رایزنی&zwnjهای مستمر بین مقامات ایران و روسیه لازم است

به گزارش مجله آرنا، رئیس مجلس گفت: با توجه به شرایط کنونی و تحولاتی که در صحنه روابط بین الملل و سیاست بین الملل در حال وقوع است، ضرورت رایزنی های مستمر مقامات دو کشور و توسعه و تحکیم مناسبات دو جانبه مورد تاکید و توجه جدی ما است.

رایزنی&zwnjهای مستمر بین مقامات ایران و روسیه لازم است

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی مجله آرنا، ویچسلاو والودین رییس دومای دولتی فدراسیون روسیه، امروز (سه شنبه 25 آذر) طی تماس تلفنی با محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی، درباره مناسبات دوجانبه، همکاری مجلسی و تحولات منطقه و دنیا رایزنی کرد.

والودین در ابتدای این تبادل نظر بر اهمیت روابط مجلسی فدراتیو روسیه و جمهوری اسلامی ایران تاکید نمود و گفت: خوشبختانه ملاقات ها و مذاکرات سطح بالای مجلسی میان مجالس دو کشور جریان دارد و این روابط سهم مهمی در توسعه و تسهیل مناسبات فیمابین داشته است.

وی ضمن تجدید دعوت از قالیباف جهت سفر به مسکو با اشاره به ابتکار وجود کمیسیون عالی مشترک مجلسی ایران و روسیه گفت: امیدواریم در آینده - با رعایت شرایط ناشی از همه گیری کرونا- شاهد برگزاری سومین نشست کمیسیون عالی مشترک مجلسی ایران و روسیه باشیم.

رییس دومای دولتی روسیه در خاتمه روابط ایران و روسیه را ممتاز و استراتژیک توصیف کرد و اضافه کرد: مجلس و دولت روسیه آمادگی دارد که تبادل نظر و همکاری های همه جانبه خود با جمهوری اسلامی ایران را پیرامون گسترش مناسبات سیاسی، مجلسی، مالی، فرهنگی، توریسم و همچنین مسائل مهم منطقه ای و بین المللی تداوم بخشیده و توسعه دهد.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی نیز در ابتدای این تماس تلفنی ضمن تاکید بر مناسبات راهبردی دو کشور گفت: مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد که روابط مجلسی با روسیه را بیش از پیش ارتقاء بخشد و مجلس های دو کشور باید نقش خود را در تقویت و تحکیم مناسبات فیمابین بخوبی ایفاء نمایند.

وی با اشاره به روابط و مشورت های نزدیک روسای مجالس و مجلس های دو کشور ابراز امیدواری کرد در زمانی مناسب به روسیه سفر نماید و با مقامات مسکو از نزدیک به تبادل دیدگاه پردازند.

رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به ظرفیت های فراوان موجود در دو کشور، طرفین می توانند نقش مشترک بیشتری در زمینه های مختلف ایفا نمایند.

قالیباف در خاتمه گفت: با توجه به شرایط کنونی و تحولاتی که در صحنه روابط بین الملل و سیاست بین الملل در حال وقوع است، ضرورت رایزنی های مستمر مقامات دو کشور و توسعه و تحکیم مناسبات دو جانبه مورد تاکید و توجه جدی ما است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 دی 1399 بروزرسانی: 20 دی 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1293

به "رایزنی&zwnjهای مستمر بین مقامات ایران و روسیه لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی&zwnjهای مستمر بین مقامات ایران و روسیه لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید