برف بازی در آبشار یخی هملون

به گزارش مجله آرنا، شمیران به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری در فصل زمستان و با توجه به برخورداری از پیست اسکی و طبیعت زیبای برفی میزبان گردشگران است.

برف بازی در آبشار یخی هملون

یکی از اماکن دیدنی در فصل زمستان آبشار یخی هملون است که در شمال شرقی تهران بین کوه های میگون و شمشک واقع شده است. نام این آبشار برگرفته از 2 کلمه هم و لانه و دلیل آن هم وجود لانه پرندگان در دل کوه است. همین که فصل زمستان از راه می رسد آب این آبشار یخ می زند و زیبایی دوچندانی به محیط می بخشد و پاتوق بسیاری از یخ نوردان برای انجام مسابقه می گردد.

بسیاری از خانواده ها هم برای تماشای قندیل ها و رشته های یخ زده آب به این محل می روند. اگر قصد رفتن و پیاده روی در دره را داشته باشید بعد از یک ساعت و نیم پیاده روی و گذر از قلعه پایدار و غارهای کوچک و بزرگ هملون به آبشار و پاتوق یخ نوردان می رسید. برای رفتن به این آبشار زیبا باید ابتدا خود را به بزرگراه شهید بابایی برسانید و بعد از جاده فشم و میگون به سمت تابلو روستا و آبشار هملون بروید. از قلم نیاندازید در این سفر یک روزه خودرو خود را به زنجیر چرخ مجهز کنید. لباس خیلی گرم، عینک مناسب برف، بادگیر، بارانی، کلاه، دستکش و کفش مناسب یا پوتین از لوازم ضروری برای این سفر است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 65

به "برف بازی در آبشار یخی هملون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برف بازی در آبشار یخی هملون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید