بادامکی: دخالت در تصمیمات کمیته داوران، به شائبه ها دامن می زند

به گزارش مجله آرنا، خبرنگاران/خراسان رضوی بازیکن سابق پرسپولیس گفت: در هر دادگاهی که مربی و بازیکن خارجی اعتراض نموده، محکوم شده ایم و به شخصه یادم نمی آید که یک رای به نفع ایران صادر شده باشد.

بادامکی: دخالت در تصمیمات کمیته داوران، به شائبه ها دامن می زند

حسین بادامکی در گفت وگو با مجله آرنا در خصوص ملاقات حساس پرسپولیس و استقلال در چارچوب نیمه نهایی جام حذفی اظهار کرد: دو تیم شرایط خوبی دارند و اخیرا نتایج خوبی کسب نموده اند. فکر می کنم شاهد ملاقات جذابی خواهیم بود.

وی با اشاره به عدم حضور تماشاگران در دربی اعلام نمود: تماشاگر روح فوتبال است و در چنین بازی های حساسی به شدت تاثیرگذار. قطعا عدم حضور طرفداران در دربی حس خواهد شد؛ گرچه طرفداران به بازیکنان خودی هم گاهی استرس وارد می نمایند اما فشاری که به حریف می آورند، غیرقابل تصور است. فکر می کنم این بازی جذابیت همیشگی را نداشته باشد و عدم حضور طرفداران کیفیت بازی را کاهش می دهد.

بازیکن سابق پرسپولیس گفت: هر دو تیم بازیکنان خوبی در تمام خطوط دارند که در لیگ خود را ثابت نموده اند اما فکر می کنم هافبک ها در این بازی نتیجه را رقم بزنند. تیمی که بتواند کنترل بازی را دست گرفته و با نظم بیشتری فوتبال بازی کند، پیروز خواهد شد. امیدوارم با توجه به حواشی به وجود آمده، به خصوص در خصوص داوری این ملاقات، پرسپولیس برنده بازی باشد.

بادامکی در رابطه با عدم مدیریت صحیح و کنترل حواشی ملاقات دو تیم در جام حذفی یادآور شد: این پرسش همواره در ورزش ایران بدون پاسخ مانده است. سلیقه ها و طرز تفکر افراد متفاوت است اما چرا بعد از گذشت 19 سال از شروع لیگ برتر، همچنان اندر خم یک کوچه مانده ایم؟ مهم ترین دلیل این بی نظمی ها دخالت سایر ارگان ها در تصمیمات نهایی فدراسیون فوتبال است. این موضوع باعث می گردد که تصمیمات عجیب و غریبی گرفته گردد. اگر اجازه دهند که فوتبالی ها برای فوتبال تصمیم بگیرند، قطعا نتایج بهتری حاصل خواهد شد.

وی با اشاره به تغییر مکرر داور شهرآورد پایتخت مطرح کرد: کمیته داوران تیم داوری را انتخاب می نماید اما در همین حین فرد دیگری دخالت نموده و تصمیم دیگری می گیرد. همین تغییرات اتفاق افتاده در استقرار داور مسابقه، گواه دخالت سایر افراد در تمام تصمیمات فدراسیون فوتبال است. این اتفاقات باعث افزایش فشار روی داوران می گردد و اگر داور بازی نیز سهوا اشتباه کند، برای تمام عوامل هر دو تیم، به خصوص طرفداران، سوءتفاهم به وجود می آید. این تغییر عجیب داور مسابقه برای چند مرتبه پیاپی، باعث ایجاد شائبه های گوناگون می گردد.

بازیکن سابق پرسپولیس ادامه داد: مطمئنم هر داوری می خواهد در طول فصل بهترین عملکرد ممکن را از خود به نمایش بگذارد تا پیشرفت کند و در عرصه های بین المللی نیز مثل فغانی بدرخشد اما متاسفانه بعضا اشتباهات به صورت سریالی و مستمر رخ می دهد و همین مسائل به حواشی دامن می زند. برای مثال در ملاقات استقلال در برابر سپاهان و شهرخودرو، اشتباهاتی رخ داد که به سود استقلال بود. به هر حال امیدوارم پیغام حیدری در روز دربی، بهترین قضاوت ممکن را به نمایش بگذارد.

بادامکی در خصوص انصراف حسن کامرانی فر به عنوان ناظر داربی اعلام کرد: نقدها و حواشی که افزایش می یابد، چنین تصمیماتی نیز گرفته می گردد. وقتی کمیته داوران مصاحبه می نماید که تغییر تیم داوری نظر آن ها نبوده، هر اتفاقی طبیعی است. حسن کامرانی فر اقدام پسندیده ای انجام داده و هیچ حاشیه ای از ارزش های او کم نمی نماید.

وی در خصوص قانون منع به کارگیری بازیکنان و مربیان خارجی در لیگ برتر اضافه کرد: به نظرم اصلا قانون خوبی نیست. مگر می گردد مربی یا بازیکن خارجی به لیگ برتر ایران نیاید؟ به جای حل کردن، صورت مساله را پاک می کنیم. در قرارداد بستن با مربی و یا بازیکنان خارجی باید منطقی تر باشیم و علم مان را افزایش دهیم. نباید به گونه ای باشد که فقط در عقد قرارداد با مربیان و بازیکنان ایرانی شرط و شروط بگذاریم بلکه باید برای خارجی ها هم این شرایط را در نظر بگیریم و به گونه ای عمل کنیم که وقتی از تیم جدا شدند، مسئله ای به وجود نیاید. اینکه بگوییم به خاطر عدم توانایی در عقد قرارداد با خارجی ها، حضور آن ها را ممنوع کنیم، در هیچ جای جهان رایج نیست.

بازیکن سابق پرسپولیس گفت: هنگام قرارداد اگر یک تیم حقوقی زبده کنار هر تیمی باشد، آیا مسئله ای به وجود می آید؟ اینکه در تمام دادگاه ها شکست خورده ایم نشان دهنده ضعف ماست.

بادامکی اعلام نمود: اگر از فرد آگاه و برخوردار از دانش استفاده کنیم، آیا باز هم هنگام عقد قرارداد کلاه سرمان می رود؟ مربی یا بازیکن خارجی با آگاهی و شناخت به ایران می آید و تمام کارهایش حساب و کتاب دارد. استوکس نمونه یکی از این افراد است. دو بازی برای پرسپولیس انجام داده و الان با تیم دیگری قرارداد بسته است. چطور بازیکنی که قرارداد داشته و به بهانه کرونا دیگر به ایران بازنگشته، ناگهان با تیم دیگری می تواند قرارداد ببندد؟ این چیزها را فقط در ایران می بینید. مطمئن باشید استوکس اگر شکایت کند، فیفا حق را به او می دهد و ممکن است پول بیشتری هم از پرسپولیس بگیرد. چون نوع قرارداد بستن مان مشکل دارد و نمی خواهیم این موضوع را قبول کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1099

به "بادامکی: دخالت در تصمیمات کمیته داوران، به شائبه ها دامن می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بادامکی: دخالت در تصمیمات کمیته داوران، به شائبه ها دامن می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید