تور هند: برترین اقامتگاه های ساحلی گوا ؛ هندوستان

به گزارش مجله آرنا، گوا یکی از دل انگیزترین شهرهای دنیا است که در جنوب شرق کشور هند جای دارد. در سرتاسر این پهنه کوچک، سواحل آزاد زیادی دیده می گردد که هنوز تخریب نشده اند.

تور هند: برترین اقامتگاه های ساحلی گوا ؛ هندوستان

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

مقاله های مرتبط:

شهر گوا به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم بندی شده و قلعه آگودا مرز میان آن ها در نظر گرفته می گردد. سواحل بخش جنوبی پوشیده از شن و پاکیزه هستند و دریای این ناحیه گرم و آرام است.

اقشار ثروتمند عموما برای گذراندن تعطیلات شان رهسپار بخش جنوبی گوا می شوند؛ درحالی که نوازندگان، محصلان، کولی ها (هیپی ها) و دنیاگردانی که از طبقه میانی جامعه هستند، بیشتر در منطقه شمالی اقامت می نمایند.

از اینجا حدود 40 ساحل کوچک و بزرگ با مساحت بیش از 100 کیلومتر تا کرانه دریای پارس توسعه یافته است.

سواحل گوا با دربرداشتن انواع کافه ها، فروشگاه ها، دکان های اغذیه فروشی و بازارهای تجاری، چهره ای زیبا به خود گرفته است.

همه بخش های ساحل به استثنای قسمت هایی که به هتل های ویژه واگذار شده، در اختیار نهاد شهرداری و آزاد است و توده مردم می توانند از وسایل رفاهی آن استفاده نمایند.

گوای شمالی

فورت تایراکول

عمارت سلطنتی فورت تایراکول که هم اکنون به یک هتل موروثی تغییر کاربری داده است، در قسمت بالادست ساحل خشکیده کوی (Kevi) واقع شده است. ساحل تایراکول در شمالی ترین نقطه شهر گوا جای گرفته و در زمره بکرترین اماکنی است که تمد،ن کمتر از هر جای دیگری بدان راه یافته است. این ساحل همیشه توجه دنیاگردانی را به خود جلب می نماید که ترجیح می دهند، استراحتی توام با آرامش در آغوش یک طبیعت بکر داشته باشند.

ساحل آرامبول

ساحل آرامبول که با نام ساحل هارمن نیز شناخته می گردد، پوشیده از شن نرم و سفیدرنگ است.

وقتی برای نخستین بار به روستای آرامبول پا می گذارید، خاک قرمز این روستا، تالاب های آب شیرین و آلونک های کوچک روستانشینان جلب توجه می نماید. در دو طرف جاده منتهی به ساحل، روستاییان در آلونک های خود به دنیاگردان لباس های محلی و سوغات می فروشند. لباس های محلی که در اینجا به فروش می رسد، در حقیقت یکی از عوامل اصلی جذب دنیاگرد به این نقطه محسوب می گردد.

ساحل واگاتور

مدیران تورهای دنیاگردی از دیرباز با هتل واگاتور قرارداد همکاری دارند و اتاق های هتل معمولا در بیشتر ایام سال رزرو هستند. بنابراین دنیاگردانی که بدون همراهی تور به بازدید منطقه می آیند، خیلی سخت می توانند در این هتل اقامت نمایند.

تپه سراشیبی که به ساحل واگاتور راه دارد، باوجود قلعه چاپورا، فر و شکوه خاصی به خود گرفته است. این قلعه در سال 1617 میلادی به دست پرتغالی ها و بر روی خرابه عمارت های اسلامی برجای مانده از دوره های قبل احداث شد. از بالای قلعه، منظره خارق العاده ای به منطقه ها اطراف گگردده می گردد.

در این قسمت از ساحل واگاتور پرتگاه های مرتفعی وجود دارد که برای زوج های جوانی که ماه عسل شان را در اینجا می گذرانند و بعلاوه دنیاگردانی که در پی آسایش هستند، به طور خاص لذت بخش است.

کمی به سمت جنوب که پیش بروید، به ساحلی آرام و کوچک می رسید که معروف به واگاتور کوچک یا اوزران است. این ساحل کمتر شناخته شده، جمعیت کمتری هم به خود دارد. زیبایی و شکوه ساحل اوزران به حقیقت منحصربه فرد است.

ساحل آنجونا

ساحل آنجونا در فاصله 8 کیلومتری شهر ماپوسا واقع شده است. این ساحل در قرن دهم تا دوازدهم بندر تجاری اعراب بوده و اتاق بازرگانی نامیده می شد. در حال حاضر، در روز چهارشنبه هر هفته، یک بازار روز بزرگ در این نقطه دایر می گردد که در سطح منطقه بسیار معروف است و در استان گوا بازاری فاخر محسوب می گردد.

در اینجا هر چه که بخواهید می توانید پیدا کنید، از کالاهای دستباف تبتی گرفته تا فنجان چینی. اما آنچه درباره این بازار محسوس و شگفت آور به نظر می رسد، فضای حاکم بر آن و روابط جاری میان خریداران و فروشندگان است.

در میان سواحل گوا، ساحل آنجونا با زیبایی های چشمگیرش، بیشتر از هر جای دیگری دنیاگردان را به عکس گرفتن ترغیب می نماید.

این بدان معنا است که در اینجا مکان خلوتی نخواهید یافت. افرادی که دوست دارند با دنیاگردان خارجی ارتباط برقرار نمایند، از سراسر دنیا در اینجا گرد هم می آیند. ساحل آنجونا همیشه در شب های مهتابی میزبان جشن و شادمانی خیل دنیاگردان از اقصی نقاط دنیا است. این ساحل مکانی ایده آل برای آن دسته از دنیاگردانی است که علاقه زیادی به ماجراجویی دارند.

خبرنامه مجله آرنا توجه شما را به ادامه این مطلب جلب می نماید.

گوای جنوبی

ساحل آگودا

ساحل زیبا و پوشیده از شن آگودا در سایه دیوارهای قلعه قدیمی آگودا که منتسب به پرتغالی ها است، واقع شده است.

این ساحل یک خط ساحلی جدا به سمت گوای جنوبی می گشاید. ساحل آگودا پاکیزه، مرتب و مجهز به امکانات رفاهی است و جذابیت این مکان در این است که دنیاگردان با هم حشر و نشر دارند و از همدلی با هم لذت می برند. شما هم در صورت تمایل بهتر است به اتفاق خانواده یا دوستان تان از اینجا تماشا کنید.

ساحل میرامار

ساحل میرامار با نام گاسپار دیاس هم معروفیت یافته است. این ساحل در فاصله 3 کیلومتری از مرکز شهر پاناجی واقع شده و در اطراف آن بیشه زار کوچکی وجود دارد. اینجا معمولا بچه ها در کنار ساحل مشغول بازی می شوند و اطراف ساحل هم محل مناسبی برای پیاده روی و آفتاب گرفتن است.

یادآوری می کنیم که شنا کردن در آب های این ساحل کاملا بی خطر نیست؛ اما اگر شما ترجیح می دهید در اوقات فراغت خود به همراه دوستان تان برای قدم زدن به ساحل بروید و کمی هم آب بازی کنید، اینجا برترین مکان برای سرگرمی شما است.

خلیج دونا پولا

ماندووی و زائوری دو رودخانه بزرگ هندوستان در محل خلیج دونا پولا به هم می رسند و به دریای پارس می ریزند. در کنار این خلیج نمای پرشکوهی از لنگرگاه مورموگو پدیدار می گردد. خلیج دنج دونا پولا در ناحیه جنوبی فلات ناهمواری قرار گرفته که دو رودخانه بزرگ و خروشان را از هم جدا می نماید. مقر رسمی شهرداری گوا در قسمت غرب خلیج واقع شده است.

خلیج دونا پولا بهشت عشاق خوانده می گردد و برترین مکان برای خوش گذرانی جوانانی است که در دل گروی یکدیگر دارند. این خلیج به احترام دونا پولا د منزس، دختر معاون شهردار گوا به این نام مشهور شد.

بر پایه افسانه ای که در این شهر شنیده می گردد، دونا پس از آن که از معشوقه اش که شخص ماهیگیری بود، به اجبار جدا شد، نتوانست درد جدایی از دلدارش را تحمل کند و خودش را از پرتگاهی مرتفع به پایین انداخت.

حالا روح ناآرام او در حوالی منطقه سرگردان است. گفته می گردد که در شب های مهتابی هر کس در این ساحل حضورداشته باشد، می تواند روح پولا را در حالی که گردنبندی زیبا از مروارید به گردن دارد و سوار بر امواج دریا است، ببیند. این حکایت رمانتیک تاثیر زیادی بر گردآمدن زوج های جوان و عاشق پیشه در این مکان دارد. بنا بر باورهای رایج اینجا مکانی برای همراهی با عزیزانی است که بیش از دیگران برای انسان اهمیت دارند.

باشگاه ورزشی ساحل دوناپولا هم یکی از برترین باشگاه های شهر گوا محسوب می گردد و در اینجا شما می توانید به هر نوع ورزش آبی که علاقه مند هستید، بپردازید.

خلیج بوگمالو

خلیج کوچک بوگمالو ساحلی شنی دارد که اطراف آن را درختان خرما پوشانده است. در کرانه ساحل این خلیج چتر و جایگاه راحتی جهت آفتاب گرفتن و آسایش مسافران به تعداد زیاد فراهم شده است.

فاصله این ساحل تا فرودگاه دابولیم فقط 4 کیلومتر و تا شهر بندری واسکودا گاما 8 کیلومتر است. پهنه ساحل برای شنا کردن امن و بی خطر است و در کرانه آن شمار زیادی کافه و دکان های سوغات فروشی دیده می گردد.

در راستا رسیدن به ساحل، موزه هواپیمایی نیروی دریایی هندوستان توجه دنیاگردان را به خود جلب می نماید. درختان نارگیلی هم که در نقاط دوردست از ساحل قرار گرفته زیبایی درخور توجهی دارد.

اگر مایل هستید در سفرتان به هندوستان انرژی و نشاط زیادی را ببینید، بازدید از این خلیج پرهیاهو را به شما توصیه می کنیم.

شما می توانید با انتخاب هر یک از این سواحل زیبا و خاطره انگیز در بهشت کوچک گوا، اوقات خوشی را به اتفاق خانواده و دوستان سپری کنید.

تیم مجله آرنا لحظات شیرینی را برای تک تک شما خوانندگان ارجمند آرزومند است. خواهشمندیم با ارسال دیدگاه ، پیشنهاد و انتقادهای ارزشمند خود ما را در خدمت رسانی بهتر کمک نایید.

منبع: کجارو / travelvivi.com
انتشار: 15 تیر 1401 بروزرسانی: 15 تیر 1401 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 2008

به "تور هند: برترین اقامتگاه های ساحلی گوا ؛ هندوستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند: برترین اقامتگاه های ساحلی گوا ؛ هندوستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید