دریاچه مارمیشو یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی ارومیه است

به گزارش مجله آرنا، ایسکانیوز/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، دریاچه مارمیشو یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی ارومیه است.

دریاچه مارمیشو یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی ارومیه است
بیشتر بخوانیددریاچه مارمیشو | دریاچه ای که در سفر به ارومیه نباید از دست دهید

مطمئناً همه گردشگران در سفر به ارومیه دریاچه ارومیه را از نزدیک ملاحظه کردند ولی شاید کمتر کسی بداند که در همسایگی این دریاچه زیبا، دریاچه ناشناخته دیگری نیز وجود دارد که قدرت این را دارد که لذت و هیجان گردش در ارومیه را به چندین برابر برساند؛ این دریاچه، مارمیشو نام دارد. برای اینکه این دریاچه زیبا را ببینید، بایستی تقریبا 45 کیلومتر از غرب ارومیه فاصله داشته باشید. از حاشیه رودخانه نازلوچای در غرب شهر ارومیه راستا شما عبور میکند و در بین راه از روستاهای بانی، هلانی و پسان می گذرید، آنگاه به روستای زیبای مارمیشو می رسید. راستا جاده چنان زیباست که دیدگان هر گردشگری را مجذوب خود میکند. این جاده در دره زیبایی واقع است که خود دارای چشم انداز کوهستانی خاصی می باشد.

همین که در روستای مارمیشو زیارتگاه پیر خراسانی را پیدا کردید و راستا سنگلاخی را که بسیار زیبا است ادامه دادید، می توانید به دریاچه مارمیشو برسید. مساحت این دریاچه 5 هکتار و عمق آن 50 الی 60 متر می باشد و در بین مردم منطقه قزل آلاهای بومی آن معروفیت خاصی دارند. رودخانه نازلوچای نیز از کوههای بایبون و ستاره لوند سرچشمه گرفته و در نتیجه به تنگه ای بسیار تماشای و سرسبز می رسد.

با جمع شدن آب رودخانه نازلوچای دریاچه مارمیشو پدیدار شده که زیستگاه بسیاری از گیاهان و جانوران بشمار می رود. به عنوان مثال میتوان به درختانی چون بید، ماهی قزل آلا، لاله کوهی، شیرین بیان، زالزالک، بلوط، زنبق وحشی، صنوبر وگون اشاره نمود. باید بدانید محیط دریاچه بقدری آرام است که برترین جا برای ماهیگیری می باشد.

زیستگاه بسیاری از آبزیان من جمله پرندگان مهاجر مختلف و ماهی قزل آلا در مارمیشو است. به دلیل وجود گیاهان متنوع در این منطقه پرورش زنبور عسل بعلاوه شرایط مناسبی دارد. برای همین است که عسل آن بسیار معطر از گلهای وحشی و مرغوب بوده است.

اگر شانس با شما یار باشد و با زنبورداران این منطقه روبرو شوید، برترین فرصت است تا بتوانید طعم واقعی یک عسل طبیعی را چشیده و هدیه سفره هایتان بکنید. درختان فراوانی اطراف دریاچه را احاطه نموده است بطوریکه مثل یک حلقه سبز می درخشد در فصل تابستان و بهار سرتاسر سبز و در پاییز یکپارچه و هماهنگ صحنه ای رنگین خلق می گردد که مطمئن کمتر جایی شبیه به آن را دیده اید.

تماشا چادرهای عشایر و ایلات که در این منطقه اتراق کردند یکی از جالب ترین و تماشای ترین منظره های می باشد که در طول این سفر خواهید دید، آشنا شدن با روش زندگی عشایر برای هرکسی جذابیت خاصی دارد بنابراین در کنار بازدید از این دریاچه زیبا و منظره ها اطراف آن آشنایی با زندگی این افراد سفرتان را خاطره انگیز می نماید.

اگر از آن دسته گردشگرانی هستید که ماجراجویی و هیجان برایتان مهم است، می توانید چادر مسافرتی خود را به همراه داشته باشید و چند روزی را در دل این منطقه زیبا و در همسایگی ایلات و عشایر دوست داشتنی بگذرانید اما به یاد داشته باشید که هیچ چیزی را از طبیعت نگیرید بجز فیلم و عکس یادگاری و هیچ چیزی را در طبیعت بجای نگذارید.

آبشار زیبایی در نزدیکی دریاچه مارمیشو وجود دارد که در راستا رودخانه نازلوچای واقع است و به نام آبشار مارمیشو معروف است. بنابراین می توانید در کنار اتراق و بازدید، از این آبشار زیبا نیز تماشا نمایید. این آبشار زیبا فصلی می باشد و در فصلی که بارندگی زیاد است، از بین صخره های کوههای اطراف رودخانه نازلوچای به آن می ریزد.

منبع: همگردی
انتشار: 13 خرداد 1401 بروزرسانی: 13 خرداد 1401 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1978

به "دریاچه مارمیشو یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی ارومیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه مارمیشو یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی ارومیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید