بورل در سفر به آنکارا از مقام های ترکیه چه درخواستی کرد؟

به گزارش مجله آرنا، فارس نوشت: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ملاقات با وزیر دفاع ترکیه، ضمن انتقاد از ارسال پناهجویان به اروپا توسط ترکیه، خواهان کاهش تنش در منطقه ادلب شد.

بورل در سفر به آنکارا از مقام های ترکیه چه درخواستی کرد؟

بهترین تجربه سفر را به کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در رأس هیأتی از دیپلمات های اروپایی شامگاه سه شنبه برای ملاقات با مقامات دولت ترکیه، وارد آنکارا شد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، بورل روز گذشته با حلوصی آکار وزیر دفاع و سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه ملاقات و رایزنی کرد و قرار است امروز نیز ملاقاتهای با دیگر مقامات عالی رتبه ترکیه داشته باشد.

وی طی ملاقات با آکار و سویلو، ضمن انتقاد از تصمیم ترکیه برای گشودن مرزها به سمت اروپا به روی پناهجویان، گفت فشار و اقدامات یکجانبه چاره مشکل نیستند.

به نوشته آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این باره شرح داد: ما باید دست در دست یکدیگر برای حل چالش های مشترک و در جهت منفعت ترکیه و اتحادیه اروپا کار کنیم.

بورل با تاکید بر لزوم کاهش تنش ها در منطقه ادلب، گفت احتیاج است مباحثات عمیقی با ترکیه در مورد چالش های امنیتی و نظامی داشته باشند.

وزارت دفاع ترکیه نیز در بیانیه ای گفت دستورکار اصلی این نشست، شرایط کنونی در ادلب و حرکت موج جدیدی از پناهجویان به سمت اروپا بود و مباحثات در این نشست بر اهمیت همکاری و گفت وگوی دوجانبه درخصوص ادلب تمرکز داشت.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) با غیرقانونی خواندن اعزام نظامیان ترکیه به ادلب، گفت نتیجه توافق سوچی چیزی جز ادغام استحکامات تروریست ها با پست های دیدبانی ترکیه و حملات روزانه به پایگاه حمیمم نبوده است.

ارتش ترکیه از روز یکشنبه، بعد از افزایش تلفات ماجراجویی نظامی خود در ادلب و بیشتر شدن ابعاد این رسوایی، تجاوز نظامی جدیدی را به خاک سوریه با اسم رمز عملیات سپر بهار برای حمایت از گروه های تروریستی در برابر عملیات ارتش سوریه در ادلب شروع کرد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 755

به "بورل در سفر به آنکارا از مقام های ترکیه چه درخواستی کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورل در سفر به آنکارا از مقام های ترکیه چه درخواستی کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید