سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهر قم، داشتن فرم ج سبز و دارا نبود سابقه ثبتی را از جمله شرایط ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن عنوان و اظهار کرد: در این طرح خانم های مجرد بالای 35 سال و مردان مجرد بالای 45 سال و همچنین معلولان بهزیستی نیز می توانند ثبت نام کنند.

وی با اشاره به اختصاص 400 میلیون تومان تسهیلات برای هر واحد مسکونی در این طرح، اظهار کرد: بسته های مختلفی از نرخ سود تسهیلات بانکی قابل ارائه خواهد بود، به این ترتیب که افراد بنا به جایگاه خود در دهک های درآمدی، نرخ سود متفاوتی از این تسهیلات را پرداخت خواهند کرد.

وی با بیان این که سهم استان قم در طرح نهضت ملی مسکن 63 هزار واحد است، اضافه کرد: از این تعداد، چهار هزار واحد در منطقه ها روستایی، 9 هزار و 800 واحد در بافت فرسوده، حدود 17 هزار واحد از طریق بخش خصوصی و به جای مانده در گروه های درآمدی پایین تا میانه به بالا تقسیم شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به الحاق 560 هکتار به محدوده شهر قم، ادامه داد: مراحل انتخاب مشاور برای 560 هکتار انجام شد و طرح اولیه را در چند روز آینده دریافت خواهیم کرد.

صبوری در پایان گفت: نهضت ملی مسکن از بزرگ ترین اقدامات و اهداف دولت سیزدهم است که به تبع آن در استان قم نیز تمام دستگاه های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی برای عملیاتی کردن آن تمام تلاش و امکانات خود را به کار می بندند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 فروردین 1401 بروزرسانی: 4 فروردین 1401 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1923

به "49 هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان قم ثبت نام کرده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "49 هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان قم ثبت نام کرده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید