خبرنگاران 1700 واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان نوسازی شد

به گزارش مجله آرنا، گچساران- خبرنگاران- مسئول ستاد احیای بافت فرسوده دوگنبدان گفت: یکهزار و700 واحد مسکونی بافت فرسوده شهر دوگنبدان از سال 1394 تا به امروز نوسازی شده است.

خبرنگاران 1700 واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان نوسازی شد

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

محمدمراد راغ پور روز آدینه در گفت و گوبا خبرنگار مجله آرنا گفت: برای نوسازی هر واحد مسکونی 500 میلیون ریال وام بانکی ارزان قیمت و 210میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت می گردد.

وی توضیح داد: تسهیلات بانکی با سه سال دوره تنفس، پنج درصد کارمزد و 12 سال دوره بازپرداخت از مهمترین حمایت های دولت برای احیای بافت فرسوده این شهر است.

راغ پور گفت: سه هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان نوسازی خواهد شد که تا به امروز عملیات اجرایی 2 هزار واحد انجام و یا در دست اجراست.

وی ابراز کرد: تا کنون 66درصد واحدها مسکونی بافت فرسوده دوگنبدان مقاوم سازی و نوسازی شده است.

راغ پور ادامه داد: بازسازی یکهزار واحد مسکونی دیگر از بافت فرسوده دوگنبدان در دست اقدام است.

وی گفت: جمع آوری انشعاب های برق، آب و گاز، تخفیف در پروانه های ساختمانی و ضمانت زنجیره ای از دیگر خدمات ارائه شده برای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان است.

راغ پور اضافه نمود: مالکان سه هزار و 500 واحد مناطق بافت فرسوده این شهر برای استفاده از مزایای این طرح نام نویسی نموده اند و حمایت از شتاب بخشی این پروژه با پیگیری جذب منابع لازم اولویت این ستاد است.

بافت فرسوده دوگنبدان در زمینی به میزان 164 هکتار در هشت محله این شهر واقع شده و در این محلات بیش از 25هزار خانوار سکونت دارند.

طرح بازآفرینی بافت فرسوده شهر دوگنبدان هم اکنون در محله های لبنان , رادک , سادات، کیامرثی و سعدی در دست اجرا ست.

طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان که سال 1387 تصویب شده بود چند سال به دلیل نبود اعتبار راکد بود اما با پیگیری های صورت گرفته عملیات اجرایی آن در دولت یازدهم شروع شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1524

به "خبرنگاران 1700 واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان نوسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 1700 واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان نوسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید