تاخیر کرمان موتور در تحویل خودرو ، عهدشکنی خودروسازان در تحویل

به گزارش مجله آرنا، شرکت کرمان موتور در دی 99 طرح پیش فروش خودرو با موعد تحویل شهریور 1400 برگزار کرد. اگرچه چهار ماه از زمان تحویل این خودرو گذشته اما مشتریانی که خودرو وانت تی 8 را ثبت نام نموده بودند می گویند کرمان خودرو، ماشین های ثبت نامی را تحویل نداده است.

تاخیر کرمان موتور در تحویل خودرو ، عهدشکنی خودروسازان در تحویل

خریداران این خودروها می گویند کرمان خودرو چند برنامه فروش با تحویل 60 روزه داشته، اما خودروهای ثبت نام شده را تحویل نمی دهد. بعلاوه هنگام پیگیری، جوابی از سوی کرمان موتور به مشتریان داده نشده است.

در پیگیری خبرنگار مجله آرنا، خدمات پس از فروش کرمان موتور گفت: این شرکت نیز مانند سایر خودروسازی ها در تحویل دچار تاخیر شده و شرکت در آینده خودروهای ثبت نامی را تحویل مشتریان می دهد.

اما خودروهای کرمان موتور چه زمانی تحویل داده می گردد؟ این سوالی است که خدمات پس از فروش این شرکت پاسخی به آن نمی دهد!

به نظر می رسد این شرکت نیز مانند سایر خودروسازان با مسائل اقتصادی و کمبود قطعه روبرو شده است.

تاخیر در تحویل خودرو مرسوم است؟

اما موضوع تاخیر در تحویل خودرو به مشتریان تنها به این خودروسازی محدود نمی گردد. بیشتر شرکت های خودروسازی هنگام تحویل خودروهای پیش فروش شده، تاخیر دارند. اما مشکل خریداران خودرو به تاخیر در تحویل محدود نمی گردد.

گاهی بعضی از این افراد بعد از مدتی انتظار، مجبورند خودروی دیگری را جا خودروی اولیه انتخاب نمایند. مانند طرح پی فروش ساندور که بعد از تاخیر چند ماهه، نهایتا مشتریان مجبور شدند به جای ساندرو، کوییک تحویل بگیرند!

با پیگیری های خبرنگار مجله آرنا از شرکت ایران خودرو تعیین شد که دلیل جایگزینی خودروها کمبود یا نبود خودروی قرعه کشی شده در کارخانه است.

این چالش ها باعث می گردد گاهی خودروسازی ها از موجودی محصولات خود به مشتری پیشنهاد دهند که جایگزین خودروی اصلی گردد.

به گفته ایران خودرو اگرچه مابه التفاوت پرداختی بیشتر از قیمت مقرر شده است اما مشتری ضرر نمی کند. زیرا قیمت خودرو در بازار اختلاف قیمتی زیادی دارد.

اما شرکت سایپا گفت این جایگزینی خودرو در قراردادها ذکر نشده است اما خودروسازان نسبت به موجودی محصولات پیشنهاد جایگزین کردن خودرو را می دهند.

در ادامه یک کارشناس خودرو در خصوص جایگزین خودروی خریداری شده به وسیله مشتری گفت که این اقدام خودروسازان غیر قانونی است.

مسائل خودروسازان تنها به موعد تحویل و یا جایگزینی خودروها محدود نمی گردد. برای مثال شرکت صنعت خودرو آذربایجان در سال 97 طرح پیش فروشی برگزار کرد. اما مشتریان به مدت چهار سال است که در پی خودروی پیش فروش شده یا پول پرداختی خود هستند. با گذشت چهارسال مالباختگان نتوانستند به نتیجه ای برسند.

https://tejaratnews.com/wp-content/uploads/2022/01/0215-وحید-ذاکری-2452182-telegram.mp4

اینها تنها مثالی در خصوص عهدشکنی های خودروسازان است که در مقابل مشتری های خود صورت می گیرد. به نظر می رسد نظارت جدی نیز بر این نوع عملکرد خودروسازان صورت نمی گیرد.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو مجله آرنا بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1915

به "تاخیر کرمان موتور در تحویل خودرو ، عهدشکنی خودروسازان در تحویل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاخیر کرمان موتور در تحویل خودرو ، عهدشکنی خودروسازان در تحویل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید