سیستم آبیاری هوشمند باغ طراحی شد

به گزارش مجله آرنا به نقل از معاونت علمی و فناوری، محققان یک تیم جوان و استارت اپی پیروز به توسعه ایده ای برای آبیاری هوشمند شده اند. حضور آنها در دوره های پیش شتابدهی مرکز فناوری های همگرا معاونت علمی فرصتی شد تا ایده خود را توسعه دهند و اکنون پیروز به طراحی سیستم آبیاری هوشمند باغیار شده اند.

سیستم آبیاری هوشمند باغ طراحی شد

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا کلاسیک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

امین فتح الهی درباره این سیستم گفت: بهترین زمان آبیاری آن هم به صورت اتوماتیک توسط این سیستم تعیین می گردد. این سیستم با توجه یه سنسورها موجود اطلاعات لازم مانند هواشناسی را دریافت و تحلیل می نماید و از طریق آن آبیاری باغ در بهترین زمان انجام می گردد. البته پس از دریافت اطلاعات اگر احتیاج به آبیاری باشد فرمان ارسال و شیربرقی ها در زمین باز می شوند و آبیاری انجام می گردد.

وی ادامه داد: از آنجا که مصرف آب در بخش کشاورزی بالا است، پس ذخیره و صرفه جویی حتی میزان کمی آب دارای اهمیت است. این سیستم با این هدف طراحی شد. مجموعه ای از فناوری ها در حوزه های گوناگون مانند فناوری اطلاعات، کشاورزی و الکترونیک برای توسعه آن نقش دارند.

فتح الهی اعلام کرد: این سیستم کاملا هوشمند است. احتیاجی به حضور باغدار یا شخص دیگری برای آبیاری نیست. تنها نکته آن این است که آن را باید روی سیستم های آبیاری نوین نصب کرد و برای روش های سنتی آبیاری جوابگو نیست.

این تیم نوپا با حضور در دوره های پیش شتابدهی مرکز فناوری های همگرا معاونت علمی برای توسعه ایده خود به شکلی بهتر اقدام کرد. مرکز فناوری های همگرا با برگزاری این دوره ها تیم ها را در جهت حرکت همراهی می نماید تا با دریافت اطلاعات درست، قدرتمند در جهت تجاری سازی محصول خود گام بردارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 933

به "سیستم آبیاری هوشمند باغ طراحی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم آبیاری هوشمند باغ طراحی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید