رویدادهای شگفت انگیز سال 2018 که ارزش دیدن دارند

به گزارش مجله آرنا، رویدادهای شگفت انگیزی در سال 2018 اتفاق می افتد نظیر کارناوال ونیز، فستیوال فانوس تایوان، جشن 300 سالگی نیواورلئان، روز پادشاه در آمستردام و... که هر یک اوقات به یادماندنی را برایتان رقم می زند.

رویدادهای شگفت انگیز سال 2018 که ارزش دیدن دارند

از کره جنوبی تا کپنهاگ، از جشن های خیابانی تا مسابقات ورزشی، رویدادهای جالبی در سال 2018 در ساسر جهان اتفاق می افتد که هر یک می تواند لذت سفر را دو چندان کند. در ادامه با همراه باشید تا گشت و گذاری در جهان داشته باشیم و با جشنواره های کشورهای مختلف آشنا شویم.

1. کارناوال ونیز؛ ایتالیا

با اینکه کارناوال بزرگی از قرن یازدهم (حدود دو هفته قبل از چهارشنبه خاکستر) در سراسر ایتالیا برگزار می گردد؛ اما باشکوه ترین کارناوال را می توانید در ونیز شاهد باشید. در این مراسم، علاوه بر گاندولاهای زیادی که در ونیز به حرکت درمی آیند، آتش بازی در میدان سنت مارک را خواهید دید، البته می توانید در یکی از جشن های ماسک نیز شرکت کنید. این کارناوال از 27 ژانویه تا 13 فوریه برگزار می گردد.

2. فستیوال فانوس؛ تایوان

فستیوال فانوس تایوان در اولین ماه کامل سال نو قمری برگزار می گردد و همه چیز را از نمایش فانوس های الکتریکی و نمایش های فولکلور تا رویدادهای سنتی مانند جشنواره فانوس Pingxi Sky را شامل می گردد. شهر کوچک Pingxi در حومه تایپه واقع شده است و روستایی ها طبق عادت، فانوس های کاغذی در آسمان رها می کنند. امروزه مردم محلی و بازدیدنمایندگان این کار را به نشانه خوش شانسی در سال نو انجام می دهند. زمان برگزاری این مراسم از 3 تا 11 مارس است.

3. جشن 300 سالگی نیواورلئان؛ آمریکا

نیواورلئان به شهر جشن ها معروف است، با این حال در سال 2018 قرار است 300 سالگی خود را با مراسم های خاص برگزار کند که شامل آتش بازی، کنسرت و... می گردد. اتفاقات جالبی در این شهر بندری رنگارنگ در انتظار گردشگران است که در طول سال و به خصوص 9 تا 13 فوریه با قیمت های نازل عرضه می گردد.

4. روز پادشاه در آمستردام؛ هلند

برای روز پادشاه در آمستردام، لباس هایی به رنگ نارنجی بپوشید که روز تولد پادشاه دوست داشتنی هلند را با یک جشن خیابانی بزرگ نشان می دهد و به نظر می رسد که جمعیت شهر تقریبا دو برابر شده است. اتفاقات جالبی در شب قبل رخ می دهد و تا روز بعد ادامه دارد. حتما شیرینی محلی Tompouce را امتحان کنید که به مناسبت این روز با روکشی به رنگ نارنجی تزیین شده است. باید بدانید که تاریخ برگزاری این مراسم، 27 آوریل است.

5. فستیوال دیستورشن کپنهاگ؛ دانمارک

فستیوال دیستورشن (Distortion) دانمارک اغلب به مدت یک هفته از 30 مه تا 3 ژوئن، با پایکوبی و پایکوبی و موسیقی برگزار می گردد. این مراسم که برای اولین بار به صورت آزمایشی در سال 1996 انجام شد، الان به فستیوالی سالانه تبدیل شده که با پارتی های خیابانی رایگان، کلوپ های شبانه و یک جشن دو روزه همره است که در فضای سرپوشیده کارخانه انبار صنعتی شهر برگزار می گردد.

6. فستویال اینتی رایمی در کوزکو؛ پرو

جشنواره اینتی رایمی (Inti Raymi) در زمان تحول زمستانی نیم کره جنوبی مصادف با 24 ژوئن، برای بزرگداشت اینتی (خدای خورشید) برگزار می گردد. این مراسم از مرکز شهر کوزکو (Cuzco) تا قلعه Sacsayhuaman ادامه پیدا می کند. از آنجا که کوزکو در ارتفاعات آندس واقع شده است، می توانید از بقایای ماچو پیچو نیز دیدن کنید.

7. تولد 100 سالگی نلسون ماندلا؛ آفریقای جنوبی

18 جولای سال 2018 مصادف با تولد صد سالگی نلسون ماندلا در آفریقای جنوبی است. یک کمیته دولتی مسئول هماهنگی این مراسم بزرگداشت است و انتظار می رود جشن های زیادی به یاد ماندلا برگزار گردد. این جشن صدسالگی، موقعیتی ایده آل برای بازدید از مکان های بسیار مهم و دیدنی مرتبط با رئیس جمهور سابق و انقلاب ضد آپارتاید به شمار می رود.

8. صد و پانزده سالگی هارلی دیویدسون در میلواکی؛ آمریکا

در صورتی که عاشق موتور و موتورسواری هستید، باید بدانید که جشن صد و پانزده سالگی هارلی دیویدسون در میلواکی، آمریکا از 29 آگوست تا 2 سپتامبر برگزار می گردد. این مرسم شامل بازی، ون های فروش غذا و خوراکی است. در ضمنً می توانید به پشت صحنه کارخانه هارلی دیویدسون نگاهی بندازید و در ادامه نیز رژه موتورها در شهر شروع می گردد.

9. بازار وسایل دست دوم در لیل؛ فرانسه

هر سال در اولین هفته سپتامبر (قبل از شروع مدارس)، بزرگ ترین بازار وسایل دست دوم اروپا در خیابان های لیل فرانسه برپا می گردد. در این بازار هر چیزی به فروش می رسد و دست خالی برنمی شد. در ضمنً غذاهای خوشمزه رستوران های این خیابان را نیز از دست ندهید.

10. پایکوبی سماع دراویش قونیه؛ ترکیه

چرخیدن دروایش قونیه به پایکوبی سماع معروف است و قدمت آن به 750 سال قبل و زمان مرگ رومی برمی گردد. کنسرت ها و نمایش هایی همزمان با سالگرد مرگ او از 10 تا 17 دسامبر برگزار می گردد؛ اما جاذبه اصلی این مراسم، پایکوبی مذهبی دراویش در 17 دسامبر است.

11. مدرنیسم وین؛ اتریش

مرکز اتریش در سال 2018، مدرنیسم وین را در طول سال جشن می گیرد که امسال، 100 سالگی این مراسم از زمان مرگ 4 هنرمند مهم آن دوران برگزار می گردد. انتظار رویدادها و نمایشگاه های مختلف را در سراسر شهر داشته باشید که همگی تاثیر این 4 هنرمند را بر شهر نشان می دهند. در این میان سری هم به یکی از قهوه خانه های وین بزنید که مباحث فلسفی در اوایل دهه 1900 در آن رخ داده است.

12. فوتبال روسیه

روسیه میزبان بزرگ ترین رویداد بین المللی فوتبال در سال 2018 با میزبانی 11 شهر است و میلیون ها نفر از طرفداران فوتبال از اقصی نقاط جهان خود را به این کشور می رسانند. علاوه بر دیدنی بازی ها و مسابقات، می توانید از میدان سرخ، تئاتر Bolshoi مسکو، کانال های بسیار بزرگ، کاخ های سن پترزبورگ و بسیاری نقاط دیدنی نیز بازدید کنید.

منبع: کجارو / momondo.com
انتشار: 25 تیر 1401 بروزرسانی: 25 تیر 1401 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 2017

به "رویدادهای شگفت انگیز سال 2018 که ارزش دیدن دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویدادهای شگفت انگیز سال 2018 که ارزش دیدن دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید