آشنایی با دانشگاه کمبریج کانادا

به گزارش مجله آرنا، دانشگاه کمبریج (university of cambridge) که در سال 1209 تاسیس شد با قدمتی بالای 800 سال دومین دانشگاه قدیمی انگلیسی زبان دنیا محسوب می گردد. این دانشگاه واقع در شهری به نام کمبریج در 50 مایلی (80 کیلومتری) شمال لندن واقع شده است جزوه برترین دانشگاه های دنیا از نظر علمی است که طبق آخرین رتبه بندی QS سومین دانشگاه برتر دنیا شد.

آشنایی با دانشگاه کمبریج کانادا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای مولتیپل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

تحصیل در انگلیس بلخصوص تحصیل در دانشگاه های برتر و معتبر این کشور همچون کمبریج ، آرزوی بسیاری از دانشجویان جهان است. اگر شما هم علاقه ای به تحصیل در این دانشگاه و یا کسب اطلاعات درمورد برترین دانشگاه جهان را دارید در این مقاله با ما همراه باشید.

کمبریج یک موسسه تحقیقاتی عمومی دانشگاهی است که بیش از 18،000 دانشجو از نقاط مختلف جهان در این دانشگاه تحصیل می کنند.دانشگاه کمبریج دارای بیشترین ساختمان های تاریخی و قدیمی در میان دانشگاه جهان است که علاوه بر 31 دانشکده و کالج بیش از 150 دپارتمان و مرکز علمی مختلف دارد.

افتخارات و دارایی های دانشگاه کمبریج:

دانشگاه کمبریج در کارنامه پرافتخاره خود نام بسیاری از فارغ التحصیلان برجسته، از جمله آیزاک نیوتن (که بیشتر عمر خود را در آزمایشگاه های این دانشگاه گذراند). فرانسیس بیکن، چارلز داروین، استیون ویلیام هاوکینگ و سران دولت های خارج از بریتانیا را دارد. تا به امروز 92 جایزه نوبل و 10مدال در رشته های مختلف به دانشجویان ، اساتید ، کارکنان و یا فارغ التحصیلان دانشگاه کمبریج اهدا شده است. دانشگاه کمبریج بهترین نتایج کسب شده در رشته های هوا و فضا، مهندسی الکترونیک، تجارت و مدیریت، شیمی، داروسازی، پزشکی و رشته های کلاسیک را در بریتانیا دارد.

دانشگاه کمبریج جزوه ثروتمندترین دانشگاه ها است. درآمد این دانشگاه توسط دولت انگلیس برای امور آموزشی و تحقیقات علمی به دانشگاه داده می شود. دارایی آن درحدود 6 میلیارد پوند تخمین زده شده است. بخش عظیمی از این درآمد به وسیله دریافت یاری هزینه های تحصیلی و تحقیقاتی تامین می شود در سال 2000 بیل گیتس مبلغی برابر 210 میلیون دلار را به وسیله بنیاد بیل و میراندا گیتس برای ایجاد بورسیه ای به نام بورسیه گیتس به کمبریج اهدا کرد تا دانشجویان خارج از بریتانیا که قصد ادامه تحصیل در این دانشگاه را دارند بتوانند از آن استفاده کنند.

قدیمی ترین ناشر جهان و دومین انتشارات دانشگاهی عظیم جهان به کمبریج اختصاص دارد. عظیمترین کتابخانه این دانشگاه نیز بیش از هشت میلیون نسخه کتاب دراختیار دارد و مجموعه کتابخانه های کمبریج نیز بیش از 15 میلیون نسخه کتاب در اختیار دانشجویان قرار می دهند.

امکانات دانشگاه کمبریج:

دانشگاه کمبریج که یک محیط ایده آل برای دانشجویان است علاوه بر امکانات ورزشی، تفریحی و فرهنگی جزو برترین دانشگاه های جهان در زمینه های آموزشی، تحقیقاتی و علمی است.این دانشگاه دارای تعداد 9 موزه و نمایشگاه می باشد که بازدید آن برای عموم آزاد است . هرساله رویدادها ،و برنامه های متعدد فرهنگی، هنری، اجتماعی و علمی در این دانشگاه برگزار می شود. از دیگر امکانات متعدد این دانشگاهسالن های ورزشی روباز و سرپوشیده و انواع زمین های ورزشی و امکانات دیگر است. دانشگاه کمبریج توانسته در طول سال های فعالیت خود: ریاضیدانان، محققان، سیاستمداران، نویسندگان، حقوقدانان، هنرمندان و فیلسوفان زیادی را پرورش دهد. کلیه رستوران های کالج ها و دانشگاه از قیمت مناسب برخوردار هستند. دانشگاه کمبریج دارای 10 کافه در اطراف خود است که برای دانشجویان مناسب است.

شرایط پذیرش دانشگاه کمبریج:

با تحصیل در دانشگاه کمبریج درهای موفقیت و علمی به روی شما گشوده خواهد شد از این رو اخذ پذیرش کمبریج مورد توجه بسیاری از دانش آموزان برتر در سراسرجهان است. دریافت پذیرش از این دانشگاه کار دشواری است و باید دارای سطح علمی بالایی باشید و نمرات خوبی در دروس مربوط به رشته مد نظر خود دریافت نموده باشید. دانشگاه کمبریج تنها به کسانی مجوز تحصیل در این دانشگاه را می دهد که دارای بالاترین صلاحیت و نمره باشند. برای اخذ پذیرش کمبریج به ریزنمرات دوره دبیرستان خود احتیاج دارید که باید به تایید برسد. علاوه بر آن به موارد زیر نیز احتیاج دارید:

  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه
  • نمرات آزمون زبان

برای تحصیل در کمبریج باید حداقل معدل 18 و نمره زبان بالایی با نمره کلی 7.5 آیلتس و نمره هر بخش 7 باشد داشته باشید.مدرک تافل نیز در صورتی مورد قبول است که حداقل نمره کلی 110 را کسب نموده باشید به طوری که هیچ یک از آیتم های آن کمتر از 25 نباشد. مهلت ارسال مدارک برای این دانشگاه معمولا تا اواسط اکتبر هرسال است شما باید تا 15 اکتبر فرم مربوطه را تکمیل نموده و به UCAS ارسال نمایید.سپس پرسشنامه ای از طرف دانشگاه برای شما ارسال می شود که باید آن را نیز تکمیل نمایید.

متقاضیان ایرانی باید علاوه بر مدارک فوق، برنامه مقدماتی آنلاین کمبریج موسوم به COPA را نیز ارسال کنند.

پس از ارسال مدارک مورد احتیاج، برای اخذ پذیرش کمبریج باید مصاحبه شوید. دعوت نامه مصاحبه در سه هفته اول ماه دسامبر ارسال می شود. همچنین به یاد داشته باشید که امکان ارسال درخواست همزمان برای آکسفورد و کمبریج وجود ندارد.

هزینه های تحصیل دانشگاه کمبریج :

هزینه تحصیل در دانشگاه کمبریج نیز همچون دیگر دانشگاه های جهان به رشته مورد نظر شما بستگی دارد. اما تقریبا هزینه تحصیل حدودا بین 20،000 تا 55،000 پوند می باشد. علاوه بر شهریه تحصیل در رشته های مختلف در کمبریج باید هر سال شهریه کالج را نیز پرداخت کنید که چیزی در حدود 10،000 پوند در سال می شود.

ناکفته نماند که شما در کنار هزینه های شهریه دانشگاه باید هزینه های زندگی در انگلیس رو نیز در نظر بگیرید. هزینه زندگی دانشجویی در انگلیس به طور میانگین حدود 1000 پوند در ماه می شود ، که این مبلغ برای هزینه های مسکن، غذا، حمل و نقل، بیمه و سایر هزینه ها است.

دانشجویان مقطع کارشناسی در کشور انگلستان مجوز کار 10 ساعته به صورت هفتگی را دارند. میانگین حقوق آن ها نیز تقریبا 8،000 تا 12،000 پوند به ازای هر ساعت است.

کلیه دانشجویان دانشگاه کمبریج در مقطع کارشناسی می توانند در خوابگاه های دانشگاه اسکان یابند. این کار حداکثر در طول سال اول تحصیل صورت می گیرد. دانشگاه کوشش دارد که برای تمام دانشجویان تازه وارد خوابگاه تهیه کند. در صورتیکه امکان تهیه خوابگاه برای دانشجویان وجود نداشته باشد، دانشگاه حمایت های ویژه از دانشجویان به عمل می آورد.

بورسیه دانشگاه کمبریج :

بورسیه دانشگاه کمبریج شامل تمام دانشجویان با ملیت های مختلف می شود و شما می توانید با آنالیز شرایط بورسیه این دانشگاه اقدام برای دریافت آن نمائید. متقاضیانی که به وسیله یک دوره پاره وقت در کمبریج مشغول به کار هستند نمی توانند برای بورسیه اقدام کنند مگر اینکه بخواهند پس از فارغ التحصیلی برای یک دوره بالاتر اقدام کنند. دانشجویان بین المللی هم می توانند برای بورسیه تحصیلی دانشگاه کمبریج اقدام کنند.

رشته های دانشگاه کمبریج:

رشته های موجود در دانشگاه کمبریج بسیار زیاد هستند. رشته هایی مثل باستان شناسی، معماری، مطالعات آسیا و خاورمیانه، مهندسی شیمی، علوم کامپیوتر، اقتصاد، Education، Classic، جغرافی، مهندسی، تاریخ، تاریخ هنر، تاریخ و سیاست، علوم انسانی، اجتماعی و سیاسی، Land Economy، قانون، زبانشناسی، مطالعات مدیریتی، مهندسی ساخت، ریاضیات، پزشکی، زبان های مدرن و قرون وسطایی، موسیقی، علوم طبیعی، فلسفه، علوم روانشناختی و رفتاری، کلام، دین و فلسفه دین و دامپزشکی از رشته هایی هستند که در این دانشگاه تدریس می شوند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر برای تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور و دریافت پذیرش از دانشگاه های برتر جهانی می توانید با مشاوران مجله آرنا تماس حاصل فرمائید.

منبع: اینترنت
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1139

به "آشنایی با دانشگاه کمبریج کانادا" امتیاز دهید

3 کاربر به "آشنایی با دانشگاه کمبریج کانادا" امتیاز داده اند | امتیاز: 4.3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با دانشگاه کمبریج کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید