ساخت خودروهای خودران بدون فرمان توسط جنرال موتورز

به گزارش مجله آرنا، سازمان ملی حمل و نقل و ایمنی جاده و بزرگراه آمریکا در حال مذاکره با شرکت خودروسازی جنرال موتورز(GM) است تا تعداد محدودی خودروی خودران بدون فرمان برای جاده های آمریکا ساخته گردد.

ساخت خودروهای خودران بدون فرمان توسط جنرال موتورز

به گزارش مجله آرنا و به نقل از رویترز، جیمز اوونز(James Owens) مدیر سازمان ملی حمل و نقل و ایمنی جاده و بزرگراه آمریکا(NHTSA) اظهار کرد که این سازمان میخواهد برای درخواست شرکت جنرال موتورز و استارتاپ Nuro تصمیم گیری کند تا تعداد محدودی وسیله نقلیه خودران، کم سرعت و بدون فرمان ساخته گردد که برای تحویل دادن مورد استفاده قرار می گیرند.

آنالیز های این سازمان در شرایطی صورت می گیرد که نگرانی ها راجع به امنیت سیستم های خودران در وسایل نقلیه و هواپیماها افزایش یافته است. البته که این سیستم ها انقلابی در صنعت حمل ونقل زمینی و هوایی به حساب می آیند.

جیمز اوونز گفت: من انتظار دارم که ما به زودی بتوانیم این درخواست ها را عملیاتی کنیم.

وی ادامه داد، این اقدام کار بزرگی است زیرا در صورت انجام، برای اولین بار است.

جنرال موتورز که برترین خودروساز آمریکایی است، تایید کرد که با سازمان ملی حمل و نقل و ایمنی جاده و بزرگراه آمریکا به گفت وگو پرداخته است.

از طرف دیگر، استارتاپ خودروهای خودران نورو(Nuro) هم راجع به فراوری محدود خودروهای خودران بی فرمان با این سازمان صحبت نموده است.

جیمز اوونز تاکید نمود، ما می خواهیم اطمینان پیدا کنیم که این خودروها به اندازه خودروهای موجود در جاده ایمن هستند. نکات مختلفی میان ما و این دو شرکت وجود دارد که راجع به آن ها با یکدیگر مشورت می کنیم.

در درخواست جنرال موتورز آمده که این برای اولین بار است سازمان ملی حمل و نقل و ایمنی جاده و بزرگراه آمریکا به فکر وسیله نقلیه ای افتاده که تماما خودران است و تمام تصمیمات آن به صورت رایانه ای اتخاذ می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 568

به "ساخت خودروهای خودران بدون فرمان توسط جنرال موتورز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت خودروهای خودران بدون فرمان توسط جنرال موتورز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید