اورسجی نایب رییس کبدی آسیا شد، بدهی 400 میلیونی بجامانده از مسابقات حاشیه ساز گرگان

به گزارش مجله آرنا، در نشست مشترکی که با دبیرکل کنفدراسیون آسیا و رییس فدراسیون کبدی ایران برگزار شد، بحث نایب رییسی اورسجی در آسیا مطرح شد.

اورسجی نایب رییس کبدی آسیا شد، بدهی 400 میلیونی بجامانده از مسابقات حاشیه ساز گرگان

به گزارش مجله آرنا، نشست مشترک رییس فدراسیون کبدی ایران با دبیرکل کنفدراسیون کبدی آسیا امروز دوشنبه در محل فدراسیون برگزار گشت.

عباس خواجه اورسجی در این نشست گفت: فلسفه حضور محمد سرور دبیر کل کنفدراسیون آسیا در ایران بعد از انتخابات، اساسا حمایت از فدراسیون و سیاست های کلان رشته کبدی است، من به عنوان نخستین کارمند فدراسیون به عنوان رییس فدراسیون انتخاب شدم، تیم توانمندی را چیدیم و برنامه های مناسبی را که از سال های قبل طراحی شده بود را اجرا خواهیم کرد. شعار من در انتخابات عدالت، شایسته سالاری و مدیریت مشارکتی است. مشارکت مدیریتی جز اولویت ها است و براین اساس به همه استان ها نامه زدم که در هر بخش مربی، داور، ورزشکار و سایر توانمندی های خود را اعلام کنند تا در نهایت شایسته سالاری و عدالت محوری شکل گیرد. همچنین دو لیگ آقایان و بانوان بعد از انتخابات برگزار گشت، اردوی تیم ملی بانوان نیز در دو قسمت جوانان و بزرگسالان در حال پیگیری است.

او اضافه کرد: باتوجه به اینکه اردوی تیم ملی زنان در شهر مقدس برگزار می شود نام تیم هم امام رضا نام گذاری شده است. همچنین جلسات بسیار فشرده در کمیته فنی برگزار گشت و برای انتخاب مربیان مردان و زنان بحث شد. همچنین دومین مرحله مسابقات بین المللی جام فجر در خوزستان با حضور شش تیم از جمله سه تیم خارجی از گرجستان، آذربایجان و عراق برگزار خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا جین دوبازه مربی تیم ملی کبدی زنان شد و آیا مربی تیم ملی مردان هم همان مربی هندی خواهد بود گفت: با شناختی که از فدراسیون دارم اعتقادی به استفاده از مربی هندی ندارم، هند تنها رقیب بسیار سخت ایران است. احساس می کنم نباید از مربیان این کشور استفاده کرد زیرا امکان دارد که حس وطن دوستی آنها در کار تاثیر گذار باشد. مربیان هندی برای سیستم آموزش خوب هستند. قطعا در بخش آقایان از مربی هندی استفاده نمی کنیم.

وی اضافه کرد: در ایران پتانسیل خوبی داریم اما برای جاکارتا فرصت زیادی نداریم. در این سال ها در بخش آموزش مربیان ضعیف عمل شده و با برنامه ای که در آینده در نظر داریم امیدوارم مربیان خوبی آموزش داده شوند.

او گفت: در حوزه بانوان دستمان بسته بود و مجبور شدیم از مربی قبلی استفاده کنیم. جین سر مربی بانوان اعلام نمود که فرصتی داده نشد تا تاکتیک های لازم ارائه شود و خواست تا شرایطی ایجاد شود که بار دیگر به ایران بیاید و ما اعتماد کردیم تا برشود و بار دیگر به عنوان مربی بانوان انتخاب شود.

اورسجی به حضور دبیر کل کنفدراسیون کبدی اشاره کرد و گفت: حضورش سرور در ایران فقط برای حمایت از این رشته ورزشی بوده است. همچنین با ارتباطاتی که دارند می توانند برای کشورمان میزبانی های بین المللی بگیرند و رایزنی هم انجام شد. ارتباطی هم با کمیته ملی المپیک برقرار شد تا مسئولان با این رشته و جایگاهش در آسیا آشنا شوند.

محمد سرور دبیرکل کنفدراسیون کبدی آسیا نیز در این نشست درباره المپیکی شدن این رشته گفت: خبرهای خوشی برای کبدی کاران و فدراسیون کبدی همه کشورهای جهان داریم. ان شاءالله کبدی عضو رشته های المپیکی خواهد شد. در حال گذر از پروسه های آن هستیم. رایزنی هایی اجرا شده است و منتظریم که کبدی عضو IOC شود. در المپیک 2020 به صورت نمایشی وعده هایی داده شده است و دنبال آن هستیم.

مقدم نایب رییس فدراسیون کبدی نیز در پاسخ به سوال مجله آرنا در مورد جوان گرایی تیم ملی ایران اظهار کرد: در بازی های جاکارتا همانند گوانجو و اینچئون حضور مان قطعی است و هدف گذاری کرده ایم که به مدال طلا برسیم. با توجه به اینکه در مسابقه های کبدی قهرمانی آسیا آسیب هایی برای بازیکنان تیم ملی ایجاد شد، جمع بندی کردیم که جوان ها را به تیم ملی اضافه کنیم و در نهایت تلفیقی از بازیکنان باتجربه و جوان در تیم ملی حاضر خواهند شد.

او همچنین در پاسخ به این سوال که مسابقه های جام فجر چگونه خواهد بود گفت: این مسابقه ها در منطقه آزاد اروند برگزار خواهد شد و با حضور سه کشور گرجستان عراق و آذربایجان از ایران نیز تیم ملی و تیم اروند و تیم منطقه در این مسابقه ها حضور خواهد داشت. این مسابقه ها در بخش بانوان برگزار نخواهد شد.

اورسجی در پاسخ به این سوال که آیا اردوی مشترک با هند خواهیم داشت یا خیر گفت: دغدغه و نگرانی من از اینکه در مسابقه های گرگان به مدال طلا نرسیدیم همین مساله بود. نتیجه خیلی بدی در مسابقه های گرگان رقم خورد. ظرفیت کبدی کشور بسیار بالاست و هند و پاکستان رقبای اصلی ما هستند. ما اگر در گرگان به فینال راه پیدا می کردیم قطعا با هند بازی داشتیم. اکنون هم اگر کوتاهی در برنامه ریزی ها رخ دهد در جاکارتا به همین نتیجه می رسیم. ما گام به گام برنامه ریزی می کنیم. هدف ما در هر دو بخش آقایان و بانوان کسب مدال طلا است. همه ابعاد انگیزشی و فنی در نظر گرفته شده اند تا به مشکل برنخوریم.

وی اضافه کرد: در مسابقه های قهرمانی آسیا اعضای تیم ملی هیچ انگیزه ای نداشتند چون اکثر آن ها لژیونر هستند و قراردادهای بالایی داشتند واز نظر مالی اشباع بودند. نمی توان توقع داشت که ورزشکار بدون انگیزه و توان به مقام بهتر از این دست پیدا کند.

محمد سرور دبیرکل کنفدراسیون آسیا در پاسخ به این سوال که آیا نام کبدی که از ایران گرفته شده است به صورت رسمی به نام ایران ثبت شده است گفت: بله درست است. من اولین مربی ای بودم که در ایران و در زابل برای تیم ملی فعال بودم. آن موقع مقدم بازیکن من بود. کبدی در شهرهای ایران با گویش های مختلفی تلفظ می شود. کلمه کبدی از کی بودی گرفته شده و اساسا فارسی است.

وی همچنین به نایب رییسی اورسجی در آسیا اشاره کرد و گفت: طبق مکاتباتی که با کنفدراسیون کبدی آسیا داشتیم، اورسجی به عنوان نایب رییس انتخاب شد.

در این نشست خبری همچنین سرمربی تیم ملی معرفی گشت و رییس فدراسیون در این باره گفت: بعد از لیگ برتر کبدی مردان که حساسیت زیادی هم داشت، جلسات فشرده ای با حضور اعضای کمیته فنی پیگیری شد و بعد از ساعت های طولانی مذاکره، به این نتیجه رسیدیم که غلامرضا مازندرانی سرمربی گری تیم ملی ایران را در بازی های آسیایی به عهده داشته باشد.

همچنین دبیرکل کنفدراسیون آسیا گفت: پروسه عضو شدن فدراسیون کبدی در جهان در حال انجام است و منتظر هستیم میزبانی رقابت های کبدی ساحلی را برای ایران بگیریم.

همچنین در سرانجام این نشست رییس فدراسیون کبدی در مورد بدهی های باقی مانده از دوره قبل گفت: 400 میلیون بدهی در فدراسیون وجود دارد که مربوط به مسابقه های گرگان است. این بدهکاری ها از محل برگزاری مسابقه ها، بلیت هواپیما، البسه ورزشی و... به وجود آمده که باید کم کم آن ها پرداخت شود و ا میدوارم که مسئله ای وجود نداشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 277

به "اورسجی نایب رییس کبدی آسیا شد، بدهی 400 میلیونی بجامانده از مسابقات حاشیه ساز گرگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اورسجی نایب رییس کبدی آسیا شد، بدهی 400 میلیونی بجامانده از مسابقات حاشیه ساز گرگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید