بانک های مالزی حساب ایرانی ها را به خاطر تحریم آمریکا می بندند

به گزارش مجله آرنا، ایرانی های ساکن مالزی می گویند بانک های مالزی حساب های بانکی اشخاص و شرکت های ایرانی را می بندند.

بانک های مالزی حساب ایرانی ها را به خاطر تحریم آمریکا می بندند

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش مجله آرنا به نقل از رویترز ، ایرانی های ساکن مالزی می گویند بانک های مالزی حساب های بانکی اشخاص و شرکت های ایرانی را می بندند.

گرچه به نظر می رسید بانک های مالزی نسبت به کشورهای دیگر در برخورد با ایرانی ها محتاط تر هستند، ولی بعضی افراد و یکی از مقامات سفارت ایران گفتند که طی ماه های اخیر چندین حساب در این کشور جنوب شرق آسیا بسته شده است .

صمدی، مدرس دانشگاه در بین ده هزار ایرانی است که در مالزی زندگی می نمایند و در ماه اوت متوجه شد که بانک CIMB مالزی حساب 14 ساله او را بسته است. وی گفت این بانک ها کاسه داغ تر از آش شده اند .

صمدی اضافه نمود در کشورهای غربی باز کردن حساب هیچ مسئله ای ندارد. آنها فقط در خصوص انتقال پول مخصوصاً مقادیر بالا حساس هستند .

وی گفت بلافاصله پس از اینکه بانک به او هشدار داده که حسابش را می بندد، پولش را از این حساب خارج نموده ولی هنوز می تواند به صورت آنلاین به حسابش دسترسی داشته باشد .

علیرغم تحریم های واشنگتن بر سر برنامه هسته ای ایران که در اواخر سال گذشته میلادی اجرایی شد ، مالزی روابط دیپلماتیک خوبش با تهران را حفظ نموده بود و هفته گذشته سران این کشور در خصوص راه هایی برای تقویت بیشتر این روابط مذاکره کردند .

معین نیست که بسته شدن این حساب ها ربطی به ردگیری یک نفتکش ایرانی در آبهای مالزی در امسال میلادی داشته باشد یا نه. این خبر آمریکا را عصبانی نموده بود.

وزارت امور خارجه آمریکا و سخنگوی نخست وزیر مالزی هم پاسخی در این مورد نداده اند .

بسیاری از ایرانی های ساکن مالزی می گویند چندین تن از هموطنهایشان اخطاریه هایی از بانک های CIMB و RHB دریافت نموده اند .

بانک CIMB در اطلاعیه های یکسانی اعلام نموده بود: ما متأسفیم به اطلاع شما برسانیم که نمی توانیم به همکاری بانکی با شما ادامه دهیم .

این بانک ها هیچ دلیلی را ذکر ننموده اند ولی بعضی افراد می گویند مقامات بانکی این اقدام را مربوط به تحقیقات بیشتر پس از تحریم ها می دانند .

بانک مرکزی مالزی در پاسخ به شکایت یکی از ایرانی ها اعلام نموده چنین مسائلی مربوط می گردد به تمایل به ریسک خود بانک ها . ولی یک اطلاعیه در ماه جولای در وبسایت بانک مرکزی مالزی به بیانیه ای توسط گروه ویژه اقدام اقتصادی اشاره داشت.

سفارت ایران در مالزی اعلام نمود کوشش می نماید این مسئله را حل نماید .

سفارت ایران با اشاره به اینکه شرکت های ایرانی هم تحت تأثیر قرار گرفته اند گفت: ما امیدواریم با همکاری مقامات مالزی، مذاکرات به نتایج مثبتی برسد .

در حال حاضر ایرانی های ساکن پایتخت مالزی سرگردانند که چگونه شهریه مدارس و صورتحساب بیمارستانها را پرداخت نمایند .

یکی از ایرانی ها گفت: بدون حساب بانکی ما باید از روش های قدیمی استفاده کنیم و پول های خود را زیر بالش و در قوری نگه داریم. این عادلانه نیست .

157

منبع: تسنیم
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 410

به "بانک های مالزی حساب ایرانی ها را به خاطر تحریم آمریکا می بندند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک های مالزی حساب ایرانی ها را به خاطر تحریم آمریکا می بندند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید