شهرهای عجیب جهان که از وجودشان خبر نداشتید

به گزارش مجله آرنا، هر شهری ویژگی های عجیب و خاص خود را دارد. اما چه چیزی یک شهر را کاملا منحصربفرد می سازد؟ بعضی از شهرهای جهان ویژگی هایی دارند که ممکن است کاملا غیر قابل باور باشند. امروز در خبرنگاران عجیب ترین شهرهای جهان، با خارق العاده ترین ویژگی ها را به شما معرفی می کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

شهرهای عجیب جهان که از وجودشان خبر نداشتید

شهرهای عجیب دنیا

شهری که هیچ کس در آنجا نمی میرد!

شهر لانگِیربین که در مجموعه جزیره اسلاوبارد که اسپیتزبرگ هم نامیده می گردد، واقع شده است، یکی از شمالی ترین مکان های دنیا است و هیچ کس نمی تواند در آنجا بمیرد. قبرستانی که در این شهر وجود دارد، به مدت 70 سال است که استفاده نشده است. علت این مسئله، آب و هوای این شهر است. آب و هوای این شهر به حدی سرد است که اجساد تجزیه نمی شوند و این باعث می گردد حیوانات وحشی به راحتی جذب این مکان شوند، به همین علت افرادی که زمان زیادی تا مرگشان باقی نمانده، با هواپیما به نروژ منتقل می شوند.

شهری که متعلق به دو کشور است!

یکی از شهرهای عجیب دنیا متلق به دو کشور اروپایی است . بوسینگن ام هوشرهاین، شهری متعلق به دو کشور آلمان و سوییس است. از لحاظ مالی جزئی از سوییس و از لحاظ اداری بخشی از آلمان است. این شهر، تنها شهر آلمان است که از فرانک سوییس به نام واحد پول رسمی استفاده می نماید. این شهر دو کد پستی دارد؛ یک کد پستی آلمانی و یک کد پستی سوییسی. شهروندان این شهر هم از شماره تلفن های آلمانی و هم از شماره تلفن های سوییسی استفاده می نمایند و تیم فوتبال بوسینگن، تنها تیم کشور آلمان است که در مسابقات قهرمانی سوییس بازی می نماید.

شهری به نام جهنم

امریکا هم در فهرست شهرهای عجیب دنیا جای دارد اما این استان میشگان است که خود را در این فهرست جای داده. جهنم را می توانید در استان میشیگان در آمریکا پیدا کنید. علت نام گذاری این شهر معین نیست اما ساکنین این شهر از این نام های عجیب و خاص استقبال می نمایند. گردشگرانی که به این شهر می آیند با تابلوی به جهنم خوش آمدید که در ابتدای این شهر نصب شده عکس می گیرند.

اتریش در چین

چینی ها همواره به ساختن یک کپی از هرچیزی در دنیا معروف هستند؛ حتی شهرها! چینی ها تصمیم گرفتند برای اینکه مجبور نباشند برای مسافرت از کشور خارج شوند، یک دهکده اتریشی در چین بسازند. ابتدا کلیسا و سپس خیابان های این دهکده ساخته شدند و کاملا شبیه دهکده اصلی هستند. جالب است بدانید که ملک و املاک در این دهکده چینی از دهکده اصلی اتریشی گران تر است.

آخرین شهر آزاد در دنیا

این شهر در کالیفرنیا واقع شده و ساکنین آن عمدتا افراد مهاجر، بی خانمان و بازنشسته هستند. مردم این شهر در ماشین های اوراقی و آلونک هایی زندگی می نمایند که دارای هیچ گونه آب آشامیدنی، برق یا حتی آدرس معین نیست. آنجا از اجاره خانه و مالیات خبری نیست. ممکن است تصور کنید زندگی در چنین شهری عجیب باشد اما افرادی که به آنجا رفته اند، این شهر را کاملا راحت می دانند. ساکنین این شهر آن را آخرین شهر آزاد آمریکا می نامند.

شهری از غارها

ماتماتا در جنوب تونس واقع شده است؛ جایی که هنوز افرادی در غارهای زیر زمین زندگی می نمایند. در دهه 1970، خانه هایی برای ساکنین این شهر ساخته شد اما آنها ترجیح می دهند در خانه های سنتی خود زندگی نمایند. هواداران سری فیلم های جنگ ستارگان این مکان را به نام خانه لوک اسکای واکر می شناسند.

شهر آدم فضایی ها

در سال 1947، یک سفینه فضایی در روزول در نیومکزیکو سقوط کرد. هنوز معین نیست که این جسم واقعا یک سفینه فضایی بوده یا نه اما از آن موقع این شهر به نام شهر آدم فضایی ها معروفیت پیدا نموده است. در این شهر فستیوال های عجیب و مختلفی با تم فضایی برگزار می گردد و حتی مک دونالد هم دکوراسیونی فضایی شکل دارد.

شهری که در آنجا تعداد مرده ها از زنده ها بیشتر است

و بازم هم آمریکا رد فهرست شهرهای عجیب دنیا ، شهر کلما در کالیفرنیا، 11 قبرستان دارد. تعداد مرده ها در این شهر از تعداد زنده ها بیشتر است به گونه ای که به ازای هر یک نفر زنده هزار نفر مرده وجود دارد. علت این مسئله این است که دولت در یک تصمیم عجیب، تمام قبرستان های اطراف سان فرانسیسکو را به این مکان منتقل کرد. در ابتدا جمعیت این شهر را تنها قبرکن ها، گل فروش ها و ترتیب دهندگان مرنام ختم تشکیل می دادند اما در دهه 80 افراد دیگری هم در این شهر سکونت پیدا کردند. شعار این شهر این است:خدا را شکر که امروز در کلما زنده هستید

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 4 شهریور 1400 بروزرسانی: 4 شهریور 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1688

به "شهرهای عجیب جهان که از وجودشان خبر نداشتید" امتیاز دهید

1 کاربر به "شهرهای عجیب جهان که از وجودشان خبر نداشتید" امتیاز داده است | امتیاز: 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرهای عجیب جهان که از وجودشان خبر نداشتید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید