استقلال کوتاه نمی آید؛ با الهلال در تهران بازی می کنیم، اولویت دوم دبی!

به گزارش مجله آرنا، خبرگزاری خبرنگاران- استقلال به هیچ وجه از خود برای میزبانی از الهلال در ورزشگاه آزادی نمی گذرد.

استقلال کوتاه نمی آید؛ با الهلال در تهران بازی می کنیم، اولویت دوم دبی!

به گزارش مجله آرنا، احمد مددی مدیرعامل باشگاه استقلال با ارسال نامه ای به منصور قنبرزاده، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال مواضع این باشگاه برای میزبانی در دیدار با الهلال عربستان را اعلام کرد. در این نامه آمده است با توجه به نقض مصوبه هیات رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری دیدارهای کنندگان ایران و عربستان در زمین بی طرف در مرحله گروهی که منتج به حضور استقلال در کشور عربستان شد، این باشگاه همچنان تهران و ورزشگاه آزادی را اولویت اول و اصلی خود برای میزبانی از حریف عربستانی می داند و بر احقاق این حقوق باشگاه بزرگ استقلال اصرار و تاکید دارد.

در ادامه این نامه آمده است که باشگاه استقلال در صورت عدم موافقت کنفدراسیون فوتبال آسیا، ورزشگاه خانگی تیم الوصل امارات در شهر دبی را به نام میزبان در نظر دارد و از فدراسیون فوتبال و کمیته بین الملل این فدراسیون درخواست کرده تا جهت اخذ مجوز از فدراسیون فوتبال این کشور بر اساس مقررات اقدامات لازم را انجام دهند.

این خبری بود که روزنامه شرق الاوسط سه روز پیش آن را اعلام کرده و باشگاه الهلال را به فعالیت و دیپلماسی بیشتر در این زمینه فراخوانده بود! حضور تیمهای عربستانی در ایران پس از ماجرای سفارت این کشور سالهاست که صورت نمی گیرد چرا که دولت این کشور حضور شهروندان عربستانی در ایران را ممنوع اعلام کرده است.

احمد مددی مدیرعامل استقلال درباره میزبانی از الهلال گفت: نامه ای مبنی بر میزبانی ما برابر الهلال در زمین بی طرف از سوی AFC به باشگاه رسیده است. ما ابتدا همه تلاش خود را می کنیم که این مسئله منتفی شود و در تهران میزبان الهلال باشیم اما اگر این اتفاق روی ندهد، با هماهنگی آقای مجیدی، از الهلال در دوبی میزبانی می کنیم و گزینه ما برای میزبانی کشور امارات و شهر دوبی خواهد بود.

در روز های اخیر شایعات زیادی در مورد مشخص شدن تکلیف میزبان بازی تیم های استقلال و الهلال عربستان مطرح شده است. استقلال به دلیل این که به نام صدرنشین از گروهش به مرحله یک هشتم نهایی رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا 2021 صعود کرده روی کاغذ و طبق بخشنامه ای که کنفدراسیون فوتبال آسیا روی سایتش قرار داده، میزبان است و باید این بازی در ورزشگاه معرفی شده از سوی استقلال برگزار شود.

اما سوال اصلی این جا است که آیا قانون برگزاری بازی تیم های ایرانی مقابل عربستانی ها در زمین بی طرف سر جای خودش باقی می ماند یا نه؟ با توجه به این که تیم های استقلال و فولاد برای بازی های مرحله گروهی به عربستان رفتند، پیش بینی می شد دیگر مسئله ای برای حضور تیم های عربستانی در ایران وجود نداشته باشد. به همین دلیل توقع می رفت که مدیران باشگاه استقلال برای کسب میزبانی اقدام و ورزشگاه خود را مثل تیم های دیگر به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی کنند.

ولی در روزهای اخیر شاهد مصاحبه های عجیب و غریبی از سوی مدیریت باشگاه استقلال بوده ایم. احمد مددی مقابل این قضیه در مصاحبه هایش فقط صحبت از ابلاغ می کند و در مصاحبه ای هم گفته بود: تا به امروز AFC هیچ ابلاغیه ای در این خصوص به ما نداشته و بعد از روشن شدن شرایط و پیگیری لازم، اطلاع رسانی رسمی را انجام می دهیم.

چیزی که عیان است این که ایران از لحاظ کرونایی وضعیتی بدتر از هند ندارد و ورزشگاه های ایران هم حداقل توان برگزاری یک بازی آسیایی را دارند... اینگونه به نظر می رسد که استقلال باید قید میزبانی از الهلال را بزند. بازی استقلال و الهلال با وجود این که حق استقلال است میزبان این تیم عربی باشد، احتمالا در زمین بی طرف برگزار خواهد شد، مگر آن که ادعای رسانه عربی مبنی بر تعهد ایران به کنفدراسیون فوتبال آسیا دروغ باشد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1625

به "استقلال کوتاه نمی آید؛ با الهلال در تهران بازی می کنیم، اولویت دوم دبی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال کوتاه نمی آید؛ با الهلال در تهران بازی می کنیم، اولویت دوم دبی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید