ایجاد و توسعه 3 ناحیه صنعتی در اصفهان و لرستان

به گزارش مجله آرنا، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، ایجاد یک ناحیه صنعتی نو در استان اصفهان و توسعه 2 ناحیه صنعتی در استان های اصفهان و لرستان را به تصویب رساند.

ایجاد و توسعه 3 ناحیه صنعتی در اصفهان و لرستان

به گزارش گروه اقتصادی مجله آرنا از سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، ناحیه صنعتی رکن آباد (زنده رود) به مساحت 26 هکتار در شهرستان لنجان استان اصفهان از جمله نواحی صنعتی نوی است که ایجاد و به جمع یک هزار و 18 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب کشور می پیوندد.

همچنین با تصمیم هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، ناحیه صنعتی خوشناموند در شهرستان کوهدشت به مساحت 50 هکتار و ناحیه صنعتی مرزبان در شهرستان ازنا استان لرستان به مساحت 50 هکتار توسعه خواهند یافت.

با ایجاد و توسعه سه ناحیه صنعتی مذکور، بیش از 126 هکتار به مساحت اراضی در اختیار شهرک ها و نواحی صنعتی کشور افزوده می شود تا شرکت های استانی تابعه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران بتوانند نسبت به جذب سرمایه گذاران و به تبع آن، ایجاد شغل پایدار در سطح کشور اقدام کنند.

برپایه این گزارش، از ابتدای تیر تا نیمه نخست آبان امسال، ایجاد و توسعه 22 شهرک و ناحیه صنعتی نو در 11 استان کشور به وسعت بیش از پنج هزار و 500 هکتار به تصویب هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران رسیده است که برای طی فرآیند تصویب نهایی به مراجع قانونی ذی ربط ارسال شد.

با تهیه و ارسال گزارش فنی و اقتصادی ضرورت ایجاد و مکان یابی شهرک یا ناحیه صنعتی از طریق شرکت شهرک های صنعتی هر استان و پس از بررسی و بازدید میدانی کارشناسان معاونت فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، گزارش اظهار نظر کارشناسی به هیات مدیره ارائه می شود و در صورت تایید مورد تصویب قرار می گیرد.

سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و شرکت های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن 506 شهرک و 326 ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره برداری، 81 شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، هفت شهرک فناوری، 38 مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، 2 مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم افزاری، 95 هزار و 415 قرارداد منعقده و بهره برداری از 48 هزار و 119 واحد صنعتی و سه هزار و 150 واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم 961 هزار و 174 نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 دی 1400 بروزرسانی: 4 دی 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1823

به "ایجاد و توسعه 3 ناحیه صنعتی در اصفهان و لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد و توسعه 3 ناحیه صنعتی در اصفهان و لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید