فیلم هایی که بقای انسان در طبیعت وحشی را به چالش می کشند

به گزارش مجله آرنا، طبیعت وحشی باورنکردنی است. جنگل ها، آب های اقیانوس و کوهستان های متراکمی که روی کره زمین وجود دارند، به شکل عجیبی دوست داشتنی به نظر می رسند. طبیعتی که امروز انسان بخش عظیمی از نیازهایش را از آن استخراج می نماید، هم یادآور گذشته بشریت است و هم هویت مستقل خودش را دنبال می نماید. بنابراین طبیعت پیرامون ما با همه زیبایی هایش اندکی بی رحم و خشن هم به نظر می رسد. این خشم طبیعی از برنامه ریزی ذاتی طبیعت نشات می گیرد. بنابراین انسان ها رقابت دشواری با این نظم خدادادی دارند. در ادامه تعدادی از برترین فیلم هایی که بقای انسان در طبیعت وحشی را به چالش می کشند را آنالیز می کنید.

فیلم هایی که بقای انسان در طبیعت وحشی را به چالش می کشند

127Hours (صد و بیست و هفت ساعت)

نمره منتقدان: 92 از 100

داستان واقعی انزوای انسان ها همواره مجذوب نمایندهیت های ویژه ای دارد. این فیلم هم براساس داستان واقعی کوهنوردی آمریکایی ساخته شده است. آرون رالستون کوهنوردی بود که در جمع دوستان و بستگانش به سفرهای ناگهانی مشهور بود. در این فیلم هم او راهی یک سفر ناگهانی می شود. هیچکس همراه آرون نیست و اطلاعی هم از سفر او ندارد. اما شرایط مثل همواره نیست و کوهنورد حرفه ای داستان، دچار حادثه ای می شود که ممکن است زندگی او را نابود کند. در این فیلم مجذوب نماینده، تماشا می کنید که چگونه انسان می تواند در تنهایی تا آستانه مرگ پیش برود. 127 ساعت داستان دقیق یک درگیری جانانه میان انسان و طبیعت است.

The Lighthouse (فانوس دریایی)

نمره منتقدان: 90 از 100

زندگی و کارکردن در فانوس های دریایی، شبیه به نقاشی ها نیست. برای پی بردن به این حقیقت ترسناک کافی است فیلم فانوس دریایی را تماشا کنید. یک درام ترسناک که از روانشناسی در سینما یاری می گیرد تا تماشاگرش را هم گام با شخصیت هایش دچار پریشانی کند. داستان مهیب فیلم با تصاویر سیاه و سفیدی که دارد، ممکن است هرگز از فکر مخاطب هایش پاک نشود. این فیلم به شما ثابت می نماید جوش و خروش امواج دریا از آن چه در روشنایی روز یا آرامش شب وجود دارد، واقعا ترسناک تر است. فانوس دریایی روایتگر به جنون رسیدن در طبیعت را در بالاترین سطح ممکن دنبال می نماید.

در این زمینه بخوانید:

با ترسناک ترین فیلم های علمی تخیلی آشنا شوی

خاص ترین فیلم های اکشن تاریخ سینما که باید همین حالا تماشا کنید

برترین فیلم های اکشن که تا انتها سال 2020 منتشر می شوند

برترین فیلم های کمدی که تا انتها سال 2020 منتشر می شوند

Into the Wild (به درون طبعیت)

نمره منتقدان: 83 از 100

شان پن بازیگری است که بسیاری او را با فیلم های اکشن و هیجان انگیز به یاد می آورند. با این حال او کارگردانی یکی از مجذوب نماینده ترین فیلم های بیوگرافی چند سال اخیر سینما را برعهده دارد. فیلم به درون طبیعت با کارگردانی شان پن، در سال 2007 اکران شد و حتی در مراسم اسکار نامزدی دو جایزه را دریافت کرد. این فیلم در حقیقت اقتباسی از کتابی به همین نام است. کتابی که جان کراکائر در سال 1996 نوشت و سفرهای واقعی کریستوفر مک کندلس به آمریکای شمالی و زندگی در طبیعت وحشی آلاسکا را به تصویر می کشید. با تماشای فیلم به درون طبیعت می توانید به طبیعت وحشی و مجذوب نماینده آمریکای شمالی و آلاسکا سفر کنید.

مک کندلس مردی ماجراجو بود که در اوایل دهه 90 بدون پس انداز و امکانات قابل قبول به آلاسکا سفر کرد. او در کوشش کرد تا بتواند بدون احتیاج به وسایل روزمره زندگی، لذت کاوش واقعی در طبیعت را بچشد.

Tracks (ردپاها)

نمره منتقدان: 83 از 100

در دهه هشتاد و دهه نود میلادی، استودیوهای سینمایی پنج بار کوشش کردند تا سفرهای رابین دیویدسون را به فیلم سینمایی تبدیل نمایند اما هرگز این اتفاق رخ نداد. در نهایت و در سال 2013 این فیلم با هنرنمایی میا واشیکوفسکا و آدام درایور اکران شد. فیلم ردپاها در حقیقت ماجراهای واقعی زنی به نام رابین دیویدسن است که سفرهای باورنکردنی بسیاری را تجربه کرد. او در جریان این سفرها، یکی از عکاس های نشریه نشنال جئوگرافیک را به همراه خود برده بود تا تصاویر ماجراجویی هایش را ثبت کند.

Crawl (خزنده)

نمره منتقدان: 83 از 100

بسیاری از فعالان محیط زیست باور دارند انسان ها در سال های اخیر با دخالت بیشتر در امور طبیعت آن را دچار بی نظمی نموده اند. بخشی از این بی نظمی به وقوع سیل های مرگ بار منجر شده که هر سال بیشتر از سال قبل از راه می رسند. داستان خزنده درباره دختری است که برای پیداکردن پدرش به شهری بازمی شود که از چند روز پیش درگیر سیلی وحشتناک بوده و دیگر قابل سکونت نیست. اما دخترک که دلتنگ پدرش شده، هرطور که ممکن است خود را به خانه می رساند. او پدر را پیدا می نماید اما تمساح ها خانه آن ها را تسخیر نموده اند و راستا فرار تقریبا وجود ندارد.

The Grey (خاکستری)

نمره منتقدان: 79 از 100

فضای فصل زمستان به تنهایی سرد و خشن است. بنابراین یک ماجراجویی ترسناک در زمستان می تواند فضای مهیب این فصل را غیرقابل تحمل کند. اما لیام نیسون (بازیگر شناخته شده سینمای اکشن) می تواند در برابر همه مسائل زمستان سرگرم نماینده باشد. داستان این فیلم درباره مهندسانی است که به علت آسیب تماشا یک دکل نفتی در آلاسکا با هواپیما راهی این منطقه می شوند. ولی به دلایل نامعلوم هواپیما سقوط می نماید. عده ای از آنان از این سانحه جان سالم به در می برند اما به علت اینکه تجهیزات رادیویی نابود شده، فعلا باید با گله گرگ های خون خوار مبارزه نمایند.

Everest (اورست)

نمره منتقدان: 73 از 100

یکی از قوی ترین فیلم هایی که جدال انسان با طبیعت را به زیباترین شکل ممکن به تصویر می کشد، فیلم اورست است. عنوانی که پیروز شده مرز میان درام و هیجان را در زیرژانر فیلم های درباره طبیعت به خوبی حفظ کند. برخلاف نام و داستان بیش از حد کلیشه ای، این فیلم خارق العاده می تواند یک تجربه جالب برای تماشاگری باشد که دوست دارد قله اورست را فتح کند. داستان فیلم در ماه می سال 1996 جریان دارد. وقتی یک گروه کوهنوردی تصمیم می گیرند قله اورست را فتح نمایند. اما مسائل بسیار زیادی در راستا آن ها وجود دارد.

Frozen (یخ زده)

نمره منتقدان: 63 از 100

گیرافتادن در میان برف ها و مبارزه با سرمای زمستان هم سوژه مناسبی برای کارگردانان است تا فیلم های هیجان انگیزی فراوری نمایند. یکی از این عناوین هیجان انگیزی که رقابت انسان با طبیعت وحشی را در اوج هیجان روایت می نماید، یخ زده فیلمی محصول سال 2010 سینمای آمریکا است. این فیلم که نباید با مجموعه ای از انیمیشن های دیزنی اشتباه گرفته شود، داستان سه دوست قدیمی را روایت می نماید که تصمیم می گیرند برای تعطیلات آخر هفته راهی پیست اسکی شوند. با این حال آب و هوا چندان مساعد نیست. پس آن ها تصمیم می گیرند پیش از رفتن به خانه، برای آخرین بار از بالای کوه به سمت پایین اسکی نمایند. اما پیست در حال تعطیل شدن است چرا که طوفان وحشتناکی به سمت کوه های پیست حرکت می نماید.

Wind Chill (کولاک)

نمره منتقدان: 46 از 100

امیلی بلانت بازیگری انگلیسی است که هرگز نتوانسته علاقه اش به هنرنمایی در فیلم های معمایی و ترسناک را پنهان کند. اگرچه کولاک در میان برترین فیلم هایی معمایی او قرار نمی گیرد، اما یکی از فیلم های مجذوب نمایندهی است که در فضای سرد زمستان تصویربرداری شده است. دو دانشجوی دانشگاهی در پنسیلوانیا در راه بازگشت به خانه، با یکدیگر همسفر می شوند. اما خودروی آن ها شرایط مطلوبی ندارد. بنابراین در جاده ای دورافتاده خاموش می شود. حالا این دو دانشجو در میان سرمای استخوان سوز برف های پیرامونشان باید در پی فرار باشند.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 18 آذر 1400 بروزرسانی: 18 آذر 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1803

به "فیلم هایی که بقای انسان در طبیعت وحشی را به چالش می کشند" امتیاز دهید

2 کاربر به "فیلم هایی که بقای انسان در طبیعت وحشی را به چالش می کشند" امتیاز داده اند | امتیاز: 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم هایی که بقای انسان در طبیعت وحشی را به چالش می کشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید